SMC BKK Arlanda TT 2012-05-13

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Här är en videosnutt på några varv (mastervarv + 1-2 varv) sista passet snabba gruppen.

Försökte synkronisera loggen från lådan som mäter g-krafter och lutningsvinkel i filmen men det gick inte så bra.

Får jag lite tid över så klipper jag ihop sekvenser där jag ligger bakom deltagare i steg 4 snabb (svarta västar) och lägger upp.

https://www.youtube.com/watch?v=3KRhIAv_Rhw
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Här är en videosnutt på några varv (mastervarv + 1-2 varv) sista passet snabba gruppen.

Försökte synkronisera loggen från lådan som mäter g-krafter och lutningsvinkel i filmen men det gick inte så bra.

Får jag lite tid över så klipper jag ihop sekvenser där jag ligger bakom deltagare i steg 4 snabb (svarta västar) och lägger upp.



https://www.youtube.com/watch?v=3KRhIAv_Rhw

Såg riktigt cooooolt ut:yoparty vilken filformat får du ut från Leanometern?
 

Frizk

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
luskat o letat , men hittar nada , ingen som vet vem som satt å fotade strax innan depåutfartskurvan på söndagen ?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
äähhhh .... då e de väll ingen vits å fota jue :)
 

Richard_Uppsala

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Uppsala
Hoj
-07, Honda CBR1000RR
Trist att dom som fotat inte vill dela med sig. Dom kan ju lägga upp miniatyrer iaf... hade några väldigt sjyssta "nära" knäskrap som jag skulle vilja ha på bild :(
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Att jag inte lägger upp nåt beror på att det mesta blev dåligt enligt mig + att jag bara satt vid depåutfarten vid lunchtid, vilket knappast ger några fantastiska fotovinklar. :)
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
aha , då va det nog inte dig jag såg ... det var nån som fotade på eftermiddagens körpass
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Såg riktigt cooooolt ut:yoparty vilken filformat får du ut från Leanometern?

Den exporterar i .CSV format, dvs kommaseparerat. En liten bugg gör att man måste ändra hur windows hanterar tal med decimaler eftersom vi i sverige använder komman för dessa och då blir det knas när man skall importera .CSV filen sedan. Jag har haft mailkontakt med leverantören och dom kommer åtgärda detta, tills vidare får man ställa om så att windows använder "." istället för ",".

Varje rad i csv filen innehåller tidskod (5 rader per sekund), lutningsvikel, g-kraft i sidled och g-kraft i längsled.

Tyvärr verkar iaf min leanometer "gå lite för fort" för när man försöker synkronisera med filmen så ligger den snart och visar lutningen i nästa kurva istället för kurvan som man ser på filmen. Väntar på svar om det är något dom kan tänka sig fixa till eller om jag måste uppfinna något sätt att räkna om tidsangivelserna i .CSV filen eller om jag skall generera en separat videofil med bara instrumenteringen och sedan använda ett videoredigeringsprogram för att sakta ner den videokanalen tills det blir rätt.

Om någon som läser det här vill få en importdefinition av leanometerfilen till dashware så är det bara att PM:a.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Om du kan specificera lite vad för moppe du skulle vilja se, så kan jag kolla om det finns nån bild. :)

Edit:Ahh...Den sköna ROSA . Ja då förstår jag. Ursäkta en gammal vimsig en. :D

Kollar imorr'n
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
du kan få kolla efter en B-king medans du håller på :krama
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
30u8vpz.jpg

np0waw.jpg

2ivjq7p.jpg


Sorry . No B-king.

Hmm. vad skumt bilderna blev publicerade...Admin ????
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
30u8vpz.jpg

np0waw.jpg

2ivjq7p.jpg


Sorry . No B-king.

Hmm. vad skumt bilderna blev publicerade...Admin ????

Du har inga bilder på en Grå Daytona och en snubbe som sitter med svart skinställ och en svart hood med vita tryck på? körde på gratiskörningen
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Den rosa är grym, men lite väl färgglad på bilderna... har du meckat med bilderna lasse?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top