Turbohojträff på Lunda shootout 12 Augusti

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Hoppas många kommer :) hur fort åker folk på 402m?

Ja det kan ju bli intressant att se. Oftast har nog turbohojar svårt att få ner tiden utan långsving... Jag har kört 9.89 med en sänkt gsxr 1000, men det kommer man ju inte slå. Det är väl slutfarten som blir lite högre förhoppningsvis. Tror jag har haft ca 235 km/h som mest fast med sämre tid. Hoppas jag får ihop hojen så man hinner prova.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har jag tingat reservhjulsbaljan i pain's buss!:yoparty
Så nu är det upp till er andra att banga ur så kanske man kan få krypa in i handskfacket ihop med en flaska skeppet och den obligatoriska plenumtrasan.
 

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Kul som fan att det redan nu är så många med turbohojar som funderar på att åka till Lunda :yoparty
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ja det kan ju bli intressant att se. Oftast har nog turbohojar svårt att få ner tiden utan långsving... Jag har kört 9.89 med en sänkt gsxr 1000, men det kommer man ju inte slå. Det är väl slutfarten som blir lite högre förhoppningsvis. Tror jag har haft ca 235 km/h som mest fast med sämre tid. Hoppas jag får ihop hojen så man hinner prova.

Aj fasen, slagen med 0.01 sek..
Åkte 9.90 förra året med turbo och std. sving/fjädring, men jag ska hinna montera långsving innan lunda :rock
 

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Aj fasen, slagen med 0.01 sek..
Åkte 9.90 förra året med turbo och std. sving/fjädring, men jag ska hinna montera långsving innan lunda :rock

Långsving e ju fusk :krama
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Förresten, just nu ser det ut som jag kan komma. Barnvakt hittad. Tror jag. Herr Ont i benet, kunde jag åka med dig?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Ni som känner folk som kör turbohojar eller kör själva: Kom gärna hit och kör, om inte annat bara ställ ut hojen och prata lite strunt och kolla på evenemanget! Sprid gärna detta evenemang till likasinnade!
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Är det några flera som tänkt köra? Själv hinner jag nog inte få ihop min med turbosatsen så jag får väl glida upp standard... Har skickat ut mängder med PM här på sporthoj till folk med turbohojar och jag är inte färdig än...
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Så trist att det krockar med Kjula:mad:
Hoppas vi ses på nån annan tävling Mange:hej
 

_lurken_

Jag har åka fort som fan license ^^
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Gsxr 1000 k3
Skulle velat köra men faak ja har ingen turbo hoj ennu, =) Letat turbo hoj flera månader nu men allt som kommer ut är "typ" obesiktat eller inte färdigbyggt och dom vill ha guld och diamanter :p jobbat som meck hela livet så bygga en skulle inte vara några problem men jag är för lat och jag tror det blir billigare att köpa en färdig och sen bara underhålla? eller va säger ni som är turbo vetteraner?. har provkört lite turbo hoj (Hayabusa) och de e fan kul när de reser sig i 250 när man ger på rullen =)

Här är mitt vanliga körsätt :p tror ni turbo hoj skulle passa mig?
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
"tror ni turbo hoj skulle passa mig? "
Nej, men köp en o "typ" prova
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Skulle velat köra men faak ja har ingen turbo hoj ennu, =) Letat turbo hoj flera månader nu men allt som kommer ut är "typ" obesiktat eller inte färdigbyggt och dom vill ha guld och diamanter :p jobbat som meck hela livet så bygga en skulle inte vara några problem men jag är för lat och jag tror det blir billigare att köpa en färdig och sen bara underhålla? eller va säger ni som är turbo vetteraner?. har provkört lite turbo hoj (Hayabusa) och de e fan kul när de reser sig i 250 när man ger på rullen =)

Här är mitt vanliga körsätt :p tror ni turbo hoj skulle passa mig?

beror vem du ska impa...

annars tror jag denna funkar för dig..

http://www.blocket.se/jonkoping/Suzuki_hayabusa_turbo_mcx_40276543.htm?ca=11&w=3&last=1

el så bygger man..halva nöjet är att bygga..
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har fixat semester och allt, bara hoppas att prylarna håller ihop så länge... :gnissla
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Skulle velat köra men faak ja har ingen turbo hoj ennu, =) Letat turbo hoj flera månader nu men allt som kommer ut är "typ" obesiktat eller inte färdigbyggt och dom vill ha guld och diamanter :p jobbat som meck hela livet så bygga en skulle inte vara några problem men jag är för lat och jag tror det blir billigare att köpa en färdig och sen bara underhålla? eller va säger ni som är turbo vetteraner?. har provkört lite turbo hoj (Hayabusa) och de e fan kul när de reser sig i 250 när man ger på rullen =)

Här är mitt vanliga körsätt :p tror ni turbo hoj skulle passa mig?

Man kan väl köra utan turbohoj då? Bara för att du inte har en turbohoj behöver du ju inte stanna hemma och sura! Bara åk upp ändå! Såg att du är med i Bikerboyz. Min hoj tror jag är pimpad av någon från klubben. Köpte den nerplockad och håller på med turbobygge, men just för stunden så kör jag med den standard. Fast den är kompsänkt och har justerat in kamtiderna. Kommer nog köra med den så på Lunda. Bättre att köra än inte alls... Så här såg den ut då på den tiden innan den plockades ner:
 

Bifogat

  • hojen%20013.jpg
    hojen%20013.jpg
    169.8 KB · Visningar: 83

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Så trist att det krockar med Kjula:mad:
Hoppas vi ses på nån annan tävling Mange:hej

Ja det var ju synd! Man vet aldrig vart man ses nästa gång...kanske på en Lelleträff någon gång i framtiden....:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top