Ok, vad är det för fjantar på stan som beter sig som idioter?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
I fredags vid lunchtid och något senare under eftermiddagen var jag nere på stan i närheten av rådhuset och såg tre stycken töntar på sporthoj som tyckte det var fräckt att dra till varvstopp i neutral vid rödljusen för att dra blickarna åt sig från folket omkring sig, inte bara en gång utan ett flertal tillfällen för att sedan rulla iväg i maklig takt. Lite senare ser jag en ensam sporthoj som drar iväg i en satans hastighet från trafikljuset vid SEB i riktning norrut. Jag bara skakade på huvudet och tänkte vilka jubeltöntar. Inte en enda snygg tjej har några högre tankar om er om det var vad ni hoppades på.

Idag berättade min flickvän om ett gäng mc-killar som gjorde svarta spår i asfalten vid trafikljus och körde alldeles för fort nere i stan på Drottning/Järnvägsgatan utan hänsyn till att det var en hel del folk i rörelse. Förekom även bakhjulskörning. Det ni håller på med är direkt farligt. Alla unga som gamla som såg er framfart tyckte att ni var idioter om ni nu fick för er något annat. Men eran reptilhjärna kanske inte förstår sådant.

Jag hoppas att ni inser att ni bara för bort er själva och det må vara en sak, men ni gör även bort oss andra som sköter oss. Jag vill inte gärna förväxlas med er när jag är ute i trafiken.

Lämna egot hemma nästa gång ni kör genom stan tack! Ska ni busa gör det på rätt ställe.
 
Last edited:

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Tror det är få av oss som beter sig på det viset. Har själv noterat att det rullar mycket literklubbor med jeans och sneakersprydda förare och min första tanke är väl var alla kommer ifrån. Jag upplever det som många fler än förra året?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det verkar vara en mindre klick personer som håller på och skämmer bort sig och gör dålig reklam för oss andra men det räcker. Om någon här på forumet känner vilka de är kan ni väl säga till dem att skärpa sig. Det är ju inte underligt att gemene man tänker att mc-förare får skylla sig själva om de kör ihjäl sig (även i vårt eget kollektiv) när de ser dessa idioter i trafiken mitt i tätbebyggt område och utan hänsyn eller respekt för att det finns andra människor omkring dem.

Jag tittade inte så mycket på vilken mc-utrustning de hade på sig vid tillfället, men jag har sett att det är några som bara kör runt i vanliga vardagskläder vid andra tillfällen. Om de gör det kanske de rensar bort sig själva så för all del fortsätt kör utan utrustning säger jag. Vill inte önska livet av någon, men visar man på sådan allvarlig brist på mognad både i val av klädsel och körstil kanske det är det bästa ändå som kan hända för oss andra - så länge de inte tar någon oskyldig med sig.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Reg.plåtar på hojarna? Alltså inte vilka nummer, utan om dom hade det.

Jag uppfattade inte om de hade registreringsskyltar tyvärr. Jag stod i fel vinkel för att kunna se det och stod på rätt långt avstånd där jag delvis blev skymd av trafik. Sista hojen drog förbi med sådan fart att jag inte uppfattade om den hade registreringsskylt ens. Stod snett framifrån där Rådhuset skymde när den passerade. Uppfattade bara att hojen hade några år på nacken. Mest troligt sent 90-tal eller något nyare och den såg inte ut att ha kåpor i original färgsättning med dekaler. Den saknade dekaler helt och lackad i mörk nyans, kanske mattsvart men det låter jag vara osagt.

Om det var samma hojar på lördagen när min flickvän var på stan låter jag vara osagt. Hon är ingen kännare som kan se skillnad på olika hojar.
 

Sandis 1000

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Gixxer k3
Måste vara samma gäng som drog igenom Laröd i går i en jäla fart. Klädsel jeans jympisar o huvtröjor. Riktning mot höganäs.
 

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Jobbar själv vid Rådhustorget och kan tillägga att detta inte är något ovanligt. Har vi en fin dag så kan det låta som attan här nere.

Själv är jag ganska ny i hoj världen men trodde faktiskt att sporthojåkare betedde sig så, innan jag lärde känna GT :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är likadant varje sommar. Nya och gamla unga hormonstinna killar som vill visa sig på styva linan. Även om man är motorentusiast tycker jag att beteendet är lika omoget som någon som står och skriker och skränar mitt på natten i fyllan nere på Gröningen. Innerst inne väldigt osäkra ungdomar med dålig självkänsla.
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Ja idioter finns det gott om.
Men det här angående klädseln så hoppas jag inte tycker jag är dum i huvudet när ni ser mig med mc-jacka, jeans och pumaskor.

Kan ju säga att under min mc-jacka har jag ryggskydd, byxorna är kevlarjeans och mina pumaskor är låga mc-skor.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tror det är få av oss som beter sig på det viset. Har själv noterat att det rullar mycket literklubbor med jeans och sneakersprydda förare och min första tanke är väl var alla kommer ifrån. Jag upplever det som många fler än förra året?

Kvalificerad gissning... Dalhem/Drottninghög?!
Kom tre Italienare igenom Klippan idag o de höll inte precis 50 på rakan förbi kampingen.

Överlag tycker jag man ser mång nya ansikten/hojar, som inte är etablerade bekanta.
Många av dessa tämligen gasglada som en annan men kanse på lite väl fel plats.

Jag tycker vi går man ur huse o genast tar dessa i öronen.... :7peta *host*

...eller så bjuder vi upp tiil dans :D

/BB
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Kvalificerad gissning... Dalhem/Drottninghög?!
Kom tre Italienare igenom Klippan idag o de höll inte precis 50 på rakan förbi kampingen.

Överlag tycker jag man ser mång nya ansikten/hojar, som inte är etablerade bekanta.
Många av dessa tämligen gasglada som en annan men kanse på lite väl fel plats.

Jag tycker vi går man ur huse o genast tar dessa i öronen.... :7peta *host*

...eller så bjuder vi upp tiil dans :D

/BB

Italienare?

Som förare från italien eller?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top