Byte av hojdäck i Stockholm?

Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Som sagt Däckshoppen i Haninge är jäkligt smidigt, bara att åka dit utan att boka om man vill:) 4 000 kr är då helt ok pris. Visst man kan spara typ 800 på att göra det själv men va fan, jobbigt:), har gjort det en gång men det får räcka.

Googlar man det stället kommer det upp mycket skit.
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Köp hos hojdäck.se dom har avtal med några däckkedjor om byte till fast pris
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Bumpar lite, finns Däckshoppen Haninge kvar? Var 2020 åker folk in MED HOJ och byter svålar om dom nu inte finns? Hittade nämligen inget om dom.

Kan plocka däcken själv men vore skönt att slippa och istället bara komma in och få det överstökat, men då ska en bra verkstad handskas med fälgar och däck.

Stockholm med omnejd.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Bumpar lite, finns Däckshoppen Haninge kvar? Var 2020 åker folk in MED HOJ och byter svålar om dom nu inte finns? Hittade nämligen inget om dom.

Kan plocka däcken själv men vore skönt att slippa och istället bara komma in och få det överstökat, men då ska en bra verkstad handskas med fälgar och däck.

Stockholm med omnejd.

Vill man lägga pengar på det så finns ju alla vanliga hojverkstäder. AVA mc. MC varuhuset. Yamaha Center Haninge. I tre av fyra väderstreck
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Vill man lägga pengar på det så finns ju alla vanliga hojverkstäder. AVA mc. MC varuhuset. Yamaha Center Haninge. I tre av fyra väderstreck

jag kräver 4 väderstreck annars vill jag inte vara med.

Tänker mest på vad som rekommenderas från era erfarenheter. att man kan åka till närmsta däckpulare förstår jag men som sagt, ska man göra det ska det vara någon vettig.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
jag kräver 4 väderstreck annars vill jag inte vara med.

Tänker mest på vad som rekommenderas från era erfarenheter. att man kan åka till närmsta däckpulare förstår jag men som sagt, ska man göra det ska det vara någon vettig.

Ligger synnerligen fel, geografiskt, för dig men jag kan varmt rekommendera BMW Motorrad/Ducati i Upplands Väsby. Absolut inte billigast (naturligtvis direkt dumt att spara in avseende däck/däckskifte) men noggranna och trevliga är de. Som du säkert förstår spelar det ingen roll vilket märke du kör.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ligger synnerligen fel, geografiskt, för dig men jag kan varmt rekommendera BMW Motorrad/Ducati i Upplands Väsby. Absolut inte billigast (naturligtvis direkt dumt att spara in avseende däck/däckskifte) men noggranna och trevliga är de. Som du säkert förstår spelar det ingen roll vilket märke du kör.

Tack det är noterat! :Bugar :tummenupp
 

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Järna
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
Vill du ha ett billigt o bra däckbyte rekomderar jag däckfirman i Åkerstyckebruk är en bit från Stockholm. Men jag betalade 200kr häromdan för ett löst hjul.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vill man ( som jag ) alltid sprattla omkring med lösa hjul så tar ju Wheelerdealer i Nacka 150,- för byte.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vill man ( som jag ) alltid sprattla omkring med lösa hjul så tar ju Wheelerdealer i Nacka 150,- för byte.

Det har hänt att det kommit motorcyklister med egen motorcykel och plockat av hjulet på den lutande grusplanen utanför! :fakta
Fast det kräver förtåss kunskap att kunna göra det själv, en kunskap som många modärna människor saknar! :tungan
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det har hänt att det kommit motorcyklister med egen motorcykel och plockat av hjulet på den lutande grusplanen utanför! :fakta
Fast det kräver förtåss kunskap att kunna göra det själv, en kunskap som många modärna människor saknar! :tungan

Det behövs också centralstöd, något som många moderna motorcyklar saknar. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top