Två olyckor - en anmälan

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Tjenare


Tänkte höra om någon har koll på hur det fungerar med två olyckor och bara en olycksanmälan. Körde omkull på en SMC-kurs med mindre kosmetiska skador som jag tänkte fixa själv utan att blanda in försäkringsbolaget.

Två dagar senare lägger jag hojen igen :huvet och skadorna som uppkommer är inte av den natur att jag är sugen på att fixa det själv.

Min fråga är då om jag skall säga att skadorna uppkom i samband med samma olycka eller skall jag berätta att det vart två separata? Är inte jättesugen på två självrisker, men det kanske man inte får? Hur fungerar detta? Tacksam för svar
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Två olyckor = två skador = två självrisker. Behöver inte ens läsa några villkor för att inse att det är så det fungerar. I annat fall hade ju folk samlat på sig skador och tagit det vid ett och samma tillfälle på en självrisk.

Gör du som du tänkte från början att du fixar det från SMC kursen själv och ta det andra på en självrisk.

Sedan är det väl så att SMC har besiktningsprotokoll från incidenten på banan och jag tror försäkringsbolaget har fri tillgång till dessa som del i deras överenskommelse att försäkringen gäller på deras kurser. Kan ju bli svårt att mörka olyckan på kursen då och säga att skadorna uppstod vid den andra incidenten för att komma undan med en självrisk.

Ärlighet är nog bäst i längden. Lycka till!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top