Körning - eftersnack

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Halleluja moment var det idag.. Helnöjd med dagens tur även om vägarna höll lite sämre mått än vad jag trodde, sorry! Nästa gång blir det ouilli för hele slanten..haha! Spiken, Thank u!!

Gött :tummenupp

Blev lite blandat runt nässjö bara, testat å gasa upp SMTn på slangen med, funkar hyffsat, måste bara lära mig :p Hehe. Svårare än man tror innan man fått in tekniken/känslan :)

Fan vad kul :) Det tar en jävla tid som sagt, så var bara envis och öva så fort tillfälle ges så kommer det :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
WooHoo då var man hemma igen och helt slut... blev 3 varv a 8km på NMK banan (enduro) med helvetes backar som var uppkörda så vida pass och stora rötter och stubbar i vägen. Men de gick de med, första varvet var skit, polarens växel spak pajjade (slet sönder splainsen på växelspaken inte på pinnen.) Så han fick ett halvt varv och sen var de depå och inget mer köra. Själv fortsatte man två och ett halv varv till, bortsett från backarna var de gött som fasen.

:tummenupp :2cool
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det kom två traktorer och ville leka med en bålgeting idag. Bålgetingen var lite tjurig och ville inte gå under 1/3 gas pga bestyckningslaborering så gaskontrollen rök all världens väg på halvblöta vägar :crash men vi tog oss över Kråkebo till Bondstorp och tillbaks ändå. Rullgruset är borta och Zuperbulle fick prova monstret sista biten hem. Han såg lite spak ut efter det :D

Väl hemma stoppades originaltrottelnålen i igen och följande provkörning resulterade i ännu ett kedjebrott :( men motorn gick bättre.
Verkar som en riktig värstingkedja krävs.... 500-power! :yoparty
Kedjebrott800.jpg

Det var rätt tungt att hånka upp för backen hem till mig... Bra med traktorkompisar ibland :tungan
Nu gäller det bara att få loss kedjan. Kilade in sig stenhårt sist :rolleyes:
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hehehe traktorer... :hihi

Ja den kedjan ser ut att sitta rätt bra där...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Ja vafan.. Kör man traktor får man vara snäll.
Skönt med monsterbärgarhandtag där bak ibland :D
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Det skakade
Det studsade
Det rasslade
Det ylade
Det.. blev en massa blårök.

Spännande med så lätt maskin med så bra med pulver! Något bångstyrig och jag som troligtvis inte får igång den om den stannar fann det knepigt att köra fint i mellan/låga delen av registret när jag inte ville köra fortare eller kom ifatt bilar.

Jag trodde jag skulle skaka sönder när jag gasade iväg det första :D fy vad det skakade upp i fötterna genom discobootsen!

Tror jag låg på fel varv hela tiden. Hade vart kul att testa den på en gokartbana!
 
Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Tack grabbar för turen.. sen om det bara var plastraketen eller ägaren som var sugen att lura ut oss till skogs låter jag vara osagt..:D
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Tack detsamma! Trevligt att ni orkade och vågade vänta in mig :hihi
(byta däck m.m. på en Goldwing 1800 är inget man (jag eller farsan i alla fall) gör själv utan lämnar in hehe)

Nu vet jag vart det blev fel, och med mina excellenta Photoshop-skillz kan jag visa det också :hihi

tranej.jpg

Men vi kan väl bestämma oss för att även om vi inte fick se eller åka Tranemo-vägen att det var fullt med rullgrus, blött underlag och hade tolv kg med löv per kilometer :rolleyes: Tur vi slapp den!
 

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Men vi kan väl bestämma oss för att även om vi inte fick se eller åka Tranemo-vägen att det var fullt med rullgrus, blött underlag och hade tolv kg med löv per kilometer :rolleyes: Tur vi slapp den!
Absolut, bättre att spara den till nästa gång. Ser hyggligt ut dagtid ett par dagar framåt så då ger jag den en till chans i veckan...kanske hittar andra roliga grusvägar då.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oh Tranemo rundan, får nog ta en sväng där innan säsongen och vädret säger stopp. :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det är inte varje dag en för mig okänd 20-årig blondin som aldrig nånsin åkt hoj hoppar upp bakpå übergixxern och glatt åker med på Tranemorundan. Ingen tempoökning var för stor, vi fick lite resning och det gick 280+ stundtals. Jättekul sa hon och det tyckte jag med. Kickasstjej som inte bangar för K-Man tempo får :tummenupp av mig.

Dessutom slutade kvällen på trevligaste möjliga sätt :hihi
Tack för idag! :tummenupp

"Hey dude, I'm taking your girl!" Kolla blicken :D
Blondin800.jpg
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Åkt 17 mil idag på bullen R1a tillsammans med bullen själv och räven. Tranemo vägen och lite grusväg :D
Ska ha den hojen även om jag ska behöva sälja mig själv men lättast blir om någon köper min cross :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Åk och ställ dig bakom Solåsen..

Riktigt rolig tur idag! Ktm:en sniffar sig till grusvägarna :rock

Bakdäcket är inget fel på. Däremot känns inte framdäcket riktigt hundra, flera gånger det blev oroligt i fram idag trots att det var gaspådrag.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Bakdäcket är inget fel på. Däremot känns inte framdäcket riktigt hundra, flera gånger det blev oroligt i fram idag trots att det var gaspådrag.
Har du Pirelli Rosso fram också? De är inte nåt vidare...

En SM kommer ju sannolikt aldrig kännas lika planterad som en sporthoj. De rör sig mer, men du kan ju testa att ställa på mer fjäderförspänning bak för att minska viktförskjutningen bakåt och få lite mer tryck på framdäcket. Jag tyckte ju att din Kåtte var jättemjuk.

Annars sitt långt fram och framåtlutad i lite mer attackställning så bör fronten planteras bättre. Avslappnade armar! :mattias Låt det röra sig lite. Så är det på de där bastarderna
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Åkt 17 mil idag på bullen R1a tillsammans med bullen själv och räven. Tranemo vägen och lite grusväg :D
Ska ha den hojen även om jag ska behöva sälja mig själv men lättast blir om någon köper min cross :tummenupp

Ja de var nice med en Tranemo runda, Får ta och montera på offroad däck nästa ggn man ska ut med Bullen... :hihi
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top