Hjälp!! slut på soppa..

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
hmm.. ring polisen alt taxi?

Lite nyfiken bara. Vad skulle polisen gjort tänkte du?
Undrar mest eftersom soppatorsk inte är det minsta polisiärt och ja jag jobbar hos polisen och många verkar tro att patrullbilarna är taxi eller vad man nu vill kalla det.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Lite nyfiken bara. Vad skulle polisen gjort tänkte du?
Undrar mest eftersom soppatorsk inte är det minsta polisiärt och ja jag jobbar hos polisen och många verkar tro att patrullbilarna är taxi eller vad man nu vill kalla det.

Svenska polisen ?
Tja vi förväntar oss att de gör inte ett skit. precis som vanligt.
Inte ett skit !
Att hjälpa allmänheten är inte den svenska polisens starka sida.
man tycker det borde vara det men så är det minsann inte.
viktigare att inte göra ett skit än att försöka hjälpa till.
Polisen har ett av sveriges viktigaste jobb, men pissar bort det så det står härliga till.
BRA DÄR !!

Till TS
Ring till Falck, de har en försäkring som kostar typ 4-500/år som ger dig hjälp utan självrisk med bland annat sådant här.

Jag tror det ingår viss sådan här hjälp i din försäkring annars, det kan vara värt att kolla upp det.
jag vet att det snackades från försäkringsbolagens sida om att falck försäkringen inte skulle behövas osv. men jag har den iaf just för sådana här saker och den har fungerat bra för mig de få gånger jag har behövt hjälp.

Väg-assistans tror jag kan hjälp dig, men den är lite olika på olika platser, jag vet att stockholm där finns det soppa mm men jag tror inte de har det i gävle. De hanterar sådant helt olika i olika delar av landet.

Kul ide att lägga en blänkare här, den hade jag nog aldrig tänkt på själv..
den kunde ju ha fungerat.

Lycka till.
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Svenska polisen ?
Tja vi förväntar oss att de gör inte ett skit. precis som vanligt.
Inte ett skit !
Att hjälpa allmänheten är inte den svenska polisens starka sida.
man tycker det borde vara det men så är det minsann inte.
viktigare att inte göra ett skit än att försöka hjälpa till.
Polisen har ett av sveriges viktigaste jobb, men pissar bort det så det står härliga till.
BRA DÄR !!

Så du tycker patrullbilarna ska åka med soppa till folk som kört soppatorsk istället för att jaga t.ex. en rattfylla?
Smart tänkt där...

Är du en sån som ringer polisen för du festat upp pengarna och inte orkar gå hem också?

Soppatorsk är inget som har med lagen att göra, polisen är inte till för att serva folk som chansat med att vänta med tankningen eller folk som bara vill ha skjuts hem.

Jaja, hör egentligen inte hemma i denna tråd. Vill du diskutera vidare så skicka gärna ett pm.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Så du tycker patrullbilarna ska åka med soppa till folk som kört soppatorsk istället för att jaga t.ex. en rattfylla?
Smart tänkt där...

Är du en sån som ringer polisen för du festat upp pengarna och inte orkar gå hem också?

Soppatorsk är inget som har med lagen att göra, polisen är inte till för att serva folk som chansat med att vänta med tankningen eller folk som bara vill ha skjuts hem.

Jaja, hör egentligen inte hemma i denna tråd. Vill du diskutera vidare så skicka gärna ett pm.

VARJE DAG kör 15 000 människor rattfulla... Skit bra jobbat polisen...
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Så du tycker patrullbilarna ska åka med soppa till folk som kört soppatorsk istället för att jaga t.ex. en rattfylla?
Smart tänkt där...

Är du en sån som ringer polisen för du festat upp pengarna och inte orkar gå hem också?

Soppatorsk är inget som har med lagen att göra, polisen är inte till för att serva folk som chansat med att vänta med tankningen eller folk som bara vill ha skjuts hem.

Jaja, hör egentligen inte hemma i denna tråd. Vill du diskutera vidare så skicka gärna ett pm.

Nej jag tänker inte diskutera det med dig i något PM eller liknande.
Om du vill att Polisen skall få ett bättre rykte så får polisen nog fan skärpa sig när det gäller hur den framstår.
Kapten klänning och co ! Skitbra jobbat :huvet! Misshandel på bussar som utförs av folk som är poliser är ju ytterliggare en del i den biten av hur polisen INTE sköter sitt arbete.
Uppklarande procent på 3% av inbrotten det innebär ju att man misslyckas i 97% av de anmälda inbrotten.
Det är bra det ! :huvet

Om du tror att polisen på något sätt har högt förtroende från allmänheten så har du fel.
Om man lyckas att komma fram för att göra en anmälan om något så är anmälan nedlagd i brist på spaningsuppslag eller bevis eller någon annan skön term innan man ens hinner lägga på luren.

Nej hade vi haft lite mer av kling o klang mentaliteten så kanske det varit en mer fungerande kår.
mer patruller på gatorna, mer utredning osv.
exempel
min farmor hade sin bil stående på gatan utanför, 14 bilar hade fått rutorna krossade och det var stulet en del ur några av dem, men i en av bilarna låg en plånbok.
i plånboken ligger givetvis information om vem den tillhör såsom legitimation mm.
utredning nedlagd i brist på spaningsuppslag.
Allvar ! BRA JOBBAT !! :huvet

annat exempel
bil står still på vägen och har problem, polisen kör förbi och skiter i att ens försöka hjälpa till.
BRA JOBBAT ! sådant ökar förtroendet rejält !
När jag stannat och vi (jag och den drabbade föraren) ser en annan polisbil komma körandes så vinkar vi ner den och förklarar läget, svaret vi får är, "vadå kan inte du hjälpa henne" ?
Skitbra svar ! bra att man skall känna förtroende för Polisen ! De hjälper dig när du har problem !
NOT !

Så nej du någonstans har polisen gått från att vara det som skall skydda och hjälpa oss till något som pissar bort allmänhetens förtroende och därmed de det är ditsatta för att skydda.
Snacka om att polisen är snett ute.

ang ditt påhopp om att jag måste vara en sådan som ringer polisen för att jag festat upp pengarna och inte orkar gå hem osv det visar ju vilken utredningsförmåga du har och vad det är som är fel hos hela polisväsendet, håller du inte med oss så är du emot oss.
Nej jag har aldrig fått skjuts av polisen hem, någonsin. däremot har jag hjälpt folk som polisen inte vill hjälpa för att det är för jobbigt och de skall snart gå av sitt skift osv.

Nej soppatorsk är inget som har med lagen att göra är det någon som påstått det ?
men att hjälpa någon som har problem borde vara något som ingår som prio 1 uppdrag för polisen, nu är det ju inte så men det BORDE vara det. Medmänsklighet istället för paragrafrytteri.

Polisen pissar bort det den är tillsatt att göra. Tyvärr, för det är ett viktigt arbete.
och DU har bevisat med ditt påhopp att DU inte är en del av lösningen på det problemet.
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Nej soppatorsk är inget som har med lagen att göra är det någon som påstått det ?
men att hjälpa någon som har problem borde vara något som ingår som prio 1 uppdrag för polisen, nu är det ju inte så men det BORDE vara det. Medmänsklighet istället för paragrafrytteri.

Ja varför inte? Vilka är för att få de förbannade politikerna att ändra prioordningen?

Prio 1: bensinstopp
Prio 2: pågående allvarligt överfall, exempelvis mord, våldtäkt.
Prio 3: Allvarliga trafikolyckor.

Sen kan vi diskutera om inte punktering också ska upp på prio 1.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Ja varför inte? Vilka är för att få de förbannade politikerna att ändra prioordningen?

Prio 1: bensinstopp
Prio 2: pågående allvarligt överfall, exempelvis mord, våldtäkt.
Prio 3: Allvarliga trafikolyckor.

Sen kan vi diskutera om inte punktering också ska upp på prio 1.

Kan man inte prioritera och/eller delegera så blir ju resultat som du beskriver.
du menar att de inte kunde ha hänvisat till assistanskåren eller liknande lösningar för sitt närområde.
Jag menar att det borde inte vara så svårt.
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Polisens värdegrund
Polisens uppdrag är att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi genomför vårt uppdrag professionellt och skapar förtroende genom att vara:

Engagerade - med ansvar och respekt. Vi tar ansvar för vår uppgift och värnar om allas lika värde.
Effektiva - för resultat och utveckling. Vi är fokuserade på resultat, samarbete och ständig utveckling.
Tillgängliga - för allmänheten och för varandra. Vi är hjälpsamma, flexibla och stödjande.






:rofl
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Klart bängen ger en skjuts om de har vägarna förbi.
Men hur ska man veta OM MAN INTE RINGER OCH KOLLAR?

Norr om Gävle kan ju vara en bra bit ut på vischan.

För övrigt så är det ingen som läser Gävleborgsforumet regelbundet så oddsen var låga för hjälp.
Hur många sitter och kollar en forumdel med ett inlägg varannan vecka?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top