Körning - eftersnack

Fenja

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2013
Ort
Vetlanda
Hoj
-02 Honda CB 600 F Hornet
Jepp, det var riktigt nice! :rolleyes:
Blev lite smått förvånad när K-man helt utan förvarning började wheela! Första tanken som slog mig va "vad gör jag nu!" men sekunden senare insåg jag hur fantastiskt det var o tankesättet blev i stället "enjoy the ride"!! Underbart! Det blev många smile under hjälmen! :tummenupp
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Tro dig fenja:tummenupp Har själv åkt Tranemo rundan med kman. Blev alltid lika glad när det kom ett samhälle och han var tvungen att släppa på gasen för en gångs skull. Kul var det iallafall:D Men kan även erkänna att jag stod och kramade min dotter en stund när jag kommit hem :krama
 
Last edited:

HDSash

Ny medlem
Gick med
15 May 2013
Ort
Jönköping
Hoj
zx6r
Blev alltid lika glad när det kom ett samhälle och han var tvungen att släppa på gasen för en gångs skull. Kul var det iallafall:D Men kan även erkänna att jag stod och kramade min dotter en stund när jag kommit hem :krama

Nu förstår jag dig Biddarn! Det blev en snabb tur till Tranemo med lerutis & Kman idag. Jag har ingen dotter att krama om hemma, men jag har ett examensbevis som jag höll kärt om, att gå genom en treårig arbetsterapeututbildning för att senare tuppa av för en sekund är ingen höjdare. Det var en trevlig tur, dock måste jag fråga dig lerutis om det blev ett spänt läge med en mötande bil på hemresan eller inbillade jag mig bara? :D

Lägger upp en halvdan bild

vlcsnap-2013-06-18-18h28m28s225.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
...tankesättet blev i stället "enjoy the ride"!! Underbart! Det blev många smile under hjälmen! :tummenupp
Det tjoades en hel del också. Hördes igenom både hjälm och öronproppar (när det gick under 100). S-kurvan i Tubbebo blev det wohoo - WOHOO i höger-vänstern. Klockrent! :D
Glad att du gillade det. Nästa gång åker vi till Tidaholm eller Blidsberg. Då blir det än mer tjoande, det garanterar jag :tummenupp
... för att senare tuppa av för en sekund är ingen höjdare. Det var en trevlig tur,
Tuppa av??? :va Varför? Det gick ju städat hela vägen
 

HDSash

Ny medlem
Gick med
15 May 2013
Ort
Jönköping
Hoj
zx6r
Tuppa av??? :va Varför? Det gick ju städat hela vägen

Talar en man med 20+ års motorcyckelerfarenhet, här har du en som knappt kört 2 månader ;) Jag la upp en oredigerad video från tranemokörningen, inte mycket av er två framför mig, men en härlig dag o fin natur.

 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Nu förstår jag dig Biddarn! Det blev en snabb tur till Tranemo med lerutis & Kman idag. Jag har ingen dotter att krama om hemma, men jag har ett examensbevis som jag höll kärt om, att gå genom en treårig arbetsterapeututbildning för att senare tuppa av för en sekund är ingen höjdare. Det var en trevlig tur, dock måste jag fråga dig lerutis om det blev ett spänt läge med en mötande bil på hemresan eller inbillade jag mig bara? :D

Lägger upp en halvdan bild

View attachment 387293

Hahaha ja fyfan, det var typ 8 skopor med grus där, så jag la inte ner den mycket och driftade ut, suck! farligt :O

Honda Firestorm om jag får be ;)
 
Last edited:

HDSash

Ny medlem
Gick med
15 May 2013
Ort
Jönköping
Hoj
zx6r
Hahaha ja fyfan, det var typ 8 skopor med grus där, så jag la inte ner den mycket och driftade ut, suck! farligt :O

Honda Firestorm om jag får be ;)

Editerat o klart :tummenupp Jag märkte det, nästan så att jag sket ner mig lite när jag såg händelsen, idag blev det en tur, lite sol, regn o rusk, liten olycka och något långfinger uppe i vädret, reg numret taget från föraren så frågan är om man ska outa människan :rolleyes:

GOPR0815_20130628174208718.jpg
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Editerat o klart :tummenupp Jag märkte det, nästan så att jag sket ner mig lite när jag såg händelsen, idag blev det en tur, lite sol, regn o rusk, liten olycka och något långfinger uppe i vädret, reg numret taget från föraren så frågan är om man ska outa människan :rolleyes:

View attachment 387665

Nu får du allt ge oss en berättelse!! Fredagsdrickat upphällt och grillen tänd. Förväntar mig intressant och underhållande läsning efter maten :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Repade du den??? Ännu ett skäl till slipade nitar på armbågsskydden:banana

Gött att du inte kom 10km/h fortare.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Blev inte ett märke som tur var. husbilshelvetet körde mer på vår sida än hans egna :huvet

Förlåt men jag kan inte hålla mig.... Quote Kalkyl: "Gött att du inte kom 10km/h fortare. "
Den gick inte mycket fortare än så :fakta :rofl
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Eftersom Tailgunner varit så snäll och lämnat sin Mean Green grusätarmaskeen i min försorg så kände jag mig tvungen att ge mig ut och sladda lite med den. 40+ mil runt Vättern och en hel del på grusvägar, stora och små, blev det idag tillsammans med en kompis från Stockholm som mötte upp i Askersund. Hökensås var riktigt fint och fullt av grus och sand :) Rolig dag! :tummenupp
Grusrally-kman.jpgGrusrally.jpgGrusrally2.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top