Kawasaki ZX9R Dreams

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Japp nu är det dags igen att bygga på en riktig hoj:hihi
Jag var och hämtade Skywalkers hoj idag som blir en perfekt grund till en ny Streetfighter:yoparty

Tankarna runt bygget är redan klara i stort sett. Den skall bli som mitt andra bygge Pearl white fast nu med guld detaljer istället för orange. Och naturligtvis med en annan bakdel och detta är ej beslutat ännu? Möjligen skall den kunna ta en passagerare:va

Fördelen med single seat är att du slipper passagerare och det är fasen så mycket roligare:)

En jädra massa prylar skall nu beställas. T ex styrkrona + lite andra prylar som skall igenom en CNC maskin kommer att beställas av "Långsamma hunden" (Slowdog) och dessa skall guld anodiseras.

Ram + andra detaljer skall lämnas på lack innan semestern (Våtlack med en speciell guld kulör).

Tank, bakdel, skärm etc skall in för en underbar Pearl white lack samt fälgar till vit pulverlack.

Målet är Elmia nästa år då båda mina hojar SKALL ställas ut:hihi

Här kommer dagens bilder ifrån påbörjad nedmontering.

Kopia av ZX9R Dreams 012.jpgKopia av ZX9R Dreams 001.jpgKopia av ZX9R Dreams 002.jpgKopia av ZX9R Dreams 003.jpgKopia av ZX9R Dreams 004.jpgKopia av ZX9R Dreams 005.jpgKopia av ZX9R Dreams 008.jpgKopia av ZX9R Dreams 009.jpg
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Ska bli intressant att följa detta projektet också :tummenupp
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag har lagt klinker i garaget hela helgen så fordonen har fått ett fint hem:tungan Så inget har hänt på hojarna tyvärr.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Nu har man kommit en bit på vägen igen.
Efter en närmare inspektion så var det en del saker som var sönderdragna som t ex gängan för tappningsbulten på tråget och en pinnbult för avgassystemet:mad: Det är tur att man har en massa extra motordelar sedan tidigare.
Dessutom var lacken på motorn sådär genomförd:gnissla Kommer dock att förbättras.

Färgtemat har ändrats och kommer således inte bli guld o Pearl white.

Har plockat isär hojen nu och förbereder allt som skall till pulverlack. Lämnas till pulverlack om ett par veckor.

Måste också bestämma mig vilken bakdel jag skall använda denna gången?? Denna gången skall det också gå att ta passagerare med.

Här kommer i alla fall lite bilder ifrån dagens övningar.:)

Kopia av ZX9R Dreams 20120527 008.jpgKopia av ZX9R Dreams 20120527 001.jpgKopia av ZX9R Dreams 20120527 003.jpgKopia av ZX9R Dreams 20120527 004.jpgKopia av ZX9R Dreams 20120527 005.jpgKopia av ZX9R Dreams 20120527 006.jpgKopia av ZX9R Dreams 20120527 007.jpg
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Här går det undan :tummenupp

Angående bakdel, varför inte en Ducati röv från 996.
Behöver du kåpa och sadlar så hojta till, har det liggande :rofl
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Vilken trevlig chock man fick idag:)

Blästring samt pulverlackering av ram, sving, 2 fälgar samt en massa smådetaljer 1200:-:skrämd

Med klarlack!

DET är billigt:banana
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hehehe:) Jag lämnade in alla prylarna som skall pulverlackas idag. Så förhoppningsvis så blir dessa klara nästa vecka?

Nu skall det beställas ny lager till sving, styrhuvud, fälgar och "stötdämparknut" så allt kan monteras när det är färdiglackat.

Identifierat en massa smått o gott på Ebay som sedan skall beställas hem:tungan

Men först skall motorn färdigställas.

Vad det gäller avgassystem så blir det samma krök som jag har på min andra ZX9 dvs rostfritt:tummenupp

Sedan hittade jag ett j-a fräckt slipon på Ebay:kär Det skall beställas.

Så nu händer inte mycket förrän det är lackat. Möjligtvis lite arbete på motorn då?
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Väntar spänt på fortsättning :yoparty
Ebay är bäst alltså.
Väntar själv efter en framlampa som ska monteras på min streetfighter :banana
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Har småpysslat lite idag samt lagt beställning på alla lager, packningar mm så detta finns på plats när grejerna kommer ifrån lack:tummenupp

Jag öppnade sumpen då förra ägaren har lyckats att dra sönder gängorna på bottenpluggen:4skrika Tur att man har några extra liggande. Det var riktigt rent o fint ifrån metallspån:tummenupp
Passade på att rengöra sumpfiltret.

Det är med stor besvikelse jag kan konstatera att man inte har maskerat slangar mm på motorn innan man lackade:( Dessutom har man inte rengjort motorn ifrån klegg o skit innan lack vilket framgår av bilderna.

Så rengöring o omlack av motorn står på listan:gnissla

Lite bilder:

Kopia av Motorbilder 005.jpgKopia av Motorbilder 002.jpgKopia av Motorbilder 003.jpgKopia av Motorbilder 004.jpg
 

Smagatusk

Guest
Ska bli kul att följa denna också. Hoppas du följer upp med bilder under tidens gång, hellre för många än för få. Vitt och guld är dessutom jävligt fint ihop!

En fråga, varför alltid Kawasaki? Tacksamma att bygga om eller för att de MÅSTE byggas om? :D
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Ska bli kul att följa denna också. Hoppas du följer upp med bilder under tidens gång, hellre för många än för få. Vitt och guld är dessutom jävligt fint ihop!

En fråga, varför alltid Kawasaki? Tacksamma att bygga om eller för att de MÅSTE byggas om? :D

Det kommer mycket bilder men troligen inte i samma takt som vid förra bygget pga av brist med tid:)
Den kommer inte att bli vit o guld utan temat är helt ändrat. Den nya kombinationen blir ännu snyggare:D

Att det alltid blir Kawa är väl trygghetsfaktorn då jag kan dem utan o innan samt har högvis med extradelar på hyllan:banana

Men du har rätt, just ZX9R 1994-97 måste byggas om för fy f-n vad de är fula original:hihi
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det händer som sagt inte så mycket annat än väntan på grejerna ifrån lack:gnissla

Men har i alla fall hämtat lite smågrejer till bygget idag.

En bakre stötdämpare som är ifrån en ZX10R 2007-08 och i stort sett nyskick. Samt gashandtag med reglage ifrån samma hoj. Fjädern på stötdämparen skall dock lackas i samma kulör som hojen.

Sedan väntar jag in alla lager mm under veckan ifrån UK.

Ett par bilder iaf.

Kopia av ZX9R Dreams 20120610 002.jpgKopia av ZX9R Dreams 20120610 001.jpg
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Då har det kommit sista laddningen av lager packningar etc för första vändan för att plocka ihop ram, sving, gaffel samt hjul.
Kommer att kontakta lackfirman för att kolla läget på fredag. Vore skönt att få upp ett rullande chassie.

Förbannat tråkiga prylar att lägga upp bild på:gnissla Men det finns inga genvägar, man byter alla lager när nu grejerna väl är nere:)

Kopia av ZX9R Dreams 20120613 002.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top