Dags för kvällskörning i Anderstorp 3/7!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
En fantastisk kväll väntar! Just nu 20 grader varmt och strålande solsken i anderstorp.
500 kr kostar det, max 2 grupper, vi kör mellan 17 och 20.
Välkomna!
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Har länge tänkt att köra upp på dessa men har en liten fråga. Ni kör bara två grupper, en gat- och en licens- som jag har förstått det? För mig, som kör i grön/gul grupp på SMC dagarna, hur är tempot i er gatgrupp förhållande till detta?

Jag vill inte åka upp, känna att jag inte kan följa tempot och därmed bli en risk både för mig och för andra.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fiver ger dig säkert ett bra svar, men här kommer min input.

Det är inga problem för dig att köra på dessa bandagar. Sista jag körde var det många på icke-sporthojar som var där och körde. Alla har rätt att köra och det är dom som kör om som skall göra det på ett snyggt sätt!

Om du känner dig osäker så pratar du bara med någon ur Fiver-gruppen/föråkare så får du hjälp med spårval och din körning. Jag brukade köra med en väst också när jag var osäker i början så folk hade lite extra uppmärksamhet. (men det var mest när gat körde ihop med licens).

Tejpa backspeglar och kör med ditt tempo och stressa inte och samtidigt HA SKOJ! Alla har vi varit nybörjare! :tummenupp

Tycker ABSOLUT du ska köra, fiver har skitroliga bandagar! :tummenupp


Har länge tänkt att köra upp på dessa men har en liten fråga. Ni kör bara två grupper, en gat- och en licens- som jag har förstått det? För mig, som kör i grön/gul grupp på SMC dagarna, hur är tempot i er gatgrupp förhållande till detta?

Jag vill inte åka upp, känna att jag inte kan följa tempot och därmed bli en risk både för mig och för andra.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Banan är dessutom stor så är inga problem att göra snygga omkörningar (av dig eller slöare folk :) )
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det är väl ikväll 3/7 istf 7:e mars (7/3) som har varit :va:glömdet
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Fiver ger dig säkert ett bra svar, men här kommer min input.

Det är inga problem för dig att köra på dessa bandagar. Sista jag körde var det många på icke-sporthojar som var där och körde. Alla har rätt att köra och det är dom som kör om som skall göra det på ett snyggt sätt!

Om du känner dig osäker så pratar du bara med någon ur Fiver-gruppen/föråkare så får du hjälp med spårval och din körning. Jag brukade köra med en väst också när jag var osäker i början så folk hade lite extra uppmärksamhet. (men det var mest när gat körde ihop med licens).

Tejpa backspeglar och kör med ditt tempo och stressa inte och samtidigt HA SKOJ! Alla har vi varit nybörjare! :tummenupp

Tycker ABSOLUT du ska köra, fiver har skitroliga bandagar! :tummenupp

Låter fint! :tummenupp

Jag har kört Anderstorp innan så banan har jag koll på. Dock så är jag fortfarande väldigt ny på bana så vill hålla mitt egna tempo. Med SMC så tejpas ju både backspeglar och hastighetsmätare, vilket ju kändes avigt i början, men helt logiskt när man börjar köra.

Nu blev man ju väldigt sugen på att göra ett gästspel. :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Faaakkk.... idag kan jag bara glömma. När går nästa tåg?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Blev inte omkörd av en enda crossplane... =( Dom ska visst va snabbast har jag läst i nån tråd.... ;)
 

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Hyltebruk
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Va en kanonkväll bortsett från de tragiska vurpor och avåkningarna. Hoppas de gick väl med killen på Kawa 1400án!? De verkade som de va något allvarligare än vad "de oftast" är..
Va min andra bankörning nånsin med hoj och de är fan att man ska va så feg och rädd för att däcken inte ska palla annars tror jag att jag kunnat köra lite fortare. Får bli nya sulor till nästa säsong, mer anpassat för bana så man inte kan skylla på det längre:) I övrigt får jag ge en eloge till flertalet åkare, snyggt kört och hänsynsfulla omkörningar osv! Hoppas vi ses vid nästa tillfälle!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Va en kanonkväll bortsett från de tragiska vurpor och avåkningarna. Hoppas de gick väl med killen på Kawa 1400án!? De verkade som de va något allvarligare än vad "de oftast" är..
Va min andra bankörning nånsin med hoj och de är fan att man ska va så feg och rädd för att däcken inte ska palla annars tror jag att jag kunnat köra lite fortare. Får bli nya sulor till nästa säsong, mer anpassat för bana så man inte kan skylla på det längre:) I övrigt får jag ge en eloge till flertalet åkare, snyggt kört och hänsynsfulla omkörningar osv! Hoppas vi ses vid nästa tillfälle!
Tror inte att det var så allvarligt med han på kawwan, men bättre ta det säkra före det osäkra.
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Kanske OT, men är det stående tisdagar samma tid? Har hittat motstridig information om detta... Hur funkar det med försäkring/påställda hojar/besiktigat/kkort, ja hur "laglig" måste hojen och föraren vara?

Med andra ord, kan jag komma upp med lillebrorsan som bara har A1 och låta honom köra min cykel (han har inte licens) och måste min cykel då vara påställd?
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Diezel: blev det nån körning igår kväll?

Nä, jag kom inte iväg, för mycket på jobbet nu innan semestern helt enkelt. :(

Ska kolla kalendern och försöka hitta en dag som jag kan komma upp för nu suger det rejält i ban-åkar-tarmen...
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Vart blev bilderna av?

Sen tyckte jag vissa körde om väldigt tigh i vissa kurvor i gat-gruppen, helt i onödan egentligen då det ju finns många rakor att åka om på istället. Kanske hade varit bra med nån från arrangören som åkt runt på banan och tagit folk lite i örat om de såg farligt beteende.

annars så tack för en trevlig kväll
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top