Offroad/Cross/Enduro

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Köp du med skruvdubb till gixxern? ;) Men du kommer nog skjuta ut dom i första svängen ;) Har du inte kvar Johans cross hemma? ;)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
jomen den har han ju lämnat halvfördig, så den fungeren nicht... Hahaha ja om du köper spikdäck till R1:an så köper ja till Gixxern.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sådär. Hemma efter två timmar enduro i snön, lagom till en varm bastu (timer :) )
Mobilen/GPS'en frös ihjäl efter ca 15 minuter (vid punkt 1) så jag har irrat in på rätt många skogsvägar utöver rutten på kartan. Vid 2 var det endast gångstig och riktigt svårforcerat.
Kom ända upp till 40'an i jakten på gamla banvallen. Tänkte ta den hem men hittade den inte så det blev via golfbanan hem :( Nästa gång tar jag med en papperskarta också. Kul! Helt färdig i armarna. Slingrigt som fan där det är oplogat men kul som fan där det är plogad skogsväg! Köp dubb gott folk!!! :tummenupp
500'an gick som en klocka hela vägen. Love it! :krama

Jäbo_karta-rutt.jpg Skog.jpg
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Äh va fasen... ska lägga upp LAguren på annons nu så ska vi se, måste ju ha pengar till alla mina projekt nu. :hihi Men videon som Goffe la upp gjorde ju inte en mindre sugen på att skaffa en Cross.

IS Åka... GE MIG NU !! :huvet :yoparty
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Har ni ngn stöld försäkring på era crossar? (ej enduro)
Folksam ville inte, inte ens om jag har den inne i lgh vid ev stöld så täcks den ej av hemförs. (dem sa dock att TH hade ngt)
Alt är att enduro regga den.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Strängseredssjön borde vara plogad nu känns det som. Man kanske skulle ta en sväng dit bara för att kolla. Nån som vill åka med dit vid 15? Jag slutar jobbet då och sällskap på roadtrips är alltid trevligt, även om denna inte är så lång.

Nepp. Helt oförsäkrad. Protected by hagelbössa :) Ställ den hos mig sa jag ju
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har ni ngn stöld försäkring på era crossar?
Som K-man sa, nope ingen försäkring på den. Är inte värt dom slantarna för Enduro Regg för att få den försäkrad. Kollade med LF om hur de såg ut med vår försäkring och de fanns tillägg för garaget med innehåll som inte täcks av en fordonsförsäkring. Men de var samma sak där om de var värt pengarna.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja har kollat mc sport arena/mc-proffsen. Vättermaskin, Höglandet maskin och rosenkvist maskin - de dobbar de har fungerar nog inte, går för långt in och sticker ut förlite.
Nu har jag fått numret till importören av Kold Kutter dubb. Han är en kompis kompis. Hör av dig med antal om jag ska beställa hem åt dig. Blir väl inte lika bra som endurodubb men funkar iaf.

Strängsredssjön?
Känner en kille som bor där, fryser det kan vi låna hans traktor om det behövs.
Jag och Prof. Kapsyl åkte till Strängseredssjön idag bara för att se om det var nån bana plogad än, men det var det inte. Kan du be din kompis höra av sig om det blir bana där? Jag sponsrar gärna med lite traktordieselpengar om det blir plogat. Kan även köra traktorn om han tycker att det är tråkigt själv, bara isen bär :)

Är det han som brukar göra banan eller vet han vem det är?
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top