Börja om på ny kula som det heter

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Hej alla gamla och nya(URRare och SHUare). Tänkte dra en liten presentation av mig själv för er som inte vet vem jag är.

Det är jag som är Foccan men min mor och far döpte mig till Fredrik Lager(fast pappa kallar mig Foccan.....morsan vägrar). Är 25 somrar(snart 26) och bosatt i Uppsala. Tuffar för närvarande runt på en Yamaha YZF R1 2001(just nu tuffas det inte så mkt för den är inte riktigt klar efter vinterrenoveringen men snart så).

Startade för drygt ett år sen Sporthoj Uppsala på facebook tillsammans med fallinator här på sporthoj.com i hopp om att få in lite folk där och snabbt kunna få ut information om körningar osv(eftersom folk här på forumet inte såg meddelandet innan det va för sent typ). Så för drygt ett år sen satt vi själva i gruppen och fallinator lägger upp en bild på sin dåvarande vita blade -07 och säger: vi måste ju ha lite kontenta! och skrattar gott. :yoparty
Ungefär ett halvår senare(typ mitt i sommaren, tidig höst) så fanns det 190+ medlemmar i gruppen och vi fattade inte vad som hänt(nu är vi "bara" 176 i skrivande stund men vi gjorde en rensning från 195 ner till ungefär 130 för att få bort lite dönickar osv). Och sen den våren har det nästan konstant varit någon form av körning, man har i stort sett varje dag det inte spöregnat haft någon att köra med, bara att hojta till i gruppen så har ngn/några dykt upp. :tummenupp

Och nu har alltså Sporthoj Uppsala fått prova på och tagit över Uppsala Roadrunners gamla forum under vårat namn och dom gamla moderatorerna Penguin och Anneli steppar ner medans jag och fallinator steppar upp och försöker ta hand om det så gott vi kan.(ska förtydligas att det är ALLA som är med som gör en grupp, inte bara admins osv, men vi har även 12-13 andra admins som är det i gruppen på facebook men inte här men dom är med och bestämmer och tar beslut även dom). Och självklart ska URR's gamla trådar och inlägg finnas kvar. Har själv suttit och läst 8-9 år gamla inlägg och garvat för mig själv, en del saker i dom inläggen är sjukt roliga och andra nyttiga! Så va det sagt!

Det va en förenklad introduktion om mig och Sporthoj Uppsala. Är jätteglad att så många gått med och jag tycker vi har en jättefin gemenskap vi som både åker och festar ihop.

Har någon några frågor om mig eller hur det funkar i gruppen osv eller om fallinator(fast han får presentera sig själv när fan han nu känner för det) eller så, så är det bara att hojta till i ett privat mess, på min wall här, eller i ett meddelande på facebook :)

Det jag dessutom vill ha i den här tråden(eftersom rubriken lyder som den lyder) är förslag på vad ni vill ska hända, om något speciellt skall tas upp eller bara allmänna frågor eller förslag. I övrigt kan jag bara säga att detta funkar i princip som gamla URR med att det INTE är en "riktig" mc-klubb med klubblokal osv utan ett gäng polare(fast vi har blivit väääldigt många polare nu haha) som gillar att åka hoj och ev festa ihop. Att få "vara med" är itne svårt, visa dig på någon körning, skriv en hälsning eller bara dyk upp på ngt party elelr ev. utgång :) Hoppas jag får se dom flesta av er ute på vägarna i sommar. PözZ :yoparty
 
Last edited:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Bra initiativ Foccan att damma av denna gamla forumdel och starta på ny kula. Kommer ihåg att jag kikade in här när jag gick med i sporthoj.com så var denna forumdel i stort sett död redan då.

Gällande en presentation av mig så får ni kolla under presentationstråden. Kan väl tillägga att jag tillhör en av de 12-13 personer som är admins över vår väldigt aktiva facebookgrupp. Tillhör nog även en av de som åker mest i gruppen även fast det har blivit aningens mindre nu pga mycket på jobbet, men har iaf avverkat ungefär 200 mil i år.

Hoppas att vi kan hålla denna forumdel vid liv lika bra som facebookgruppen :)
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ber dig se till att jag är utesluten även här så som på FB forumet.
Har slutat skratta efter deltagandet i den gruppen.

Och ber även de som tycker sig vara min chef på dessa forum sluta upp med det då jag nu är ute ur grupperna och är en fri människa med rättigheter precis som alla andra.
Frågor på det?
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Hej alla glada!

Då det är slut på min "semester" tänkte jag att det var högtid att även jag slängde iväg några ord nu när URR återuppstår som shu.
Foccan har ju lyckats plita ner en riktigt bra text redan så har inte så mkt mer att tillägga förutom att jag inte i min vildaste fantasi kunde ana hur stor våran grupp skulle bli när vi startade upp detta.
Vår ide var ju bara att kunna samla lite folk för att ha någon att åka med då vi båda hade ont om vänner att åka med i Uppsala och efter en liten seg start med runt 15 medlemmar i några veckor så exploderade det med medlemmar och innan vi ens hans säga sporthoj så hade vi sprängt den magiska gränsen med 100personer.

Så kul att se det gäng vi blivit och allt kul vi hittar på tillsammans, må det vara för alltid:krama
 

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Ort
T-backar
Hoj
Fet jävla bobber.
Väntar på att få min förfrågan på FB godkänd.

Trevligt initiativ.

// skagge
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
En uppdatering med antalet medlemmar, vi är i skrivande stund 1 medlem från exakt 300 medlemmar! Helt sjukt...
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vi är fler.

Nu är det snö ute = ligger i ide.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Äh, Internetz är bara en fluga... ut och kör istället! :crash
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Mellan jobb, och uppbundna helger med sysslor för att hjälpa den bättre hälften så har jag ingen tid att köra hoj just nu :smasha:smasha:smasha:död
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Vad har hänt?
Jag kommer åka hoj i sommar igen, det blir lite grusbus då jag sålde den snabba hojen för hälsans skull men nu har jag en hva 240 med isdäck ihemma
 

eklof79

Ny medlem
Gick med
16 May 2018
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT09-SP
Tjoho. Nybakad mc-åkare här, finns det några åkare i Uppsala? :) Vore trevligt att åka lite med andra också.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Funderar på att lufta hojen en sväng i eftermiddag innan grillen och pilsnern, ingen jättesväng men lufta ur lite på små krokiga vägar runt Uppsala.
 

leimoto

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2019
Ort
Uppsala
Hoj
2003, Honda CBR1100XX Super Blackbird
Häj! Här var det inte mycket liv sedan 2012... :confused: Har ni flytt fältet och sålt era själar till Zucc (fb)?
Om den här avdelningen vaknar till liv, eller om någon kan peka mig till rätt forum så hakar jag gärna på diverse upptåg i Uppsalatrakten när vi får några fler plusgrader på skalan.
Trevlig onsdag!
 

leimoto

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2019
Ort
Uppsala
Hoj
2003, Honda CBR1100XX Super Blackbird
Cool. Hörs i Telegram!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Last edited:

OliZ

I am, you are, he she it is.
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Uppsala ish
Hoj
Warrior, GSX Café
Ja nu har två inlägg gått sönder här pga dåligt mobilstöd.

Det finns chattgrupper i appen "Telegram" (https://telegram.org) för att chatta om körningar i Uppsalatrakten, och för allmänt hojsnack.
Grupperna är till för aktiva entusiaster så eftersom folk la till sig utan att nånsin bidraga eller deltaga så har vi tagit bort möjligheten att joina via länk.
Vill du vara med så PMa mig, någon som du vet är med eller kommentera här under.
Vi möts ofta på Shell vid 4 mackarna (Vaksalagatan).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top