En studie i hur man (inte) behåller sina kunder ( AvaMC )

zerous

Medlem
Gick med
19 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
ZZR1400, Eldriven 1982 Kawasaki GPZ750R1, Eldriven 1991 Cagiva Mito, 1991 Suzuki GSX1100F
Tillbacks till trådens ämne.
Spenderade ledig måndag med att ta en tur till Värmdö och drog förbi nya Avamc. Avdelningen nya motorcyklar - satt en snubbe som inte ens tittade upp. Begagnade cyklar - ingen säljare i sikte. Delar och kläder en trappa upp - stod en tös som höll på somna bakom disken som tittade bort.

Det skulle vara REA av något slag, men allt med bra pris var antagligen redan borta. Var lite skor och lite kläder. Kändes bra att lämna och åka vidare, vilket nedköp med flytten.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tillbacks till trådens ämne.
Spenderade ledig måndag med att ta en tur till Värmdö och drog förbi nya Avamc. Avdelningen nya motorcyklar - satt en snubbe som inte ens tittade upp. Begagnade cyklar - ingen säljare i sikte. Delar och kläder en trappa upp - stod en tös som höll på somna bakom disken som tittade bort.

Det skulle vara REA av något slag, men allt med bra pris var antagligen redan borta. Var lite skor och lite kläder. Kändes bra att lämna och åka vidare, vilket nedköp med flytten.

Måste tyvärr hålla med dig då jag varit där några gånger nu. Men "tösen" som heter Olivia och är jättebra och "service minded" om man bara vågar att ta lite initiativ själv :)
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Tillbacks till trådens ämne.
Spenderade ledig måndag med att ta en tur till Värmdö och drog förbi nya Avamc. Avdelningen nya motorcyklar - satt en snubbe som inte ens tittade upp. Begagnade cyklar - ingen säljare i sikte. Delar och kläder en trappa upp - stod en tös som höll på somna bakom disken som tittade bort.

Det skulle vara REA av något slag, men allt med bra pris var antagligen redan borta. Var lite skor och lite kläder. Kändes bra att lämna och åka vidare, vilket nedköp med flytten.

+1 på den.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Herregud. Inkompetensen känner inga gränser.

Ja, eller så är det viljan att stå där som tryter. Vidare svårt lär det ju inte vara.

Man skulle tänka sig att en mc-butik skulle anställa någon som tycker att det är skitskoj att stå och prata hojar om dagarna, istället för bara någon som blivit tvingad att söka av arbetsförmedlingen... Fast det kanske är billigare så? Åtminstone i längden?

:va
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ja, eller så är det viljan att stå där som tryter. Vidare svårt lär det ju inte vara.

Man skulle tänka sig att en mc-butik skulle anställa någon som tycker att det är skitskoj att stå och prata hojar om dagarna, istället för bara någon som blivit tvingad att söka av arbetsförmedlingen... Fast det kanske är billigare så? Åtminstone i längden?

:va

Ava har väl tur som ligger i Stockholm med ett tillräckligt stort kundunderlag. När jag var på Motostar i Sjöbo för någon vecka sedan var det hej och han berättade lite om vad de inriktar sig på. Bad mig kolla runt i butiken och säga till om jag ville prova hoj eller bara ha allmän hjälp. Allt jag skulle göra var att hämta ett beställt verktyg, men kundservicen verkar onekligen vara på topp. :tummenupp
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ava har väl tur som ligger i Stockholm med ett tillräckligt stort kundunderlag. När jag var på Motostar i Sjöbo för någon vecka sedan var det hej och han berättade lite om vad de inriktar sig på. Bad mig kolla runt i butiken och säga till om jag ville prova hoj eller bara ha allmän hjälp. Allt jag skulle göra var att hämta ett beställt verktyg, men kundservicen verkar onekligen vara på topp. :tummenupp

Kul att höra att det fortfarande finns butiker som förstår att kunden är viktigast.

På det ämnet och som motpol till firman i trådtiteln kan jag nämna att jag för tillfället sitter och käkar lunch medan min hoj servas på MC-Kompaniet i Väring. Det är tredje året i rad jag kör på samma upplägg där jag lämnar hojen hos dem och får en lånehoj så att jag kan åka och käka lunch medan de jobbar. Även om det är en bit att åka och det finns en eller två verkstäder närmare hemmet så kommer jag fortsätta åka hit för service.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Kul att höra att det fortfarande finns butiker som förstår att kunden är viktigast.

På det ämnet och som motpol till firman i trådtiteln kan jag nämna att jag för tillfället sitter och käkar lunch medan min hoj servas på MC-Kompaniet i Väring. Det är tredje året i rad jag kör på samma upplägg där jag lämnar hojen hos dem och får en lånehoj så att jag kan åka och käka lunch medan de jobbar. Även om det är en bit att åka och det finns en eller två verkstäder närmare hemmet så kommer jag fortsätta åka hit för service.

Besökte firman i somras och jag förstår varför dom har så höga betyg jämfört med vissa konkurrenter. Ett företag som verkar väldigt måna om sina kunder.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Kan bara hålla med om Motostar. De är otroligt serviceminded och trevliga. Det är så man vill att en hojbutik ska vara!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top