Offroad/Cross/Enduro

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Kolla ändå lite annonser och överväg att köpa beg endurodubbdäck. Jag skulle tro att priset blir ungefär detsamma i slutändan, kanske mindre jobb? Krävs många KK-dubb för att få samma fäste på is som med endurodubb och inga av dem är direkt farbara på asfalt ändå. Tror att Johnny hade ca 400 Kold Kutters i sitt bakdäck förra vintern, men då hade han fint fäste i isen.

Jag har inte kört såna själv så jag vet inte så väl. Googla eller kolla med Johnnymannen på SOE.se, eller så får du numret till importören han lär kunna tipsa. Frågan är om man behöver lägga liner i däcken för att skydda slangen. Rädd att det plockar på i pris och vikt då... :rolleyes:

48 sidor dubbdäckstråd för den som orkar... :) Sidan 32 hade några bra recensioner
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Denna helg är ju fantastisk för crossåkning på is. Åker till tenhultssjön nu, men med tre barn och skridskor, inte med cross.
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ofan så pass ;) Trodde knappt de va någon is kvar xD

Lite surt att inte ha några isdäck liggandes just nu.

Känns sent att införskaffa det nu när det känns som våren är på väg.. :)
Troligen 2 månader bort än tyvärr..
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Kan säga att. E. V. B l. I. R. De köpa cross i veckan de bästa e att dubbdäcken sitter redan på den :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hur gick det? Hade inte vågat åka på isen nu :va
Tenhultssjön var skitfin. Bil, go-cart, fyrhjuling och en RMZ250 var ute och gazzade, precis som solen. Jäkligt fint. Ville verkligen ha CR500'an och en barnvakt där. Själv åkte jag bara skridskor och grillade korv :rolleyes:
Hoppas att det blir fler fina dagar där och att man kan få lite sällskap. Jag har ett antal koner jag kan slänga ut och göra en liten bana med, ta med en säck ved och göra värmebrasa :)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Var en liten artikel i Bike om CR500:a, inget nytt i artikeln men läsning i alla fall om en svunnen era. :tummenupp

CR500Artikel.jpg
 

Bogren63

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2013
Ort
Habo
Hoj
Kawazaki zxr 750 -93
Någon som har koll på strängseredssjön i dagsläget?? såg aktivitet och fyrhjuling som plogade idag ...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Inte koll men de har ju inte varit direkt töväder så bör vara ok att köra på.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Satt på blocket och kikade och hittade en CR500:a, dom prisar verkligen hojarna efter ryktet om dom.
19K för denna kändes lite i överkant med tanke på att man får plocka ner motorn igen och åtgärda 5:e växeln. Samt att de ser ut som däcken skulle behövas bytas utöver vad mer fel man kan hitta på den.

Man får ju rätt mycket hoj för dom pengarna om man satsar på nått annat än denna.

CR500Annons.jpg

CR500 på Blocket
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja de vet ja, är inte ute efter en 500:a utan mer förundrad över hur mycket betalt folk vill ha för sina åk. Men de kanske iofs inte är nån nyhet men har man lite och göra så. :hihi
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Orkar man skruva och kicka så tror jag iofs att det är bankpengar på en såndär "i fint skick"
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja, det är skumt hur jag fick min 500'a från 1999, relativt oskruvad och hyggligt skick för 15 tkr. Körde ju is flera gånger den vintern innan kolvbyte.

Kan jag ha bidragit till hypen? :rolleyes: :hihi
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top