Personuppgifterna vid klotning

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Ursäkta min novisa fråga. Hade min premiärklotning idag och när jag blev undersökt av ambulansperonalen (som förövrigt var mycket trevliga och proffesionella) så frågade de om mina personuppgifter, jag uppgav dem utan att tänka mig för men kom o tänka på vägen vad de ska med mina uppgifter till iom att jag inte behövde åka med
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ambulansen är ju bemannad med bla en läkare, det vore nog ett tjänstefel om han inte tog dina personuppgifter när han undersökte dig.

Sen hamnar det nog bara i en pärm hos Viamedic, som säkert har det för sin interna statistik.
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Kan du rabbla ditt person nr så är det en del av den samlade bilden av hur mycket/litet omtöcknad du är. Skulle gissa att de lika gärna kunnat fråga om din mammas födelsedag, men då hade väl du lagt dem därbak i ambulansen.

Henrik
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
De lägger in dig i donationsregistret. Sedan väntar de bara.
 
Last edited:

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Haha seriösa svar är najs =)

Nä men de skrev ju in hur man mådde osv i nåt formulär tillsammans med personuppgifterna, tänkte mer om det händer nåt i framtiden och det sätts samman med banåkningen (konspirationsteorier) :tungan
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Sjukvårdspersonal har inte rätt att dela ut uppgifter om vårdtagare så du behöver inte oroa dig för det, sekretess och sånt därnt vettu Däremot har de troligen skyldighet att ta personuppgifter på patienter.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Haha seriösa svar är najs =)

Nä men de skrev ju in hur man mådde osv i nåt formulär tillsammans med personuppgifterna, tänkte mer om det händer nåt i framtiden och det sätts samman med banåkningen (konspirationsteorier) :tungan

Klart att det kan göra det om du nu väljer att lämna ut det, vilket inte är ovanligt att du måste göra när det gäller livförsäkringar mm.

Dock så är det nog mest ifall du skulle få problem senare så har de journal på vad som hände och vilka skador som de upptäckt på plats. Tänk dig att du sitter på ett cafe några timmar senare och väntar på en polare och så plötsligt rasar du ihop.

så skippa konspirationsteorierna och se det som att bra att det är dokumenterat om du vid senare tillfälle får problem.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top