Turboträff?

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Nu är sommaren här och förhoppningsvis mer ladd än förra sommaren i pleniumet, hur många är det som åker turbo-hoj? Läge för en glass i stockholm kanske?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Men vi borde mötas upp mera i mitten av landet... Det är fan 100mil till sthlm... :/
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
För långt för mig också. Men det är ju alltid för långt för några så kör på.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Vad sägs om Tex en turboträff väst en öst och en nord.

Om vi har en turboträff väst i tex gbgregionen borde pain, lahi, heliac, jag, flu, och mr steen iaf inte ha för långt att åka, säkert ett par till i bästa fall som inte jag känner till på rak arm.

Och i upplands väsby häckar ju ett tietal turbogubbar varje helg hos andersson så där borde det ju gå lätt att dra ihop tie till med lite vilja.
Norr om polcirkeln är det väl lag på att ha turbo, så där får ni nog ihop femti man om ni annonserar i tidningen Jakt o fiske.
Men att alla turbohoj ägare i hela sverige skulle åka till ett o samma ställe är en utopi.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Att ni inte tog turbo-hojarna till Tierp Arena i helgen är klantigt på gränsen till kriminell försumlighet.

Det var i princip fri körning i två dagar på en av världens bästa dragstrips med lite paus för nitro-hojar, rekord-tider från Bröderna Svensson och annat.

Dom som var där och körde i det som ni borde deltagit i, Run What Ya Brung, körde varvlopp från målgång tillbaks till line-up. Bokstavligt talat. Vill påstå att det hade gått att fixa en egen kval- och elimineringsstege till er om ni bara hade tagit er dit.

Mvh
PiPPi

Det där lät riktigt roligt :) Men, för långt :hihi
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Vad sägs om Tex en turboträff väst en öst och en nord.

Om vi har en turboträff väst i tex gbgregionen borde pain, lahi, heliac, jag, flu, och mr steen iaf inte ha för långt att åka, säkert ett par till i bästa fall som inte jag känner till på rak arm.

Och i upplands väsby häckar ju ett tietal turbogubbar varje helg hos andersson så där borde det ju gå lätt att dra ihop tie till med lite vilja.
Norr om polcirkeln är det väl lag på att ha turbo, så där får ni nog ihop femti man om ni annonserar i tidningen Jakt o fiske.
Men att alla turbohoj ägare i hela sverige skulle åka till ett o samma ställe är en utopi.

Det där var en riktigt bra idé. Turboträff väst borde funka för mig. Finns stort inhägnat område (flygfält) i närheten? :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
För oss i väst och syd så kan man hyra flygfältet i Ljungbyhed för runt 10000 + moms, dvs dyrt men överkomligt om många kommer. För 5 år sedan kunde man hyra Koenigseggs flygraka (1,7 km) i Ängelholm för 3000:- för en heldag. Dvs. ännu bättre :) Mycket mer överkomligt. Körskolorna hyr den, och jag antar att de gör det fortfarande så då borde det gå att hyra även nu för turbofolk. Finns intresse så kan jag undersöka. Kanske många som vill komma om det körs på ett flygfält med fri fart? Även mer långväga gäster?

Förresten, listan nedan kan kanske vara bra att ha? :brynad

Banor.JPG
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Skulle va kul å snacka lite skit, man blir jubara idiot-förklarad av alla när man säger att man åker turbo-hoj :/
 

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Kolla med dom på storaholm om dom vill låna ut sin bana! Det ligger i Gbg för den som inte vet... Fast vad har jag att säga jag kör ju bara 125a:tungan
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kolla med dom på storaholm om dom vill låna ut sin bana! Det ligger i Gbg för den som inte vet... Fast vad har jag att säga jag kör ju bara 125a:tungan

Tackar för tipset :tummenupp Jag mailar dem.
Om du monterar turbo på 125:an så får du gärna dyka upp på turboträffen också :tummenupp
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
För oss i väst och syd så kan man hyra flygfältet i Ljungbyhed för runt 10000 + moms, dvs dyrt men överkomligt om många kommer. För 5 år sedan kunde man hyra Koenigseggs flygraka (1,7 km) i Ängelholm för 3000:- för en heldag. Dvs. ännu bättre :) Mycket mer överkomligt. Körskolorna hyr den, och jag antar att de gör det fortfarande så då borde det gå att hyra även nu för turbofolk. Finns intresse så kan jag undersöka. Kanske många som vill komma om det körs på ett flygfält med fri fart? Även mer långväga gäster?

Förresten, listan nedan kan kanske vara bra att ha? :brynad

View attachment 362474

Kolla denna länk istället för mer aktuell baninfo http://rejsa.nu/bana_lista.asp
Magnus blev lite :( iom att inte källan till ovanstående lista angavs :död Men det gav mig ju anledning till att informera :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kolla denna länk istället för mer aktuell baninfo http://rejsa.nu/bana_lista.asp
Magnus blev lite :( iom att inte källan till ovanstående lista angavs :död Men det gav mig ju anledning till att informera :tummenupp

Ojdå, jag ber om ursäkt till Magnus! :rodnar Så det är från Rejsa den kommer. Jag fick denna listan mailad till mig häromdagen från en polare som jag frågade om han kände till flygfält man kunde hyra... trodde det var hans, men det ska han få höra nu :smasha Sorry, mr Rejsa.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top