Offroad/Cross/Enduro

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
500-motorer är inte heller billiga, och skapligt sällsynta dessutom... CR125-ram 02-07 är bäst för konvertering. Fyrtaktsramarna kräver mkt mer jobb.

Att dela veven för lagerbyte och balansering får du kanske lämna bort men resten klarar du själv om du vill.

4t-dilemmat... :rolleyes:
Enklast är ju att sälja...
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jepp gör de enkelt för mig och säljer så blir ja av med problemet, kanske inte får så mycket för de som ja ville ha i bra skick men men smällar man får ta. :hihi
Byta kolv och de är väl inte hjärnkirurgi så de hade man väl löst, men nu får ja en ursäkt att köpa nått annat istället och 2-takt denna ggn.

Ja, då behöver ja inte fundera på att behålla nått vid eventuell slakt då så kan man göra sig av med rubbet.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Bra crossbromsar...

På min RM250 '00 hade jag grymma bromsar men Hyndan är inte ens i närheten. Finns det extra bitiga belägg att köpa?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjusig film, gjorde inte att man längtade till sommaren och köra... Cross Cross Cross... Även MC men de gav inte direkt inspiration till de.. :hihi
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Har säkert lagt upp filmen förr men den är värd att se igen såfall ;) Man behöver inte alltid ha de nyaste för att kunna köra och ha kul :)


Sen har vi ju en grabb här som vet hur man åker 125a 2takt. Och ljudet är ju såå pooooooorr ;D

 
Last edited:

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
XT1200Z
Den var väl inte gammal Biddarn, här kommer en bild på mig och min gamla goding från -87 :kär gick som en dröm :rock

IMG_1462.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Finns det nån öppen crossbana på söndag? 500'an står i garaget och frustar. Sett att Torsviksbanan var lite plogad nyligen...

Kaxigt... lustgas på en CR500 :eek:
100_2863.jpg
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De är dåligt med öppna och skottade crossbanor. Dom man känner till i vart fall, såg att de var åkning på nyår i varje fall på HMK banan på Torsvik. 50:- i avg. Om de nu skulle passa...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nyår? Måndag? Nyårsafton alltså?
Jag ska ju åka bort och fira och jobbar natten till så jag måste sova efter :huvet
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
De är lugnt kman. Jag hjälper dig gärna med en rastning av 500an om du inte har tid ;) Kolla hmks hemsida så står det nog
Annars lingon men sliter nog mycket dubb eftersom de är så mycket sten :/
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
tja man kan kolla upp om man kan dra ihop nått... Se om de är öppet.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Om allt går i lås har jag en sjö och traktor att ordna lite med :) Vädret behöver ju förstås bli lite 'bättre' så sjön bär en traktor. Grannen och traktorägaren är gammal polis så det får bli respektfullt och måttligt med lek men gissa om jag smider planer ändå :D

Lagt en banskiss i en ny GPS-app för att göra en mini-gelleråsen. Jag går inte händelserna i förväg, nädå, inte alls ivrig... :rolleyes: :hoppa :D Kan ju bli riktigt kul om det lyckas :) Fram med ishojarna nu boys :tummenupp

edit: 500 metersraka är för långt för ishoj och nästan fullstor Gellerås isf. Jag gör en mindre slinga så blir det mindre att ploga också, om det blir av. Frys, frys, fryyys!

sjön-gellerskiss-zoom.JPG

Custom Maps verkar vara en rolig app. Man kan fota en karta eller ladda ner kartunderlag som man sen lägger in över Google maps och får skisser, waypoints eller vad man vill med sig. Lämpligt vid jakt (älgpass) eller vad som helst. Kartbilden sparas så det funkar offline också tror jag. Bra om man är i skogen :)
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hörru Kanyl. Köp skruttdäck till österrikaren och dra i Kold Kutterskruvar så kan du vara med!

Lite tung hoj iof men med många skruv så går det säkert


eller köp en 250 :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om allt går i lås har jag en sjö och traktor att ordna lite med :) Vädret behöver ju förstås bli lite 'bättre' så sjön bär en traktor.

Lagt en banskiss i en ny GPS-app för att göra en mini-gelleråsen med 500 m raka ungefär. Jag går inte händelserna i förväg, nädå, inte alls ivrig... :rolleyes: :D

:eek: :skrämd :galen

Näää nu blev man ju INGET sugen, måste avpolitera CRF:n a.s.a.p och hitta en 250 2-taktare.

Nice indeed, måste väl bara som sagt bli lite lämpligare väder så... :D

Appen ska ja kolla upp med, thx for the tip...
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top