Vad ger man i konfirmationspresent till en kille?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Utmärkt förslag.

Fast, är man i konfirmationsåldern tror jag inte att man förstår det roliga i det.
Macken har ju just gått i repris i SVT. Kanske har gossebarnet varit hemma på kvällarna och tittat på det istället för att dricka folköl, tjuvröka och jaga kjoltyg?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tack för alla tips!
Hade jag nu varit den som skulle konfirmeras så hade jag gärna tagit ett köpenhamnsluder insmort i 2t-olja inne i en risig folkabuss.

Men jag safeade och köpte ett halsband och ett armband. Undrar hur många såna han för idag?:D
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tack för alla tips!
Hade jag nu varit den som skulle konfirmeras så hade jag gärna tagit ett köpenhamnsluder insmort i 2t-olja inne i en risig folkabuss.

Men jag safeade och köpte ett halsband och ett armband. Undrar hur många såna han för idag?:D

Det går alltid hem hos damerna.

Ett tecken på att man är sofistikerad.
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Vilken tur jag hittade denna tråden då jag random googlade konfirmationspresent. Men jag vet i fan om det gav så många bra råd....
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tycker dom bästa för en konfirmand är typ en fin bibel eller psalmbok.. Annars ett snyggt kors är inte heller fel..
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En bib nattvardsvin och ett schysst kex är väl vad en nykonfirmerad kille vill ha. :)
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Jag klurar på en DT5:a eller liknande då han gillar att åka hoj. På så sätt kan jag styra bort honom från vespa-träsket
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Mina syskonbarn har samtliga fått ett Trangiakök i konfirmationspresent. Till deras moders stora förtret har de uppskattat det mer än andra presenter. De använder det och de kommer att ha kvar det hela livet, även om de bor i studentrum är ett friluftskök en utmärkt braha-pryl.

Billigt, funktionellt och håller ett helt liv.


Buy quality, cry once
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Mina syskonbarn har samtliga fått ett Trangiakök i konfirmationspresent. Till deras moders stora förtret har de uppskattat det mer än andra presenter. De använder det och de kommer att ha kvar det hela livet, även om de bor i studentrum är ett friluftskök en utmärkt braha-pryl.

Billigt, funktionellt och håller ett helt liv.


Buy quality, cry once
Som sagt.
Positivt att fler i alla fall kommer att ha möjligheten att värma mat i händelse av elavbrott.
Hoppas att köken hittar ut i naturen också.

https://www.hd.se/2020-11-17/livet-med-corona-kan-speglas-i-arets-julklapp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som sagt.
Positivt att fler i alla fall kommer att ha möjligheten att värma mat i händelse av elavbrott.
Hoppas att köken hittar ut i naturen också.

https://www.hd.se/2020-11-17/livet-med-corona-kan-speglas-i-arets-julklapp

Jag har kvar snuskburken sedan lumpen, senaste höststormen blev jag utan el, så jag plockade fram den och värmde en burk ärtsoppa och kokade kaffe på lite under en dl rödsprit.
Jag drog igång en brasa i kaminen, tände lite värmeljus och slog igång en batteriradio.

Sedan läste jag folks panik meddelanden på facebook.
Någon hade skitit toastolen full och frun hade strax innan spolat bort den sista cisternen vatten för att hon hade kissat. (enbart pumpat vatten)

Någon annan hade ringt runt för att hitta vilka snabbmatsställen som fortfarande hade el.

Men det mest fantastiska var att så många hade panik över att mobilens batteri höll på att ta slut, och ändå använde mobilen till att skriva just det på facebook...

Folk har ingen beredskap, och ingen som helst fantasi om hur man löser ett problem.

Snubben som hade åkt och köpt snabbmat laddade inte telefonen i bilen, eller tog med sig laddaren och laddade på snabbmatsstället utan satt och hulkade över att hans sista digitala snuttefilt höll på att dö....

Någon annan (han som hade skitit toastolen full) gnällde över att ingenting fungerade, dom kunde inte laga mat, det var kallt och dom behövde ladda mobilerna, då har dom för fan en husbuss som kostar en miljon ute på gården... :huvet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top