Offroad/Cross/Enduro

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Helt underbar eftermiddag på NMK och testa GAS GAS hojar, suget blev stort efter testet. Följande hojar hans med och testas:

* 300cc 4-takt x2
* 250cc 4-takt x2
* 450cc 4-takt
* 250cc Factory racing 2-takt

Tvitakten och ja var inte helt överens men de kräver nog sin inkörning för att bemästra den på Endurospåret. Däremot så var 250 4-takt gudomlig i hanteringen, fjädring underbar och kurvorna tog man som inget. 300cc 4-takt var bra den med lite starkare och behövdes inte gasas lika mycket som 250, dock tyckte jag inte den var lite bra i kurvorna men de är väl en upplevelse. 450 var mer som min CRF, man smiskade runt den men den ville mer rakt fram en kuvas runt kurvor... :hihi

Bästa med samtliga 4-takt var hydralisk koppling och el-start, på en vanlig MC kanske inte hydralisk koppling gör lika mycket som på en enduro/Cross. Sparade massa på vänsterhanden/armen i allafall tack vare detta. Så ska spana lite på vad en äldre ligger på så får man se, dom har el-start och hydralisk koppling sen 08:a så nått bör man hitta.

Film kommer senare på spektaklet (i afton eller under morgondagen), var riktigt grisig körning idag med tanke på regnet som kommit senaste tiden och skvätten som kom tidigare idag. :yoparty
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Här kommer resten av klippen från demo't med GasGas på NMK.

EC300F



EC450F



EC250 Factory Racing (2-takt)

 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Någon som kör cross/enduro i veckan. Provar gärna ngt varv isf, har aldrig kört cross innan. Om någon vågar låna ut vill säga. Jag kör efter mottot: i break it, i pay it.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja är ute lite titt som tätt på NMK och kör så du är välkommen och test 450:n, de är ju lite mindre dyra av sig och billigare och laga. När passar de för din del ?
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Någon som kör cross/enduro i veckan. Provar gärna ngt varv isf, har aldrig kört cross innan. Om någon vågar låna ut vill säga. Jag kör efter mottot: i break it, i pay it.

Aamen... Har ju sagt att du ska med å köra.. Och så säger du det nu när jag sålde min igår:7peta:tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mjo den var rolig men är så att man få anpassa sig/sin körstil för att kunna köra den ordentligt på en Enduro bana. :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
ja de syns att du är trött med tanke på att "u are all over the track" synd att inte den långa sträckningen är öppen, men korta funkar bra för motionen.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oh de va som fan... Ska se hur vädret utvecklas men thanks for the heads up.. så kan ja packa mina grejer och ta nått varv i leran... :hihi
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Klart ni ska upp och köra :tummenupp
Faan, jag har ju inte kört cross nu exakt 2 veckor och 2 dagar. Hoppas det inte är så många där så man får köra av sig lite. Men så jävla många Franska hotdogs jag äter på nätterna nu så kommer jag ju knappt orka starta hojen :3freak:hihi
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Äh va fan skiter sig för mig, fick en massa andra åttagande som ja inet kunde skjuta på hur mycket ja än ville. Så Have out there på Sukerna... :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har ett litet problem med CRF:n ja lyckades skapa sist ja bytte drivpaket till Enduro drevningen, Ja lyckades dra av en av bultarna till kedjespänanr blocken i svingen så nu sitter halva bulten kvar i svingen. Finns de nån här som har nått bra tips hur man löser detta eller som kan vara behjälplig mot viss kompensation ?!

Tror den sitter rätt bra i svingen då ja fick ta i för kung och fosterland för att rubba den och därav gick den av. :hihi

Vet inte om man får borra ur och gänga nytt eller vad som är enklast/smidigast ? :va

P1200085.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top