Körning - eftersnack

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
En barndom/ungdoms polare hörde av sig och fått låna en hoj av sin brossa och ville ut och köra, blev både Hökensås -Tidaholm samt Tramnemo rundan på en och samma dag. Men kul var de, har man fått smiska K5:an lite mer samt fått testa en CB600 Hornet när polaren ville testa Gixxern.

CB600:an var fruktansvärt mesig i jämförelse med K5:an och sen hade den väldigt mycket styrvobbel när man slog av på farten när man legat i 130+... mycket olustigt beteende men dom har ju inga styrdämpare så kanske är normalt med sånt då ?!

Polaren blev nog mer sugen på en riktigt hoj nu när han testade Gixxern... Så vi får se till hösten. :hihi

Får bli fler turer innan säsongen är slut, ska se över Sommenrundan nästa tror vi. Men får väl postan nått i åka tråden om de är fler sugna ?!
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
CB600:an var fruktansvärt mesig i jämförelse med K5:an och sen hade den väldigt mycket styrvobbel när man slog av på farten när man legat i 130+... mycket olustigt beteende men dom har ju inga styrdämpare så kanske är normalt med sånt då ?!

Det ska inte bli något styrvobbel alls med en sån. då är något slut, styrlager, däck.. kanske fel inställd fjädring? Vilken årsmodell var det?
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Ännu en dag på motarden. Började med att jag och Hoffen möttes upp och lekte runt lite. Lite sådär kallad street stunt kanske:tummenupp

Sen möttes jag och danne upp och även bullen och wanderer kom upp till den avstängda biten på gamla e4an. Det blev några wheelies sen hade jag såklart punktering... Mindre kul på annars härlig dag :tummenupp
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ännu en dag på motarden. Började med att jag och Hoffen möttes upp och lekte runt lite. Lite sådär kallad street stunt kanske:tummenupp

Sen möttes jag och danne upp och även bullen och wanderer kom upp till den avstängda biten på gamla e4an. Det blev några wheelies sen hade jag såklart punktering... Mindre kul på annars härlig dag :tummenupp

Jannes MC kollar efter slang i morgon, han trodde det fanns inne.
Troligen kan han kränga däcket åt dig med om du vill.

Tack för idag! Har en del coola bilder och film :)

/Danne
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vore sköj, är 16,30 sista budet för start? ;)
Då var jag redan på väg tror jag och i ett helt annat tempo än ditt :krama

Hade återinvigning av Gixxern idag. Fasen va 'Sporthojsrostig' jag kände mig. Inte alls så fokuserad som krävdes tyckte jag. Har ju harvat runt på halvfart på sistone.
SMC Steg 4 vore roligt :)
Crest_zpsa40105f9.jpg

Glömde att byta till öppna bakluckan på GoPron så det blev imma på linsen :huvet Hann bli nervös en bråkdels sekund vid ett möte i ett ess. Motstyrning funkar inte när framhjulet är i luften :mattias :crash
Framhjulet pekar mycket mer vänster än hojen :eek:
countersteering.jpg
 
Last edited:

Danne_Smedjan

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Tenhult
Hoj
RSV 1000 Factory -04
Nej det låter som att du hade fått vänta en hel del, men jag luftade iaf cykeln en liten vända idag.. ;)
 

Eskil

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Bankeryd
Hoj
-04, Kawasaki ZX10R
Blev Tranemo rundan ikväll när alla andra var på Waynes istället:confused:
Fick äntligen tid för en runda!! Så går det när man kikar för lite på forumet....
Fick iallafall prova nya krukan, shoei xr 1100 o den satt som en smäck:tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fifan vilken grym kväll det var på Torpet. Klockren säsongsavslutning! Ni som inte var där missade nåt.
 

Eskil

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Bankeryd
Hoj
-04, Kawasaki ZX10R
Kan bara hålla med föregående talare! Grymt!
Inte ett enda rödflagg, har det någonsin hänt?
Det enda man kan klaga på är sin egna fysik, trött i kroppen finnes...
 

MetalMachine

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Habo
Hoj
Yamaha Fz1 N - 08 / Honda CRF 250 -11/ KTM 660-06
Tack för Turen till Hjo 99%KTM - 1%Suzuki. :tungan SES/HÖRS.:yoparty
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tackar själv, gött att komma ut lite på en gemensam körning. :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag + :tuttar uppskattade turen idag. Var kul att köra vägen över höken-sås på vägen tillbaka!
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Får tacka för en trevlig runda :)
Det får vi göra om! :)

Det var en trevlig runda och kul att träffas såhär efter den alldeles för långa vintern!
Dagen slutade dessutom med att brorsan tingade en ny hoj! På fredag hämtar vi en "Skaka-ha"
 
Last edited by a moderator:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Någon som är sugen på motardbus i helgen? Finns ju många SMC-R er numer ju :)
 

johanl84

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 690 SMCR EVO 2014, KTM 450 EXC 2013
Trevligt! Jag skall iväg med tösen till barnakuten en sväng så är du sugen i eftermiddag kan vi ta det då eller strax efter lunch?

jag kan nog i morgon med så sett.

Sen eftermiddag eller kväll går bra. Eller i morgon går också bra. Ska byta framdrev och lite annat nu på eftermiddagen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top