Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31
  1. #21
    ass is ass Bennyfaxs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Cykel ;-(
    Inlägg
    774
    Citat Ursprungligen postat av ForCa Visa inlägg
    Ok skönt att höra. Uppskattar verkligen alla tips å tankar - det gäller er alla, tack så mycket.
    Om jag får drömma sååå...lära mig åka långsamt på 1 hjul å vara allmänt king

    BENNYFAX - Tack tack, misstolka mig inte 690 verkar jävligt schysst den med. Det enda som stör mig är framlampan & avgasröret...sticker i ögonen när jag ser röret.
    Nä, men det är bra att vi tycker olika fast jag tycker akran är ganska snygg. Störde mig först på att den satt på vänster sida men så kom jag på att jag inte är 15 och grinig och det var bara en vanesak

    Finns många olika pipor men enkel akra är väl vanligast. Dessa pipor kanske faller dig mer i smaken och den här hojen kan man inte klaga på:






    625:a med 500 mil intervall är väl vad du ska ha. Verkar ju som att struten ska sälja sin så varför inte spana in hans?
    Senast redigerat av Bennyfax den 2012-07-24 klockan 18:12. Anledning: fix

  2. #22
    ... MaGs avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Växjö
    Hoj
    Husaberg TE 250 -13
    Inlägg
    1 457
    625an är grym... men att serva var 500e mil är lite väl optimistiskt, oavsett vad KTM säger.

    En 625a -04a och en -06a har exakt samma motor... men på -06an är det 500-milsintervall, och 250 på tidigare modeller med samma motor... konstigt!!

    250 mil, eller en gång per säsong är nog vad du ska sikta på.

    mina 5 cent...

  3. #23
    Medlem Lindevs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Lund
    Hoj
    CB1000R
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av Bennyfax Visa inlägg
    Nä, men det är bra att vi tycker olika fast jag tycker akran är ganska snygg. Störde mig först på att den satt på vänster sida men så kom jag på att jag inte är 15 och grinig och det var bara en vanesak

    Finns många olika pipor men enkel akra är väl vanligast. Dessa pipor kanske faller dig mer i smaken och den här hojen kan man inte klaga på:

    [IMG]Bild[/IMG]
    [IMG]Bild[/IMG]



    625:a med 500 mil intervall är väl vad du ska ha. Verkar ju som att struten ska sälja sin så varför inte spana in hans?
    Lite offtopic men HELVETE vad snygg hoj! Nu vet jag hur nästa motard ska se ut!

  4. #24
    Moderator Rasorblades avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Skitidedu
    Hoj
    KTM 690 Duke R
    Inlägg
    17 115
    Citat Ursprungligen postat av ForCa Visa inlägg
    Ok skönt att höra. Uppskattar verkligen alla tips å tankar - det gäller er alla, tack så mycket.
    Om jag får drömma sååå...lära mig åka långsamt på 1 hjul å vara allmänt king

    BENNYFAX - Tack tack, misstolka mig inte 690 verkar jävligt schysst den med. Det enda som stör mig är framlampan & avgasröret...sticker i ögonen när jag ser röret.
    öhhh du har nog misstolkat det.

    690SM/SMR och 690 SMC är två helt skilda modeller.

    690 SM
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	KTM_690_SM_grande.jpg
Visningar:	1817
Storlek:	117,9 KB
Id:	366460

    690 SMR
    Se mitt inlägg ovan.

    690 SMC
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	2008KTM690SMC7-4-08013.jpg
Visningar:	494
Storlek:	80,0 KB
Id:	366461
    Senast redigerat av Rasorblade den 2012-07-25 klockan 08:49.
    www.KTMclubscandinavia.se
    Klubben för dig som kör KTM

  5. #25
    rasmussen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MaG Visa inlägg
    625an är grym... men att serva var 500e mil är lite väl optimistiskt, oavsett vad KTM säger.

    En 625a -04a och en -06a har exakt samma motor... men på -06an är det 500-milsintervall, och 250 på tidigare modeller med samma motor... konstigt!!

    250 mil, eller en gång per säsong är nog vad du ska sikta på.

    mina 5 cent...
    Precis vad jag tänkte skriva. Om ni inte tror oss så hör med Boris här på forumet. 250-mil hade jag kört som intervall oavsett vad det står i boken.

  6. #26
    Bodybuilder ForCas avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    KTM smc-r
    Inlägg
    503
    bennyfax - den va ju rå fet! mycket bättre rör.

    MaG - mycket bra tips, tackar <3

    Rasorblade - Jag måste ha misstolkat dig ja, SM är den som är ful som stryk. Original röret på SMC'n är dock inget att jubla för heller i mina ögon.

    Tack alla för hjälpen, nu har jag någorlunda koll på vad jag ska satsa på. Dags att sälja/byta hondan så jag kan njuta av motarder igen - back to the roots.
    Om någon vill köpa en honda cbr600rr från 07 eller byta mot en schysst KTM så kan ni höra av er till mig via PM.
    Husaberg 650 -05
    Honda CBR 600 -07
    KTM smc -10

  7. #27
    ass is ass Bennyfaxs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Cykel ;-(
    Inlägg
    774
    Citat Ursprungligen postat av ForCa Visa inlägg
    bennyfax - den va ju rå fet! mycket bättre rör.
    Ja, fast den är nog ganska unik och dyr
    Kan hålla med dig om att orginalröret är fult men jag och de flesta har akra och det ser inte så dumt ut. Lycka till med vad det nu blir.

    Min skönhet:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	hojen.jpg
Visningar:	116
Storlek:	85,6 KB
Id:	366466

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    KTM 530 Sixdays
    Inlägg
    7
    De där dubbelpiporna vi ser på KTM 690 från akra, är det någon som vet vart man kan få tag på dem?

    MVH D

  9. #29
    Moderator Rasorblades avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Skitidedu
    Hoj
    KTM 690 Duke R
    Inlägg
    17 115
    Citat Ursprungligen postat av Djoddis Visa inlägg
    De där dubbelpiporna vi ser på KTM 690 från akra, är det någon som vet vart man kan få tag på dem?

    MVH D
    endast hos KTM åf
    www.KTMclubscandinavia.se
    Klubben för dig som kör KTM

  10. #30
    husse huSSes avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    timrå/ljustorp
    Hoj
    Kå Te eM 690r
    Inlägg
    845
    satan såå brütalt med dubbel pip på smc.
    säkert dubbelt så dyr oxå.
    sålt min kåTTe :(
    har skit fina alpina carbonmatrix ekerfälgar
    till salu. 10 papp. nya däck och waveskivor.
    ett halv år gamla.

  11. #31
    Racer has-been... Supermotos avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Örebro.
    Hoj
    | FE501 -14 sumo/enduro | FE570 -09 Sumo DeLuxe och enduro | 690SM -07 #86 "Supermonoracer" | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
    Inlägg
    9 295
    Citat Ursprungligen postat av Djoddis Visa inlägg
    De där dubbelpiporna vi ser på KTM 690 från akra, är det någon som vet vart man kan få tag på dem?

    MVH D
    Om du menar bilderna på SMCn ovan så är det garanterat ett one-off hemmabygge. Dämparna ser ut att komma från en superduke och rören är hemkrökta.




    Till TS. Här finner du fastbikes duell mellan 660SMC och 690SMC. Några svar får du kanske där.
    Mina korta 2cent är att 690n är överlägsen 660n på i stort sett allt. 660n är kanske lite rejsigare, lite råare. Tycker man det är viktigt ska man nog kika på en Husa FS570 eller konverterad KTM530.
    Supermoto i Sverige - www.supermotosweden.se

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här