Circuit de Catalunya, var skall man sitta?

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Fick för oss att sticka ner till Spanien och kolla MotoGP
Söker tips och erfarenhet från banan om vilken läktare man skall välja för att se bra?

Kikar på långt till höger på läktare B för att kunna se inbromsningen från "bakrakan" och några svängar men misstänker att vinkeln till TV-skärmen blir för stor?

Inbromsningen efter start och mål kan nog oxå vara ganska maffig.
Som sagt, tacksam för alla erfarenheter.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Tackar gud för att vi valde att sitta på huvudläktaren vid start/mål. De temperaturerna som var -09 hade varit helt odrägliga om man inte haft skugga på sig... Och jag är en person som inte har svårt för varma förhållanden!

Har ni tur så kanske ni får se en likadan målgång som jag fick göra det året :banana
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag har suttit på Grandstand två gånger på Formel 1. Det är helt klart en av dom bekvämaste ställena att sitta på, men också tråkigaste under racet. Det är tak över huvudet så att man slipper sitta i solen hela dan.

Dock ska vi också ner nu och titta på Moto GP, då valde vi att sitta högt upp på A-läktaren. Då för att kunna se start/mål, inbromsning efter rakan och chikanen efter.

Ska ni köra bil till banan så kan jag rekommendera att parkera på B-området. Tar ca: 5 minuter att gå till banan och det brukar gå riktigt smidigt att ta sig därifrån.
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Vi satt på rakan innan bakrakan i backen under F1 för ett par veckor sen. Sjukt bra stämning bland publiken och riktigt bra att man kan knalla runt och titta på lite olika ställen tycker jag. Dock rätt varmt då man sitter i ett gryt och solan ligger på hela dagen. Men det rekommenderas!

/A
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Var där -09 på F1 och satt i slutet av start/mål rakan.
Riktigt bra plats att sitta på, du ser 1/4del av banan och kommer få uppleva heta strider vid 90gr högern:)
 

swe_achtung

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2010, Kawasaki Z750
Jag satt vid B-sektionen, långt ut till höger, vid ett F1-lopp för några år sedan. Jag tycker de platserna var bra och sikten mot TV-skärmarna var helt ok!
 

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Tackar för alla erfarenheter!
Bestämde oss för läktare K i början på inbromsningen.
Tak över huvudet hade nog varit skönt men jag tycker det blir lite väl tidigt på rakan så vi får bita ihop.
Skulle det bli för varmt finns det säkert någon malt-baserad dryck att svalka sig med :)
 

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Vi fastnade verkligen detta event och har återvänt varje år sedan jag startade tråden.
Storstad, värme, strand och MotoGP i en svårslagen kombo :)
Satt på K första två åren och där efter på J. Har gått runt banan och kollat in övriga läktare men tycker J verkar bäst.
Har övervägt huvudläktaren för att få tak men tycker det blir långt till TV-skärmarna.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tag med paraply för att undvika solens varma strålar så är väl inte tak något som behöver prioriteras så högt? :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top