Atrox GSXR 1100 turbo

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Räcker det inte med den i oljepluggen?
Kanske skulle satsa på stöddigare ventilfjädrar om det är shimsen du syftar på?
 

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
Har returen från turbon där oljepluggen ska sitta, ja det är shimsen man justerar ventilspelet med, jag kanske får ta och byta till hårdare ventilfjädrar.

Anders
 
Last edited:

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
Allt ihopskruvat igen olja påfyllt o hojen uppstartad igen :) har en liten fundering på varför tomgången hänger kvar, justerar jag ner den så dör den, ska jag ställa ut blandskruvarna lite till?

Ha en trevlig fredag kväll :fyllisar

Anders.
 

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
Nya Denso stift monterade, Ngk stiften e ju ruskigt känsliga om det blir surt, e det någon som har tips om varför tomgången inte vill gå ner när den blivit varm?

Anders
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Har returen från turbon där oljepluggen ska sitta, ja det är shimsen man justerar ventilspelet med, jag kanske får ta och byta till hårdare ventilfjädrar.

Anders

Ska nog inte åka utan magnet då den fångar upp mycket små skit.

Om du har en banjokoppling I tråget så har Kjell o Co
små magneter som du limmar I banjoskruven.

Sen går det o sätta ett FilterMag på oljefiltret.
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Låter som att du får bestycka upp lågfartarna och ev ljustera bränsleblandskruvarna iom att tomgången ligger kvar efter släpp :)
 

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
En liten uppdatering, köpte 2 magnetventiler på ebay som jag har tänkt att kunna styra laddtrycket med, en strömbrytare med 3 pålägen 2 justerbara tryckkontakter och ett växlande relä kommer att ge mig 3 laddtryckslägen, jag byggde mig en egen luftcylinder med en kolvdiameter på 49mm vilket ger mig en kraft på ca 18kg vid 1 bars tryck och kolven styrs i båda riktningarna, tog fjädern från klockan till KKK turbon, luften som styr tryckkontakterna tänker jag ta vid insugen och luften till luftcylindern tänkte jag ta på snigeln.
image.jpg

Anders
 

gixxerspeed

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Nuvarande Kawasaki H2, Såld Bmw 1000RR, Såld Gixxer K5 1000 Turbo
Jag använde mig av en sån här 12v solinid.. kopplade in den på tutt knappen... det va 2 lägen på den. väldigt enkelt =) och givetvis en justerbar ratt till laddet =) kopplade in det mellan plenum och den externa wastegaten 32012VDC.jpg
 

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
2.jpg
Har byggt mig en ny oljetank till returoljan från turbon, ca1.5 liter så nu ska man väl slippa motorolja som läcker in i turbon när den står på stödet.
1.jpg
Monterat blev det så här.
3.jpg
Wastegatecylindern monderad, nu ska det bara kopplas in lite laddtrycksstyrning, kapa upp hål för luftfiltret, bygga utblås för avgaset och hoppas på att laddtrycksgudarna är med en :)

Anders
 

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
Oj det var länge sen jag skrev något här, det som hänt är att laddtrycksstyrningen är inkopplad ett nytt luftfilter inköpt och monterat samt att jag tog mig en liten provsväng och vid 1.1barg så skjuter det på rätt så bra, nu måste jag bara leta upp min lamdasond som jag har lagt på något bra ställe:huvet så jag törs prova det lite högre laddtrycksläget :yoparty

Anders
 

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
5 år sen det skrevs något här, körde hojen på strippen förra året och det funkade, men för mycket effekt så jag fick släppa på gasen på alla växlar utom sista 10:96@228.5 blev det ändå, har varit och bänkat och fick ut 273 vid 1.3barg på rullar som vägde 1200kg, snart ska det installeras ett ft500 istället för förgasarna, går att göra det mesta med det sprutet, har även köpt lite delar ifrån APE till motorn, ett större kompressorhjul skall införskaffas till 18t aggregatet så det blir 21t istället, borde kunna ladda 2.3-2.5 barg med det.

Anders
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
fick släppa på gasen på alla växlar utom sista 10:96@228.5

Tips, istället för att släppa av ska du växla upp - om det krävs en, två eller tre växlingar... du ska iaf växla förr eller senare. Min B12'a med bara 2" mod och avgas, 2" sänkt i fram och bak kördes 6.70 på 201 (motsvarar ca 10.50 på 402). 60-fotaren är det som gör den stora skillnaden. Övning, övning och lite mer övning.

Tankade upp en video på min röda B12'a och blåvita långsving gixxer. Ryan Schnitz kortväxlar @ 4:24 när framhjulet kommer upp.

 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Tjenare,
Kan avgasturbinen flåsa ut tillräckligt för 21t kompressorn? Har den 68mm kompressor?
Jag har själv köpt på mig en GT2871 som jag tror har lite liknande upplägg som en TD04HL-21t och funderar på hur det kommer att bete sig i verkligheten. Wastegatehålet är i alla fall portat max för att hjälpa till att släppa ut överflödiga avgaser.
Följer med intresse!!
MVH
5 år sen det skrevs något här, körde hojen på strippen förra året och det funkade, men för mycket effekt så jag fick släppa på gasen på alla växlar utom sista 10:96@228.5 blev det ändå, har varit och bänkat och fick ut 273 vid 1.3barg på rullar som vägde 1200kg, snart ska det installeras ett ft500 istället för förgasarna, går att göra det mesta med det sprutet, har även köpt lite delar ifrån APE till motorn, ett större kompressorhjul skall införskaffas till 18t aggregatet så det blir 21t istället, borde kunna ladda 2.3-2.5 barg med det.

Anders
 

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
Det borde inte vara några problem, har en vän som gjort samma operation, man får bearbeta kompressorhuset för att det ska fungera, jag kommer sätta dit en 38mm extern wg.

Anders
 

Atrox.se

Medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki Gsxr 1100
Är det någon som vet vad man kan använda för svingar utan att göra för stora modifikationer.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top