Hjälmjakt

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Tänkte köpa ny hjälm är sugen på en icon variant eller en agv ax8 dual. Eller något liknande, vilken eller vilka tycker ni att jag skall titta vidare på kör en ktm 690 för det mesta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Leta reda på en affär som säljer dem och prova dem så får du reda på vilken som bäst passar ditt huvud?
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Jag hade nog försökt prova ändå.
Köpa hjälm utan att prova är ju som att sätta på en tjackhora utan gummi i pissehissen vid centralen...
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det hade jag gärna gjort fast den närmsta återförsäljare jag hittat ligger ca 60 mill bort!

Det finns ju återförsäljare på nätet som låter dig byta storlekar kostnadsfritt. Prova hemma alltså. Sägerju visserligen ingenting om passformen generellt men om storlekarna iaf. 24mx har så tror jag. Kanske också sportbikehop.co.uk samt helmetcity.co.uk.
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Gå in på br hörbergs i lödde. Dem är återförsäljare för icon fast dem har inga i butiken. Be dem antingen ta hem en och se om du kan testa storlek så eller så går ni runt och testar alla olika möjliga hjälmar så tipsar dem om storleken efter ni har sätt vad som passar ditt huvud. En kompis gjorde så och det har fungerat bra för han :)
 

segisen

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2012
Ort
uti skogen
Hoj
honda hornet 600, suzuki gsxr 600
har en icon variant construkt. kan säga att jag är sjukt nöjd med den sikten och ventilationen är grym men dom är stora i storlekarna. så ska du köpa en icon så måste du testa innan!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top