Snygga till Yamaha efter piruett

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag startar en egen tråd till detta så blir det lättare att hålla reda på allt.

Jag själv klarade mig utan skador. Är jäkligt glad att det hände där det hände, ett par hundra meter fram är en rondell med kantsten och annat man inte vill glida in i!

Film för er som är nyfikna. Jag gasade upp på 1:an lade i 2:an och gav grundgas sedan tumlade jag runt på vägbanan. Jag har gasat loss bakdäcket innan när det vart kallt ute men då har det inte stuckit iväg som denna gången. Jag tvättade fälgarna i förra veckan och är ganska säker på att det var kemikalier på gummit som orsakade detta.
http://youtu.be/m5DA_C5D35A
Lägger upp bilder på den något tilltufsade balettdansösen så fort jag vart i garaget igen.

Däcken är Dunlop sportsmart som rullat ca 300mil.


Kan det inte bli löning snart.. :4skrika

Edit: KOM OCH TJÖP http://www.blocket.se/jonkoping/Honda_CRF_450_40289669.htm?ca=17&w=1 SÅLD

//Johan

-----------------------------------------------------------------------------------

Shoppinglista. Kan ändras så kom med förslag.

Sporttouring?? perfekt till semestern ska vara klar tills dess:)

Det som behövs är;
  • Nya pengar

Införskaffat;
  • Kåpor. komplett + "solo cuts cover" (Hemma. 4100kr + 800kr tull )
  • Hastighetsmätare (Monterad. 1500kr)
  • Höger backspegel (Hemma. hö-vä 230kr)
  • Blinkers (Hemma 90kr för 4..)
  • Slip-on (Fixad 0kr)
  • Clip-on höger (Monterat. 400kr)
  • Frambroms handtag. ev radialpump (Monterad 500kr)
  • Gasrulle (Monterad. 50kr)
  • Styrändsvikter (Monterade följde med clipon 0kr)
  • ruta dubbleb. (Monterad. 324kr)
  • Skruvkit till ruta. (Monterat 168kr)
  • Massor av nya rg-puckar. (väntar på leverans. 1200kr)
Delar + frakt hittills 9362:-

-----------------------------------------------------------------------------------
 
Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Tur att DU klarade dig så bra! Såg ut att kunna bli läskigt det där. Vad hade du för däck? Inte för att det kanske alls har någon betydelse alls men är dem väldigt race, kallt och i kombo med lite godis kvar på däcken?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Får man fråga vad du tvättade hojen med eftersom du misstänker det som orsak till hala däck? Vore bra om man undvek det ifall det nu är det som orsakade olyckan.

Skönt att du klarade dig så bra :)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
var glad att det inte var andra hållet ni tog så du tumlat ner i vattenfallet :död
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Kolla med vägverket om dom behandlat vägsträckan med något dammbindande medel nyligen.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Gött o se att du står upp felfritt iaf.. !! Däcken som nämns ovan vore intressant o höra om.. o glöm inte att streetfighter is the way! :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Däcken han har på hoj är Dunlop Sportmax Sportsmart, vet inte om de kan vara så att all avfettning som kördes på den för att få rent fälgen i kombo med att inte ha tvättat och spolat rent den efteråt ordentligt kan ha varit bidragande.
 

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Bromma
Hoj
CB1000ra
Tur i oturen att det endast var materiella ting som tog stryk! Men som någon ovan nämner, kolla så att VV inte har behandlat vägen nyligen.
/Peter
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
När jag hade min gammel gixxer så tvättade jag bakfälgen med über mycket avfettning och upplevde viss skillnad på fästet direkt när jag åkte iväg så jag tog det säkra före det osäkra å värmde på ordentligt... Hoppas du får ihop hojjen SNART!!!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Kläder och hjälm o sånt går väl på hemförsäkringen har jag för mig och mycket av delarna borde gå att hitta på ebay.
Gick HELA instrumenthuset sönder eller bara öron och sånt? Jag har ett yberbra 2komponent lim på plåten "jobbet" som man kan limma sånt med och det blir lika starkt som nytt! alt kanske huset går att köpa som lösdel ?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Skinnstället fick sig minimal skada trotts asfalts glidet och hjälmen är helskinnad. Gällande mätarhuset är de digital displayen som är knäckt huset i övrigt såg helt ut.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Goffen har helt rätt i att skinnställ, utr & hjälm går på hemförsäkring.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag var i kontakt med försäkringsbolag ang. skyddsutrustningen. De kompenserar värdeminskning på grejjerna så jag ska ta kort på det som blev så kanske jag får lite pengar till renoveringen iaf.

Har kollat med bike idag och dom har mätare för 1500:- med ungefär rätt miltal. Dom har även gasrulle 250:- och styrändsvikt 80:- Ska kolla lite i e-bukten om man kan hitta något fränare än original för bättre pengar.

Min känsla nu är att jag vill bygga något som är lite mer race/funkis än orginal.

Tack för omtanken alla!
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Tråkigt tråkigt Johan! Tur att det gick väl med dig. Hojen där emot... shit vad mycket som gick sönder :huvet Säg till om du behöver hjälp med något! Jag ska ta en kik och se vad som hittas av delar på das eBay senare ikväll! Har man lite tur så går det ju komma undan väldigt billigt där.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Skönt att det gick bra. Jag med flera har gjort exakt samma sak :huvet

Jag gjorde samma i höstas fast med framdäcket.
40 km/h påväg in i en kurva, men jag hann inte ens fram innan jag låg på backen.
Jag slog dock sönder det mesta på hojen inkl motor osv.:3freak
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Tyvärr kan kinaplasten ha riktigt dålig passform och inte alls gå att få ihop med ev originaldelar. Allt övrigt kan man ju handla ersättningsgrejjer såsom broms kopplingsgrepp osv men frågan är om inte originalplast ändå är den GODASTE!?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top