Negerboll.

Status
Ej öppen för fler svar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eller så väljer var och en hur de vill uppfattas och hur de vill uttrycka sig beroende på plats, sällskap och situation. :krama

Så kan vi ju inte ha det.

Du kanske blir jättekränkt av att bli kallad hen, men jag uppfattar dig som en hen och är rädd att du blir kränkt av att kallas "han", så därför kan jag bara göra mitt bästa, gör jag fel får du stå ut med det
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Eller så väljer var och en hur de vill uppfattas och hur de vill uttrycka sig beroende på plats, sällskap och situation. :krama

Ska vi verkligen behöva ha det på det viset? Behöva anpassa sig, känna av stämningen och respektera andra?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om inte folk vore så förbannat lättkränkta så vore det inget problem.

Folk började bli lättkränkta i samma ögonblick som någon fick ersättning för att dom hade blivit kränkta.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ska vi verkligen behöva ha det på det viset? Behöva anpassa sig, känna av stämningen och respektera andra?

Nej, givetvis skall vi inte ha något som heter fingertoppskänsla. Vi skall heller inte riskera att någon ser oss som ödmjuka. Framförallt skall vi inte riskera att misstas för att besitta förmågan att visa hänsyn eftersom detta måste vara den sämsta egenskap en människa kan uppvisa. Att vara politiskt inkorrekt i alla lägen är ett självändamål och en mission ädlare än alla andra och att alltid, ofiltrerat och rakt, spy ur sig precis den första tanke som dyker upp i vårt huvud, utan att frontalloberna över huvud taget besväras, är ju det som kännetecknar en framgångsrik, stark. självständig och fantastisk individ.
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Jesus christ. Jag orkar inte läsa alla inlägg. Det är en rolig video. Le och skratta lite. Ta inte allt på så stort allvar. Kiss and make up.

Min favoritscen är när han sätter i halsen och börjar harkla sig och dansken blir förnärmad :D
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Så kan vi ju inte ha det.

Du kanske blir jättekränkt av att bli kallad hen, men jag uppfattar dig som en hen och är rädd att du blir kränkt av att kallas "han", så därför kan jag bara göra mitt bästa, gör jag fel får du stå ut med det

Annars kan du ju välja att tilltala honom med "du", så har du inte trampat någon på tårna.

Det vill säga om det är din avsikt, att inte förnärma folk.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Undrar om Sverige är det enda landet med detta problem?

Hur gick snacket på 80-talet, med glassen nogger, spela nigger, negerbollar & negerkyssar...minns ingen debatt då.

Nu ska allt vara PK!
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Det är ju inte hen-folket som översvämmar varenda forum, blogg och kommentarsfält hos tidningarna utan det är ju snarare alla blodkärlssprängande, hen-hatare som skriver så fingrarna glöder så fort det finns den minsta möjlighet att associera till något politiskt korrekt eller "genus"-relaterat, oavsett hur långsökt det är...
På varje "äkta" hen-användare eller "negerbollskränkt" person jag sett(jag tror iofs inte jag sett något) så går det 100 ofattbart arga, indignerade politiskt inkorrekta som skriver ut sin frustration över att inte få säga negerboll eller att de tvingas använda hen trots att det vid närmare granskning inte verkar finnas särskilt många som försöker få dem attg säga vare sig hen eller chokladboll.

Jag väntar f.ö. på att träffa min första IRL-hen-användare eller negerbollskränkta person.
De politiskt inkorrekta som är arga på alla hen-användare & negerbollskränkta har jag redan träffat i dussintals.

Går du istället in på ett forum med mestadels kvinnliga användare så ska de se att där finns gott om lättkränkta som stödjer beslutet om bortplockandet av kinesen på kinapuffarna och allt tycker vi ska va hen. :rolleyes:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
..tycker vi ska va hen. :rolleyes:

Jag längtar nästan lite efter att träffa någon som använder hen i en mening. Alltså på riktigt, offline, IRL, ute i verkligheten(alltså den nästan verkliga verklighet som vi som är blinda för sanningen lever i). Än så länge har jag aldrig hört någon säga hen utan har bara läst det. 98% av gångerna som någon skriver hen så är det i syfte att förfasa sig över begreppet. Det kan vara här på SH eller på någon av tidningarnas kommentarsfält. Det som fascinerar mig mest är att det inte spelar någon roll vad artikeln handlar om, de där som skall förfasa sig över hen dyker upp ändå. Nu senast läste jag en artikel om att spara pengar till sina barn i fonder och där var det just ett förfasa-sig-över-hen-inlägg som inledde kommentarsfältet, detta trots att artikeln över huvud taget inte använde ordet hen.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag längtar nästan lite efter att träffa någon som använder hen i en mening. Alltså på riktigt, offline, IRL, ute i verkligheten(alltså den nästan verkliga verklighet som vi som är blinda för sanningen lever i). Än så länge har jag aldrig hört någon säga hen utan har bara läst det. 98% av gångerna som någon skriver hen så är det i syfte att förfasa sig över begreppet. Det kan vara här på SH eller på någon av tidningarnas kommentarsfält. Det som fascinerar mig mest är att det inte spelar någon roll vad artikeln handlar om, de där som skall förfasa sig över hen dyker upp ändå. Nu senast läste jag en artikel om att spara pengar till sina barn i fonder och där var det just ett förfasa-sig-över-hen-inlägg som inledde kommentarsfältet, detta trots att artikeln över huvud taget inte använde ordet hen.

Man måste gripa varje tillfälle, tillfälla,telfell.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Annars kan du ju välja att tilltala honom med "du", så har du inte trampat någon på tårna.

Det vill säga om det är din avsikt, att inte förnärma folk.

Hen kanske inte är du med mig, hen kanske föredrar "Ni"

Poängen är att jag kan inte veta vad någon blir kränkt eller förnärmad av, så alltså kan inte jag alltid kalla alla människor det dom vill.

Så har det i alla tider varit, men för i tiden var inte folk så förbannat lättkränkta, sa man "ni" åt någon som föredrog att bli kallad "du" så sa dom "Säg du istället" så var saken utagerad.

Numera ska man jämo anmäla, ha skadestånd och gråta ut i aftonbladet om någon har den förutfattade meningen att man är en "han" för att man är född med en dingelidong....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Numera ska man jämo anmäla, ha skadestånd och gråta ut i aftonbladet om någon har den förutfattade meningen att man är en "han" för att man är född med en dingelidong....

Ja, det är för jäkligt. Hade de bara haft ett SH-konto istället så hade de ju kunnat skriva inlägg här om alla som de blivit förbannade eller stört sig på på daglig basis. Det finns ju en skara på forumet som är ofattbart arga, bittra och indignerade över var och varannan person de stött på, pratat med eller bara hört talas om i någon fem rader lång artikel i någon kvällsblaska och som inte kan låta bli att vädra denna ilska i forumet varje dag.

Det roligaste i kråksången är att ett av favoritirritationsmomenten för dessa arga skribenter med pulserande blodkärl är just "lättkränkthet".

De är så förbaskat irriterande med de där lättkränkta personerna som de egentligen inte vet något om att de blir så arga att de måste starta tråd efter tråd i ämnet.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, det är för jäkligt. Hade de bara haft ett SH-konto istället så hade de ju kunnat skriva inlägg här om alla som de blivit förbannade eller stört sig på på daglig basis. Det finns ju en skara på forumet som är ofattbart arga, bittra och indignerade över var och varannan person de stött på, pratat med eller bara hört talas om i någon fem rader lång artikel i någon kvällsblaska och som inte kan låta bli att vädra denna ilska i forumet varje dag.

Det roligaste i kråksången är att ett av favoritirritationsmomenten för dessa arga skribenter med pulserande blodkärl är just "lättkränkthet".

De är så förbaskat irriterande med de där lättkränkta personerna som de egentligen inte vet något om att de blir så arga att de måste starta tråd efter tråd i ämnet.

Ja tänka sig, men själv är du totalt ofelbar i alla avseenden?

Du spräcker inga blodkärl över saker som skrivs eller sägs?

Du är bara så förbaskat trött på alla som påstår sig bli kallade rasister, men som enligt dig aldrig blir det, fast det ger ju aldrig du uttryck för, så ofelbar som du är?

Eller att det påstås att världen är full av lättkränkta människor, samtidigt om du vet att det inte är så?

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/forst-krankt-vinner

www.kränkt.se
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jesus christ. Jag orkar inte läsa alla inlägg. Det är en rolig video. Le och skratta lite. Ta inte allt på så stort allvar. Kiss and make up.

Min favoritscen är när han sätter i halsen och börjar harkla sig och dansken blir förnärmad :D

Med det sätts det punkt för denna tråd.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top