Framtidens alternativ till polishelikoptern?

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Jag tänkte höra vad forumet tror om att komplettera/ersätta polisenshelikoptrar med UAV (Sk. drönare), främst inom trafikuppgifter och kanske fotbollsmatcher.

Det finns många olika sorter både helikoptrar och flygplan, men hastighet, uthållighet och kostnad är avgörande för just trafikuppgifterna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Unmanned_aerial_vehicle

Självklart var min tanke att man spränger bort den extremt farliga lagöverträdaren som tex. kör för fort :) Bigger boom is better
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
varför inte bara skjuta drägget ?? handgranat..bazooka..mer sport då när man vill åka ifrån snuten om man också måste ducka för kulor..
 

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Jag har sett en sådan helikopter på utställning som Saab håller på att tillverka! Det kommer säkert att komma fler sånna fordon i framtiden men nu så kan en vanlig hkp gå fortare och längre!
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Vilken fantastiskt bra idé, eller så borde alla styras med mikrochip med en enväldig härskare......:krama

Du kommer inom kort att få en autoinjektor med posten.
Det är socialstyrelsen som sänder ut vaccin mot det nya überfarliga grisfågelkålrtotsviruset som just nu har börjat härja i asien.

Om du inte följer nedanstående anvisningar är det 99% risk att du kommer att smittas av viruset och förblöda genom ditt könsorgan, vilket är en extremt smärtsam död.

När du mottagit autoinjekorn skall du göra enligt följande:
1: Injicera vaccinet under atlaskotan.
2: Ta på dig ett par hörlurar och ansult dessa till din dator.
3: Kontrollera att volymen är uppskruvad.
4: Surfa in på www.socialstyrelsen.masteroftheuniverse.tw
5: Tag del av de instruktioner som där delges.

:brynad
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Jag har sett en sådan helikopter på utställning som Saab håller på att tillverka! Det kommer säkert att komma fler sånna fordon i framtiden men nu så kan en vanlig hkp gå fortare och längre!

Sikorsky x2 är världens snabbaste hkp 299 mph(481km/h)
Global hawk har en hastighet på 497mph(800km/h), med en uthållighet på 36timmar

Vilken som är mest praktisk låter jag vara osagt men siffrorna talar för sig själva!
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Du kommer inom kort att få en autoinjektor med posten.
Det är socialstyrelsen som sänder ut vaccin mot det nya überfarliga grisfågelkålrtotsviruset som just nu har börjat härja i asien.

Om du inte följer nedanstående anvisningar är det 99% risk att du kommer att smittas av viruset och förblöda genom ditt könsorgan, vilket är en extremt smärtsam död.

När du mottagit autoinjekorn skall du göra enligt följande:
1: Injicera vaccinet under atlaskotan.
2: Ta på dig ett par hörlurar och ansult dessa till din dator.
3: Kontrollera att volymen är uppskruvad.
4: Surfa in på www.socialstyrelsen.masteroftheuniverse.tw
5: Tag del av de instruktioner som där delges.

:brynad
:brinnerup Vaaa? Det är alltså sant, 2012 kommer jorden gå under om vi inte följer instruktionerna:gråta
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
:brinnerup Vaaa? Det är alltså sant, 2012 kommer jorden gå under om vi inte följer instruktionerna:gråta

Men sporthoj blir kvar....
Ses vid donken svea onsdag 26/12, kan vara lite tunt med vanligt folk....men wtf....Nizze Hült kommer med bössan.....

Ses!

:hej

/e
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Men sporthoj blir kvar....
Ses vid donken svea onsdag 26/12, kan vara lite tunt med vanligt folk....men wtf....Nizze Hült kommer med bössan.....

Ses!

:hej

/e

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mayakalendern Det verkar ju inte stämma, men jag misstänker en statlig aktör har redigerat sidan för att lura oss medborgare. conspiracy is the new religion, ever seen zeitgeist (den digitala bibeln)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Enklaste är väl att bara ta och numrera alla huliganer med ett nummer på huvudet. De blir enklare att identifiera då. Poliserna själva har ju kört med detta en längre stund, dags för huliganerna att mötas halvvägs tycker jag.

Dessutom kommer polisen aldrig att byta bort sina helikoptrar mot UAV. Hur ocoolt är det inte att sitta och köra radiostyrt fordon från en diskret polisbuss jämfört med att spaka riktig helikopter. Liggfaktorn sjunker ju katastrofalt för piloterna.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Enklaste är väl att bara ta och numrera alla huliganer med ett nummer på huvudet. De blir enklare att identifiera då. Poliserna själva har ju kört med detta en längre stund, dags för huliganerna att mötas halvvägs tycker jag.

Dessutom kommer polisen aldrig att byta bort sina helikoptrar mot UAV. Hur ocoolt är det inte att sitta och köra radiostyrt fordon från en diskret polisbuss jämfört med att spaka riktig helikopter. Liggfaktorn sjunker ju katastrofalt för piloterna.

Där har du en mycket viktig poäng, ett byte skulle innebära att tv-spels generationen (70-90tal) skulle konkurrera ut de omåttligt coola helikopterpiloterna. Vilket naturligtvis skulle bli ett stort bakslag för hela samhället, en riktigt frän titel på UAV piloterna skulle kanske hjälpa men den stora frågan är om det verkligen räcker?
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Såg det också idag. Ska bli intressant att se om man får uppleva en flyga över en live.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Frågan är kanske: Vad är framtidens alternativ till POLISER.
Såg nere i www.hd.se (Helsingborg) att 6 projekterade områdespoliser blev 5 områdespoliser. Innan omorganisationen var de nere 2.
Och likadant i Göteborg.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2853816-poliser-i-goteborg-kriminella-styr-bostadsomraden
ytterligare om polisbristen i Göteborg. Alla poliser går till att reda ut "skjutningarna".
Såg för en tid sedan i GP att narkotika spanarna ägnar sig åt skjutningarna. Istället för jobba mot knarket. Och det gör "sedlighetspolisen" tydligen också.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2859467-prostitution-utnyttjade-kvinnor-far-mindre-hjalp
Och vad det gäller Trafikpoliser så har antalet halverats.
Från vad det varit ! Och färre blir det !
http://www.st.nu/opinion/insandare/prioritera-trafikpoliser-for-tung-trafik
Dagens poliser lägger väl dessutom 50% av arbetstiden på att jobba "på polisstationen" med datorsystemen.
Sånt jobb som sköttes av skrivbiträden förr.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top