supermotard på ftp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
det var någon som hade lagt upp en ftp? är det någon som vet vilket IP nr det var? användarnamn och lösen kommer jag ihåg! :(
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
vet det redan tack!
har tankat över en massa bilder + filmer nu
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
underbart...
skulle vilja ha lite bilder på husa 03:an någon som har?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur funkar det med ftp? Sitter med sunkigt modem hemma men ska tillbringa kvällen hos en kompis som har superturbomegasnabb uppkoppling.
Använder man DC till ftp eller är det internet explorer? (inte så haj på datorer som ni kanske märker...)
Kom gärna med en beskrivning på hur jag ska göra för att kunna ladda ner lite motard filmer :)
 
Last edited:

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
MackeNo1 skrev:
Hur funkar det med ftp? Sitter med sunkigt modem hemma men ska tillbringa kvällen hos en kompis som har superturbomegasnabb uppkoppling (jämfört med mig iaf rolleyes:)
Använder man DC till ftp eller är det internet explorer? (inte så haj på datorer som ni kanske märker...)
Kom gärna med en beskrivning på hur jag ska göra för att kunna ladda ner lite motard filmer :)

Jag vill oxå veta hur man går till väga.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
MackeNo1 skrev:
Hur funkar det med ftp? Sitter med sunkigt modem hemma men ska tillbringa kvällen hos en kompis som har superturbomegasnabb uppkoppling.
Använder man DC till ftp eller är det internet explorer? (inte så haj på datorer som ni kanske märker...)
Kom gärna med en beskrivning på hur jag ska göra för att kunna ladda ner lite motard filmer :)

Till ftp (file transfer protocol) använder man en ftp-klient. Finns inbyggt i de flesta webbläsare, men en separat klient är att föredra. Jag gissar att ni kör Windows (många gör ju så... :) ) och då kan ni leta reda på WS-ftp (finns t.ex. hos http://www.tucows.com/preview/195136.html )

Hämtar ni filer från s.k. anonyma ftp-sites brukar användarnamnet vara ftp eller anonymous och lösenordet är den egna epost-adressen (men man kan ju sätta det till något annat om man är nojig). Annars kan man i WS-ftp ställa in separata användarnamn och lösenord för respektive ftp-site och spara de inställningarna. Fler optioner för proxies, passiv/aktiv ftp m.m. finns, men det tror jag ni kan ta som överkurs än så länge.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
T-quick!
det där funkar kanon för dom som inte kommer in med ftp program. :tummenupp
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
tar ner ftpn nu tills imorgon 06.00 måste sova i natt (har datorn i sovrummet) ska till lumpen imorgon 06.10.. =/
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top