SMC Stockholms dubbeldagar på Gelleråsen 2-3/8 samt 4-5/8

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Så var det dags att börja planera även för dessa augustidagar som visat sig vara poppis genom åren.

Upplägget är alltså personlig coaching (steg 4) oavsett vilket steg man gått tidigare, instruktören kommer ta hänsyn till varje individs behov. :tummenupp
Kursen är två dagar med samma instruktör, vilket betyder mycket tid att utvecklas på. :tummenupp

Tänkte skriva att vi bokat toppenväder, men det brukar inte gå så bra när man skrivit det. :gnissla
Men oavsett väder så brukar vi har riktigt skoj ihop. :tummenupp

http://dubbel1-2012.smcstockholm.se/ för AK BKK Dubbeldagar den 2-3 augusti
http://dubbel2-2012.smcstockholm.se/ för AK SHK Dubbeldagar den 4-5 augusti
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Semesterns höjdpunkt är numera spikad. :banana

Ses där och då om inte innan!
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Det här får man ju försöka boka in. Ryktet säger att det är en av årets bästa kurser? Blir vädret perfekt?!? Kan ni råda bot på min körning?! Klarar ni två klotfria dubbeldagar med #13 GEGGAMOJA som deltagare?!

Frågorna är många, svaren kan man nog bara få på Gelleråsen!
 

mojja83

Guest
För att vara helt säker på att klota denna säsong har jag bokat upp mig på alla 4 dagar!!

Finns det möjlighet att lämna cykeln i någon depobox under natten så man slipper släpa den med sig hem varje kväll?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
För att vara helt säker på att klota denna säsong har jag bokat upp mig på alla 4 dagar!!

Finns det möjlighet att lämna cykeln i någon depobox under natten så man slipper släpa den med sig hem varje kväll?

Går att hyra depåbox, kontakta Karlskoga Motorstadion om detta, det är inget som vi i SMC sköter utan det är banägaren själv som gör. Kostar dock en spottstyver så boka snabbt innan det blir fullt. :tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det här får man ju försöka boka in. Ryktet säger att det är en av årets bästa kurser? Blir vädret perfekt?!? Kan ni råda bot på min körning?! Klarar ni två klotfria dubbeldagar med #13 GEGGAMOJA som deltagare?!

Frågorna är många, svaren kan man nog bara få på Gelleråsen!

Förra året så regnade det varannan dag så jag lovar inget, men jag hade i alla fall skitkul och körde dryga 20mil per dag, även när det regnade. :)
Klart det är en av årets bästa kurser! :tummenupp Men sen får man fråga sig hur många fler som är "en av årets bästa" ;)
Men personligen som instruktör tycker jag det är suveränt att få jobba med samma deltagare två dagar i rad, även möjligheten att skicka med en läxa över kvällen. :)
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Aldrig bokat box själv, men tror man brukar få vara ett gäng och dela på boxarna. Rymmer väl en 8 ekipage sådär?
 

mojja83

Guest
Aldrig bokat box själv, men tror man brukar få vara ett gäng och dela på boxarna. Rymmer väl en 8 ekipage sådär?

Körde senast förra veckan med cashback på gåsen och då rymdes 4 hojar ledigt med plats för mek och däckvärmare åt alla 4.

Ska man bara komma under tak så ryms nog 8 hojar..
Kostnaden för box då var 500 + moms..

Om någon är intresserad så hyr jag gärna box alla 4 dagar och delar kostnaden!!!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Körde senast förra veckan med cashback på gåsen och då rymdes 4 hojar ledigt med plats för mek och däckvärmare åt alla 4.

Ska man bara komma under tak så ryms nog 8 hojar..
Kostnaden för box då var 500 + moms..

Om någon är intresserad så hyr jag gärna box alla 4 dagar och delar kostnaden!!!

Det ryms klart fler än 8 men jag vet att Mike (banägaren) har satt upp nån gräns på 4 hojar eller nåt sånt, men bäst att ringa och kolla med Karlskoga Motorstadion själv, de är de enda som vet med säkerhet. :tummenupp
 

mojja83

Guest
Det ryms klart fler än 8 men jag vet att Mike (banägaren) har satt upp nån gräns på 4 hojar eller nåt sånt, men bäst att ringa och kolla med Karlskoga Motorstadion själv, de är de enda som vet med säkerhet. :tummenupp

När vi körde förra veckan sket mike i vilket. Han var nere o tog lite betalt och mätte lite db i 5 minuter. Våran box var det 4 st i men grann boxen hyste 7 personer!!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
När vi körde förra veckan sket mike i vilket. Han var nere o tog lite betalt och mätte lite db i 5 minuter. Våran box var det 4 st i men grann boxen hyste 7 personer!!

Och andra ggr har han blivit förbannad... det enda jag säger är att det är bra att bara checka av vad som gäller själv. Sen är det faktiskt upp till deltagarna själv då SMC Sthlm inte är de som tillhandahåller boxarna. ;)
 

mojja83

Guest
Och andra ggr har han blivit förbannad... det enda jag säger är att det är bra att bara checka av vad som gäller själv. Sen är det faktiskt upp till deltagarna själv då SMC Sthlm inte är de som tillhandahåller boxarna. ;)


Självklart!! Det gäller att komma i kontakt med Mike efter lunch när blodsockret ligger på rätt nivå!!

Ska höra mig för och återkomma..

Edit:

Kollat deras hemsida nu och det står inget om max antal per box..

http://www.karlskogamotorstadion.com/files/Depå Boxpriser 2012.pdf

Men boxen kostar under helgdagar 800 kr istället för 500 under vardagar..

Ska dra iväg ett mail till dom och kolla vad det kan tänkas kosta alla 4 dagar totalt..
 
Last edited:

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Vi har bokat fint väder dessa dagar, så det är bara att boka upp sig. Det finns platser kvar.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Det börjar fylla på med folk men än finns det platser kvar.
Missa inte chansen till ett par riktigt kul dagar med en kurs med helt personlig coaching.
Anmäl dig NU!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top