Körning - eftersnack

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jag har en systemkamera så jag kan kanske med fota lite :) kör inte så bra så jag passar inte på bild ;) hehe
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Ska bara få lite svar när min tjejpolare kan plåta osv, så kan vi ju synca väderrapporten med detta :)
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Var ute en sväng på lite bus med Goffe igår...

En rolig filur den där Goffe!
Burn.jpg

Jag hakar också på för lite foto.
Vi har ju Jimmy som kan fota oss om han känner för det..?
Lyckades ganska bra på SMC och Bikeweek.

Någon som kan förklara för mig hur man får bilden att bli lite större i inlägget?
Har tidigare sett att K-man lyckats men jag är nog för dum för att begripa hur man gör.. :huvet
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
De är väll bara klicka på bilden så blir den större?

Nja.. tänkte mer att man kan slippa det just för att bilden är något större i inlägget..

Kommer bilden med alls om den är länkad? får testa detta.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Testa att ladda upp den på photobucket.com. Riktigt bra sida där du kan skala och göra om bilder till olika storlekar.
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Okej boys and ladyz.

Mija kan ställa på Tis eller Onsdag, just nu är det bra väder båda dagarna, helst tisdag sa hon. Obs att hon är frilansare och jobbar som pro-fotograf, så jag kan tänka mig att hon kommer önska nån form av ersättning per bild man vill ha, hon är också duktig på efterbehandling, men det skiljer ju inget från andra fotografer som tar foton på bankörningar osv.

Tider som gäller är efter 16:00, kanske tom 17:00 ish blir bäst med tanke på att många har jobb. Var ska vi vara? K-man föreslog ett ställe, som har kurva och möjligheter till att go crazy även rakt fram. Om någon har fler alternativ vore det nice att nämna det nu iaf.

Men iaf.

nästa Tisdag samling shell torpa 17:00

1. Erik - lerutis
 
Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Har två polare som jobbar som proffs-fotografer som mer än gärna hänger på ut, och fotar gratis.. Kör hellre på det :fakta
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
om det finns intresse för en hel drös gopros så har jag en jag kan dyka upp med. Är ledig på tisdag.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja i Jkpg gänget finns de väl en hel del GoPro's numera så.. :hihi
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
En polare snackade om att göra en sk. Matrix effekt som man kan uppnå om man har en hel drös med GoPro's som filmar samtidigt i en lång radda... kanske nått man ska testa ?!

ska forska mer på hur de mer exakt går till att filma det... :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det här kan bli riktigt fett. Jag har också raggat en hojåkande proffsfotograf som pratar om att ligga bak i bilar och fota mm. Dessutom försöker jag få fram en helikopter. Detta är värt en egen tråd!

Mer sånt här på tisdag kväll alltså:
GOPR9862-800.jpg
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
En polare snackade om att göra en sk. Matrix effekt som man kan uppnå om man har en hel drös med GoPro's som filmar samtidigt i en lång radda... kanske nått man ska testa ?!

ska forska mer på hur de mer exakt går till att filma det... :tummenupp

Jag tänker också nått sånt.

Om allas kameror står i rad borde man ju kunna få till en riktigt snabb panorerings effekt.

Mycket jobb i editering dock. Pax att inte vara ansvarig :tungan
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Precis landat hemma och kunnat pusta ut lite och avnjuter en Rockstar Energi dricka för att återhämta mig, får passa på och tacka för en grym tur även om de inte gick helt smärtfritt... (detta får de som känner sig manade ta...)
Oskarshamn tur och retur via diverse mer eller mindre krullade vägar var gött värre, jobbigt att man var så slut på hemvägen så man fick slå av för att hålla sig på vägen. :hihi

Tack till Nässjö gänget som tog tag i detta... Får ta och samla hela gänget, både Nässjö, Jkpg och Vaggeryd/Skillingaryd's gänget för en hejdundrande avslutnings fest på säsongen när de väl kommer... :fyllisar :tummenupp

Nu ska ja dricka min dricka och sen gå och lägga mig i fosterställning i duschen och återfukta kroppen... :hihi :2cool


Jag tänker också nått sånt.

Om allas kameror står i rad borde man ju kunna få till en riktigt snabb panorerings effekt.

Mycket jobb i editering dock. Pax att inte vara ansvarig :tungan

Såg på nån nyhet att de kommer en fjärris till GoPron som man kan fjärrstyra upp till (inte säker på antal) 30 kameror. Så då bör man kunna synka de ganska fint för sådana effekter.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top