ONSDAG KL 22 - 24+ Nisse Hult Vill...

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Nisse Hult vill se 1000 hojar en onsdag vid Doken.

Då var det dags att återuppta traditionen att ses på Sveavägen igen. Vi tänkte börja onsdagen den 23 maj å hålla på tills vi skakar tänder i höst. Onsdagar i regn utgår!
I år kommer vi att göra något vi aldrig gjort förr vi skramlar ihop 50papp eller mera till Barncancerfonden på våra anspråkslösa träffar.
Var å en lägger en tia varje onsdag i vår egen bössa. Så nu har du ytterligare en anledning att aldrig missa att åka in till Donken "för den goda sakens skull"! Vi sätter in hela beloppet på fonden:
http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Nisse-Hult-vill-se/
Vill Ni lägga större belopp gör Ni det direkt på länken ovan. Självklart uppmärksammar vi och sprider informationen om några företag i branschen lägger tusentalskronor ;) bättre reklamplats blir svårt att hitta!!
Avsikten med insamlingen är att visa vilka positiva, trevliga å lagliga rejsputtar vi är!
Sprid tråden till alla Ni känner, lägg gärna in bilder på hojar, polarna filmer å annat trevligt här!
Finns även på FB: https://www.facebook.com/NisseHultvillse1000hojar
Titta på filmsnutten från i höstas - nackhåret reser sig vid minnena, underbart, härligt att se alla på plats 80tals feeling - hoppas ni hade kul!! Å på filmen hör man ju GSX motorn i Katanan mullra så gott!
Självklart ska vi ut å gasa någon kväll/natt lite bus måste vi krydda livet med ;)
Men det blir inget bus vid Donken!!

Tips:
1 Har du inget körkort - övningskör!!
2 Se till att hojen är reggad och försäkrad!
3 Kör inte fortare än att du säkert vet att DU KLARAR
4 Tala om hur fort hojen går - vi tror dig, du behöver inte visa det..

Låt sommaren bli ett minne för livet!!
Vi ses!!
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Bikes testlag på plats. Det här får man ju inte missa!
 

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Jag kommer att vara där varje onsdag. Det här är tradition. :yoparty Och jivetvis kommer det vara fint väder :D
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Spänna kjedjan - lufta däcken...

Den 23 maj de e nästa vecka det!!!
Dax att fixa igång hojen nu i helgen så att den rullar in till Donken den 23..:hojbusa:squid
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nepp, tyvärr så är det ju det där med kundträff och öl med www.axema.se :fyllisar
Men onsdan därpå så :squid
 

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Krylbo
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
Om vädret är med oss så kommer nog jag och frugan från södra Dalarna till Svea på ett kvällsbesök med hojen och klämmer en burgare den 23:yoparty
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Äntligen! Kul att det drar igång och bra initiativ där med barncancerfonden.

Har två småfunderingar kring det hela.

1. Så här på vår/försommar så kanske kl 22 är en sen starttid för många, dom flesta lär ju behöva gå upp tidigt nästa morgon för jobb etc och då kanske det blir dålig uppslutning?

2. Som jag förstår det så är tanken att samla många hojar varje onsdag under säsongen. Om det blir för många tillfällen kanske lite av charmen försvinner, med resultat att folk inte sluter upp och att arrangemanget dör ut till slut? Man kanske borde välja ut några onsdagar där man verkligen storsatsar på att få stor uppslutning?

Det här som sagt bara funderingar och jag hoppas verkligen att det blir en stor uppslutning i år! :)

// Calle, som kommer tillbaka till Sverige i mitten på juni, och dyker upp vid första möjliga tillfälle:tummenupp
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Äntligen! Kul att det drar igång och bra initiativ där med barncancerfonden.

Har två småfunderingar kring det hela.

1. Så här på vår/försommar så kanske kl 22 är en sen starttid för många, dom flesta lär ju behöva gå upp tidigt nästa morgon för jobb etc och då kanske det blir dålig uppslutning?

2. Som jag förstår det så är tanken att samla många hojar varje onsdag under säsongen. Om det blir för många tillfällen kanske lite av charmen försvinner, med resultat att folk inte sluter upp och att arrangemanget dör ut till slut? Man kanske borde välja ut några onsdagar där man verkligen storsatsar på att få stor uppslutning?

Det här som sagt bara funderingar och jag hoppas verkligen att det blir en stor uppslutning i år! :)

// Calle, som kommer tillbaka till Sverige i mitten på juni, och dyker upp vid första möjliga tillfälle:tummenupp


Onsdagar är av hävd motorsamlingsdag i BSC (BullShitCity) (även söndagskvällar för streetR och lek) och har varit så länge jag kan minnas, så om man vill komma så gör man, har man förhinder så är det ok också.
Samling börjar ju från 19 vid donken för att bygga bambustaketet och sen om man orkar så åker man ut på "touring" efter 22, halva nöjet är ju att gå omkring och flukta/snacka innan touringen börjar.

Till de som åker från Dalarna eller kommer nordväst ifrån så brukar det vara nåt möte på Venngarn (Sigtuna) mellan 18-20 med jänkejärn och sportbilar och Brostugan på vägen ut mot Drottningholm kan ju också vara ett nödstopp tidigt på kvällen.
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Onsdagar är av hävd motorsamlingsdag i BSC (BullShitCity) (även söndagskvällar för streetR och lek) och har varit så länge jag kan minnas, så om man vill komma så gör man, har man förhinder så är det ok också.
Samling börjar ju från 19 vid donken för att bygga bambustaketet och sen om man orkar så åker man ut på "touring" efter 22, halva nöjet är ju att gå omkring och flukta/snacka innan touringen börjar.

Aha, trodde att tanken var att man skulle börja samlas vid 22-tiden, kolla på hojar och snacka för att sedan ut och åka. Då känns det hela lite mer logiskt.:)
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
Börjar närma sig ;) någon som åker in från västerort dvs från hässelby/spånga som man kan samåka med in?, första gången för min del :) skicka pm.
 

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Ort
Stockholm/Huddinge
Hoj
ZX9R
ingen som tänkt köra någon runda...så kallad onsdagstur innan? vore trevligt med SH turerna som kördes från donken väsby förr för att sedan glida in till donken svea vid 22 tiden.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Onsdag 23 maj

SOL å 21 grader i morgon onsdag och en fin kväll utan regn utlovas! :fakta
I höstas var vi minst 400 hojar där.. Kan det bli ett nytt rekord på Donken redan första onsdagen???
Passa på å fixa körningarna tidigare på kvällen och glid in till Donken vid 21, alla borde hinna in från sina onsdags körningar senast till 22.00.. :tummenupp

Tips: Vill ni parta på lördag har MCE sin vårfest, åk in till Donken och snacka med folk från klubben som är där (de har MCE tröjor) så får Ni veta mera om festen..
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Som vanligt kommer det att vara tunt med personal på donken. En eller max två halvförvirrade kassabrudar/snubbar.
Jag tycker vi skramlar ihop stålar och köper Le Donk istället, så blir det gratis mat till alla bikers!
 

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Som vanligt kommer det att vara tunt med personal på donken. En eller max två halvförvirrade kassabrudar/snubbar.
Jag tycker vi skramlar ihop stålar och köper Le Donk istället, så blir det gratis mat till alla bikers!

Låter som om du går i köptankar, mest hela tiden? Först köpa bogan och nu detta!

:tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Som vanligt kommer det att vara tunt med personal på donken. En eller max två halvförvirrade kassa brudar/snubbar.
Jag tycker vi skramlar ihop stålar och köper Le Donk istället, så blir det gratis mat till alla bikers!

Inte ofta jag godkänner särskrivningar men den här gången passar det så bra så jag redigerade ditt inlägg lite. ;)
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tusen visningar av tråden!!!!
Kommer alla, å dessutom tar med några polare blir det grymt! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top