Negerboll.

Status
Ej öppen för fler svar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När jag var barn hette det Negerboll och jag har aldrig känt något behov av att anpassa mig till den för stunden rådande politiska korrektheten.

Jag är så jävla okorrekt att jag fortfarande benämner folk "han" och "hon" istället för det nya "hen", men Teo har säkert anpassat sig därvidlag också.

Han det där Teo lever i ett samhälle där folk som benämner kön vid "hen" anses konstiga och behöver således inte reflektera över problemet.

Sen kan man göra skillnad på politisk och social korrekthet men det kräver förvisso att man har sociala referenser...
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Är väl mest ett sätt att protestera att folk tar upp såna här saker som att säga negerboll.För att Sverige har blivit lite överdrivet politiskt korrekt.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag säger bara negerboll om det är någon i min närhet som jag misstänker och vill ska ta illa vid sig.

Annars funkar chokladboll. De tre gångerna/år jag nu köper en så brukar det gå smärtfritt iaf.
 
Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag tycker fortfarande att det är tvärtom, att det är con-negerboll-sidan som gör det till en stor fråga. Det är betydligt vanligare att höra folk säga att dom tar illa upp av ordet än att höra någon som faktiskt säger det
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad vet jag. Den dagen då jag känner mig hämmad i sättet att kommunicera med omgivningen pga tabubelagda fraser kanske jag stämmer upp i er klagosång så jag ska inte döma.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tycker fortfarande att det är tvärtom, att det är con-negerboll-sidan som gör det till en stor fråga. Det är betydligt vanligare att höra folk säga att dom tar illa upp av ordet än att höra någon som faktiskt säger det

Man tycker ofta så. Själv har jag aldrig vare sig läst eller hört om någon som känner sig KrEnKt av det, däremot startas en tråd varannan vecka här där man gör anspråk på substantivet.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag tycker fortfarande att det är tvärtom, att det är con-negerboll-sidan som gör det till en stor fråga. Det är betydligt vanligare att höra folk säga att dom tar illa upp av ordet än att höra någon som faktiskt säger det

Har DU sett en enda tråd från någon som känt sig kränkt av ordet negerboll?
Har DU träffat någon som rakt ut sagt sig bli kränkt av ordet?

Jag har aldrig träffat någon även om jag heller inte kommer försöka sätta mig till doms över vad någon möjligen tar illa vid sig för...

Ingen har träffat någon, ingen känner någon och allra minst de egna invandrarkompisarna tar illa vid sig skrivs det i tråd efter tråd...
Därför undrar jag vad som gör er så "kränkta" att ni måste starta nya trådar och beklaga er över att ni inte får säga negerboll längre.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
På fråga 1. Nej
På fråga 2. Ja, flera gånger

På sista frågan. Jag har inte läst någon tidigare tråd angående att någon beklagat sig att han/hon inte får säga negerboll( eller så har jag läst det och sen glömt det), jag kan därför inte uttala mig om/varför det startas nya trådar. Men å andra sidan läser jag inte alla trådar i ot-forumet
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Är väl mest ett sätt att protestera att folk tar upp såna här saker som att säga negerboll.För att Sverige har blivit lite överdrivet politiskt korrekt.
Eller är det ett tecken på vilka fjuttiga problem vi egentligen har i Sverige...

Faktum är att jag är så oerhört glad för att leva i ett land där folk, på fullt allvar, kan anse det vara värt mödan att tjafsa om ord.
Samtidigt är det lite sorligt att vissa individer sätter stolthet i att inte vilja anpassa sig. Försvaret för detta är alltid att alla andra är "lättkränkta".
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Eller är det ett tecken på vilka fjuttiga problem vi egentligen har i Sverige...

Faktum är att jag är så oerhört glad för att leva i ett land där folk, på fullt allvar, kan anse det vara värt mödan att tjafsa om ord.
Samtidigt är det lite sorligt att vissa individer sätter stolthet i att inte vilja anpassa sig. Försvaret för detta är alltid att alla andra är "lättkränkta".

Jag tror knappast det är någon svart/brun människa som tar illa upp för att ett bakverk kallas för negerbollar® . Nu för tiden känns ordet neger ändå så mossigt att använda och de gånger det slinker ut munnen känns det så 70-80 tal.


Men jag känner mig KrEnkt över att så många kallar diverse bakverk för negerbollar® trots att det är något slags chokladbollssubstitut och har en helt annan smak än äkta vara. :rolleyes:
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Samtidigt är det lite sorligt att vissa individer sätter stolthet i att inte vilja anpassa sig. Försvaret för detta är alltid att alla andra är "lättkränkta".

Så du säger på fullt allvar "hen", eller är du en sån där sorglig individ du med?

För inte kan det väl vara så att alla hen-människor är lättkränkta?

Mystiken tätnar...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Så du säger på fullt allvar "hen", eller är du en sån där sorglig individ du med?

För inte kan det väl vara så att alla hen-människor är lättkränkta?

Mystiken tätnar...

Det är ju inte hen-folket som översvämmar varenda forum, blogg och kommentarsfält hos tidningarna utan det är ju snarare alla blodkärlssprängande, hen-hatare som skriver så fingrarna glöder så fort det finns den minsta möjlighet att associera till något politiskt korrekt eller "genus"-relaterat, oavsett hur långsökt det är...
På varje "äkta" hen-användare eller "negerbollskränkt" person jag sett(jag tror iofs inte jag sett något) så går det 100 ofattbart arga, indignerade politiskt inkorrekta som skriver ut sin frustration över att inte få säga negerboll eller att de tvingas använda hen trots att det vid närmare granskning inte verkar finnas särskilt många som försöker få dem attg säga vare sig hen eller chokladboll.

Jag väntar f.ö. på att träffa min första IRL-hen-användare eller negerbollskränkta person.
De politiskt inkorrekta som är arga på alla hen-användare & negerbollskränkta har jag redan träffat i dussintals.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Det är ju inte hen-folket som översvämmar varenda forum, blogg och kommentarsfält hos tidningarna utan det är ju snarare alla blodkärlssprängande, hen-hatare som skriver så fingrarna glöder så fort det finns den minsta möjlighet att associera till något politiskt korrekt eller "genus"-relaterat, oavsett hur långsökt det är...
På varje "äkta" hen-användare eller "negerbollskränkt" person jag sett(jag tror iofs inte jag sett något) så går det 100 ofattbart arga, indignerade politiskt inkorrekta som skriver ut sin frustration över att inte få säga negerboll eller att de tvingas använda hen trots att det vid närmare granskning inte verkar finnas särskilt många som försöker få dem attg säga vare sig hen eller chokladboll.

Jag väntar f.ö. på att träffa min första IRL-hen-användare eller negerbollskränkta person.
De politiskt inkorrekta som är arga på alla hen-användare & negerbollskränkta har jag redan träffat i dussintals.

Nu förstår jag inte riktigt. Anledningen till att vi inte längre ska säga negerboll är ju just för att människor tydligen känner sig kränkta av ordet. Så visst måste det finnas en hel del folk som sitter hemma i stugorna och mår dåligt för att några fortfarande säger negerboll
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu förstår jag inte riktigt. Anledningen till att vi inte längre ska säga negerboll är ju just för att människor tydligen känner sig kränkta av ordet. Så visst måste det finnas en hel del folk som sitter hemma i stugorna och mår dåligt för att några fortfarande säger negerboll

Nej. Oftast är det "Siv 48" i Jakobsberg som hittat något i en tidning som skulle kunna KrEnKa någon varpå hon snabbt som fan gör en höna av det i första hand för att visa omvärlden att hon finns men även för att hon är duktig för att hon lyckats dammsuga samhället på ytterligare en potentiell fara.
Det är sällan målen för de potentiella kränkningarna som driver fallen utan uteslutande just "Siv 48" från Jakobsberg.

Sedan snokar någon sverigedemokrat upp hennes insändare från lokaltidningen och visar på att islam kommer ta oss alla om vi ger upp rätten att säga negerboll.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ju inte hen-folket som översvämmar varenda forum, blogg och kommentarsfält hos tidningarna utan det är ju snarare alla blodkärlssprängande, hen-hatare som skriver så fingrarna glöder så fort det finns den minsta möjlighet att associera till något politiskt korrekt eller "genus"-relaterat, oavsett hur långsökt det är...
På varje "äkta" hen-användare eller "negerbollskränkt" person jag sett(jag tror iofs inte jag sett något) så går det 100 ofattbart arga, indignerade politiskt inkorrekta som skriver ut sin frustration över att inte få säga negerboll eller att de tvingas använda hen trots att det vid närmare granskning inte verkar finnas särskilt många som försöker få dem attg säga vare sig hen eller chokladboll.

Jag väntar f.ö. på att träffa min första IRL-hen-användare eller negerbollskränkta person.
De politiskt inkorrekta som är arga på alla hen-användare & negerbollskränkta har jag redan träffat i dussintals.

Dåså då fortsätter vi att säga Negerboll då, eftersom det ändå inte kränker någon.

Ungefär som jag alltid har tyckt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top