Tattoo - tråden

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Tattoo - new shit

Dags nu!
In med bild om du har någon.
Dela med dej av dina idéer.
Tipsa om tatuerare.
 
Last edited:

Sir Toby

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Eslöv
Hoj
Honda Cb500T, Honda Ft500
Lite ironiskt att just när man kommer hem med en ny gaddning så är denna tråden skapad...

Jag har en vän som tatuerar mig, han är blind, men han är billig. Saknar några fingrar gör han oxå men han är en fena på att hålla maskinen med tummen!

Skämt å sido, har en del tatueringar och fler lär det bli. Är man självplågare när man verkligen gillar själva momentet när tatueringen görs?

Har bara nakenbilder på mig så bild det besparar jag er...
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Gaddade sonens namn och födelse datum på underarmen... Nöjd :). Kan rekomendera Tiger hos Brimstone alley tattoo på torpa. :)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag har funderingar på göra en ny nu i sommar eller höst, jag har redan grå flames på höger underarm och sen har jag 19 på vänstertriceps och på höger 89 detta i lod så ser ut så bakifrån fast i teckensnitt Old English.
|1| |8|
|9| |9|

Jag vill göra vänster underarm oxå i någon typ av vålnad eller liknande dödskalle, ska tilläggas att jag vill ha i grå:) tips och bilder till detta?
 
Last edited:

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Finns väl redan en tattuerings tråd?
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Har ingen än men går i tankarna att som många andra skriva sitt barns namn och datum någonstans. Sen vill jag även ha flames på vänster underarm fast själva flamsen ska vara i huden eller hur man förklarar och utanför konturerna ska de vara skuggor med dödskallar i. Tycker de är jävligt snyggt :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Finns väl redan en tattuerings tråd?

Jo de gör de säkert men denna var lokalt skapad under "Jkpg med omnejd" så var nog mer tänkt lokalt och där är ja rätt säker på att de inte finns nån sen tidigare :hihi, men alla är välkomna... :krama
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Jo de gör de säkert men denna var lokalt skapad under "Jkpg med omnejd" så var nog mer tänkt lokalt och där är ja rätt säker på att de inte finns nån sen tidigare :hihi, men alla är välkomna... :krama

Doooooooooooooooh.... :huvet
Så kan det gå, inte alltid man kollar i vilket forum tråden ligger i... :va
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Sjlv har jag funderat länge på en coverup på höger armen på en liten Tribal drake som sitter där idag... Är inne på de Japanska stuket och nått åt detta håll.

2000-6.jpg

Kan tänka mig nått med Demoner/japanska Samurajmasker med i samma stuk.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
IMG_0475.jpgIMG_0916.JPG

2 av dem 3 jag har nu. Nästa blir att fortsätta på armen, under hjärtat/rosorna med ängel, klocka mm.
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Detta är en bra tråd, helt i min smak. Mer bilder tack ;)

klein.jpg
En av mina två. Denna är en cover up på en dum fix idé som jag fick vid 18års ålder...
Nu är den dock mer ifylld så den gamla syns ännu mindre.
Den andra är tre små fågeljäklar på höger underarm och räknas inte.


Är en sucker för old schoolgrejer och nästa inbokade sittning kommer resultera i en skata med lite krimskrams på vänsterarmen. Går hos Paul på Freaks n' Dolls, vid östra torget.

Och jag har betydligt mer tats som jag vill ha, synd bara att ekonomin man har som student inte tillåter så mycket bläck som man kan önska :(
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Goffe har bra inflytande på mig så nu har även jag bläck i skinnet :cdevil (mitt secret mission igår efter Paintballen)

Först efteråt fick man reda på att bröstet var ett av de värre ställena på kroppen att gadda och nog fasen kändes det men det var över fortare än jag räknat med och jag är helnöjd :)

Tattoo2-640.jpg
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Har du någon helbild Kalle? :)
Fan vad snygga era är, ska se till att göra en nu i sommar. Synd bara att ja är så lönnfet under kläderna så kommer aldrig våga visa upp den xD
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
flames och nån text eller vad blev det för nått ? Syns inte jättetydligt på bilden...

------------------------------------------------------------------------------------------

I tatueringsväg så har man mest gamla synder som man vill korrigera nu eller i alla fall en av dom, har en drake i svart på vänster skuldra som synes på bilden nedan, handknackad (alltså inte med maskin).

tattoo.gif

Sen så har jag en mindre drake på höger överarm som ja vill göra en halfsleeve cover upp som den bild ja postat ovan. De var första ja gjorde och en 18-årings synd... Dags att göra nått bättre och större. :tummenupp Även denna är handknackad.

tattoo2.jpg

Sen är den den ja gjorde sist, en synd från när man var 22-23 tror jag de var... :dummer Denna är gjord med maskin.

Tattoo.jpg

Så nu är de time för en mer konstnärlig som har lite mer dynamik och karaktär... :rock
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Har du någon helbild Kalle? :)
Fan vad snygga era är, ska se till att göra en nu i sommar. Synd bara att ja är så lönnfet under kläderna så kommer aldrig våga visa upp den xD
Man behöver inte visa upp den/dem, man gör det bara för sin egen skull. Bara bonus om ögon annan oxå gillar det.
1 månad kvar till nästa gång, idén är klar för ovansida arm, måste komma fram till ngt bra för insidan.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Där du/ni tatuerar er i Falköping är han/hon bra på Japanska stilen med ?! nån hemsida ?!
 

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Bromma
Hoj
CB1000ra
Har lite fixat på högerarm. bla ankare, dödskalle, skepp, skattkarta, viking mm. Har tyvärr inte bilder på allt men skickar med ett par på det jag har.
/PeterSH100003.jpgCONFIG]362573[/ATTACH]
 

Bifogat

  • SH100002.jpg
    SH100002.jpg
    230.7 KB · Visningar: 320
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top