Stora cykeltråden

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Nja ditt svar visa din okunskap ;)

6,8kg gränsen gäller bara de tävlingar där uci bestämmer. Många mindre tävlingar,triathlon och typ all form av långdistans är inte med i de reglerna. Vill säger sånt som intresserar mig...

Förvisso.. Dock så vill jag inte cykla på någon sådan lättviktare.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Nu låter du som en moppefjortis.
Vill säger att du verkar helt utan argument men ville ändå säger nåt roligt...som just inte är så roligt.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Blev såld på lvg förra året, gjorde Vättern (fort :)) med en lånad 10 år gammal Cannondale. Köpte första riktiga egna häromdagen, en Scott CR1 pro, carbon, Ultegra, Mavickhjul...
Cykel äger!
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Jag väger tresiffrigt. Tillräckligt svajigt på en normal cykel, m'kay?

Okej då förstår jag din tankegång :)
Själv ligger jag på 93kilo som är just en av anledningar till den viktbegränsning jag kom fram till. . Hade varit skoj att väger typ 65kilo som ngr vänner gör. Både cykeln kan bli mkt lättare men även cyklingen bli ju lite enklare när man kör i backe osv.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Snart dags för en köttig skogstur, återkommer om jag överlever!!

ImageUploadedByTapatalk1342430341.097609.jpg
Nya hojen förresten.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Var också ute och kämapde i skogen, tog 10 minuter innan en faceplant... Trillade ca 20 gånger inom loppet av 2 timmar... Nästan så att detta känns farligare än mc...

IMG_0428.jpg
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Var också ute och kämapde i skogen, tog 10 minuter innan en faceplant... Trillade ca 20 gånger inom loppet av 2 timmar... Nästan så att detta känns farligare än mc...

Ja man börjar fundera emellanåt! När det smakar blod i munnen och man åter igen går i backen funderar man på vad fan man håller på med ;-)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
För min del så har jag kört spd sen 2002, men blir det riktigt stökigt så föredrar gamla hederliga pedaler med bra grepp i.

Jo, undrade också lite vad jag höll på med idag när jag hade hela ansiktet fullt av lera.... Men fruktansvärt roligt är det när man får lite flyt!
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
SPD är nåt som gör mig mer och mer nyfiken, men jag ska avvakta lite och låta tanken mogna.. Likt ett fint vin ni vet.... Hm, eller så är jag för feg för att prova?
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Trevlig tråd :)

Tog mig i kragen och köpte en Corratec Revolution Limited 2011 i våras :) använder samma tröja o byxor som när jag tävlade för 12-13år sen.

Bor i Tumba under veckorna och har kört lite på Lidaspåren. Fler som kör där? Behöver någon som jagar mig...
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1342518611894.jpg
    uploadfromtaptalk1342518611894.jpg
    84.3 KB · Visningar: 161

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Man kan ju göra "fegvarianten" att köra med oliksidiga pedaler,spd på ena sidan,vanlig
pedal på andra.
Spd är ju bra när underlaget är någotsånär pålitligt men ju stökigare det blir så klickar jag gärna ur iaf:rodnar
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Trevlig tråd :)

Tog mig i kragen och köpte en Corratec Revolution Limited 2011 i våras :) använder samma tröja o byxor som när jag tävlade för 12-13år sen.

Bor i Tumba under veckorna och har kört lite på Lidaspåren. Fler som kör där? Behöver någon som jagar mig...

Vad är det för ställning som cykeln hänger på? Vart köper man den?

//P
 

tkdrille

Guest
Sen jag montera SPD så skulle jag aldrig gå tillbaka till vanliga. Och de även i jävligt terräng med mycket knix. Jobbigaste med SPD jag kan tycka är om de är brant uppför och man inte riktigt orkar hela vägen är att klicka ur på ett bra sätt.

Var ute vanliga rundan idag på 18 km och kommit ner på 1,18 första gången jag cykla den tog de 1,45 så nästan 30 min snabbare nu. Skönt att man kommit igång ordentligt.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Vad är det för ställning som cykeln hänger på? Vart köper man den?

//P

Bilden är från förra ägaren, men har för mig att hon sa att den var köpt på nått "butikmedpraktiskadesigngrejerförhemmet" kan forska vidare i detta.


Ang spd så är det ett måste(min uppfattning) om man vill cykla seriös XC, det händer mig också att det "kärvar" när man får stopp i ett knixigt parti men dom hjälper ju till flera gånger om att ta sig förbi dessa med.

Du får mycket mer kontroll och skulle du råka bli av med ett ben i skogen kan du rundtrampa dig hem med ett ben ;)

Använder man hojen mycket till vardags utan spdskor har jag för mig att det finns vanliga pedaler som man sätter fast i spdn.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top