Negerboll.

Status
Ej öppen för fler svar.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Ordet chokladboll är ju iofs intressat eftersom de inte innehåller choklad. Negerboll innehåller inte förviso inte mörkhyade människor heller, men negro betyder ju svart på spanska. Svartboll alltså. Nu är de ju förviso inte svarta heller utan snarare bruna rullade i så mycket kokos att de är vita utanpå.

Blonderad mulatboll kanske?

Nu vet jag inte hur du gör dessa bollar men jag brukar ha kakao i mina, även om det inte är framställd som choklad än iofs... :va
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu vet jag inte hur du gör dessa bollar men jag brukar ha kakao i mina, även om det inte är framställd som choklad än iofs... :va

Jag såg en sån där nymodig prettotjerring på televisionsmottagaren som var i svindyraaffären och tjöppte 100 procentig tjockglad.
Är inte det kakao?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lite som "Kvinnor Kan"-mässan. Är det nån som trott nåt annat? Men nuuuuu börjar man ju undra!? Varför måste dom ha den där mässan, kan dom inte ett skit eller??? :confused:
/ RoLLER - Flyttgubbe

Kvinnor kan mässan är nerlagd sedan länge, det var ingen som kunde....
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Men va faan! Kalla den för RoLLER-BoLL. Jag skulle va stolt!

Först hette det invandrare, sen blev det ett fult ord va det nån som kom på. Varför invandrare är fult förstår jag inte? Så man ska tydligen måste säga 'nysvensk' nu. Att utvandra/invandra är väl skitbra, det tyder på framåtsträvande människor som vill förbättra sin tillvaro.

Jag personligen har aldrig lagt några negativa värderingar i ordet städerska heller, men så är det visst, vilket jag inte visste innan. Nu heter det "lokalvårdare". Lite som "Kvinnor Kan"-mässan. Är det nån som trott nåt annat? Men nuuuuu börjar man ju undra!? Varför måste dom ha den där mässan, kan dom inte ett skit eller??? :confused:

Dessutom så tycker jag att "hora" är ett läckert ord i rätt sammanhang.

/ RoLLER - Flyttgubbe

RoLLER-HoRA!?
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Nu vet jag inte hur du gör dessa bollar men jag brukar ha kakao i mina, även om det inte är framställd som choklad än iofs... :va

Det må vara samma ingredienser men det är ju endå inte choklad. Det krävs ju massa behandling (inkl uppvärmning) av kakao, socker och kakaosmör för att det ska bli choklad. Alltså tycker jag rent strikt det är felaktigt att kalla det chokladboll. Även om jag själv blivit så politiskt korrekt att jag själv säger det :glömdet
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Jag brukar säga mjällskalle, men då blir väl folk med mjäll kränkta kanske...
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Det gäller att hålla reda på äkta och falska negerbollar. Äkta innehåller en skvätt kaffe och har pärlssocker utanpå, allt annat är fejk, oäkta och kan kallas för vad som helst. :fakta
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Varför är det så viktigt att med näbbar och klor försvara sin rätt att säga negerboll? Och dessutom bröla om detta konstant? Är det så att folk känner sig berövade på de flesta av sina rättigheter och att detta är "the final stand"?

Jag har inte känt vare sig behovet att säga negerboll senaste 15 åren eller att det i så fall skulle vara ett problem.
Mestadels för att jag inte ätit negerbollar på länge (något jag inte tror många andra heller gör på reguljär basis) men även för att det inte är ett "problem" jag ens reflekterar över.

Om jag i ett sällskap t.ex. skulle märka att ordet "knulla" skapade en spänd situation skulle jag antingen kunna undvika detta eller vid behov byta ut ordet mot ligga eller samlag. Givetvis skulle jag ju även kunna säga knulla ytterligare en gång, nu med myndig baryton och med betoning på K:et för att jag helt enkelt skiter i vad folk tycker om mig. Men eftersom jag av respekt mot mina vänner och deras representativa ställning för mig i förhållande till sina vänner jag kanske träffat genom dem så håller jag mig till den förra metoden.

Men då har jag ju å andra sidan fortfarande en skaplig kompiskrets och har inte begått socialt självmord och sitter ensam och skakar i en stuga på tundran någonstans och via internet basonerar ut min klagan över hur hur kReNkT och tilltryckt av samhället jag är som vit, medelålders svensson.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag var barn hette det Negerboll och jag har aldrig känt något behov av att anpassa mig till den för stunden rådande politiska korrektheten.

Jag är så jävla okorrekt att jag fortfarande benämner folk "han" och "hon" istället för det nya "hen", men Teo har säkert anpassat sig därvidlag också.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Men att man inte får kalla negerkyssar just negerkyssar är det minsann ingen som går härtåg för.:mad:
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Schokoläääääde heter det enligt Skumberg på Solstollarna
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag skulle vilja vända på det och fråga varför är det så viktigt att med näbbar och klor alltid klaga på folk som fortfarande säger negerboll. Jag är uppväxt med ordet negerboll och säger det fortfarande som oftast, jag försöker att tänka mig för när jag jag beställer en och kallar det havreboll istället, men ibland slinker ordet negerboll ut innan jag hinner att tänka mig för. Ingen av mina invandrarvänner tar illa av ordet negerboll och har aldrig gjort. Dem mörkaste av dom säger även han negerboll. Jag tycket mest det är feta vita medelålders män och kvinnor som aldrig umgåtts med invandrare som tar illa vid av ordet och känner sig KreNGt.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag skulle vilja vända på det och fråga varför är det så viktigt att med näbbar och klor alltid klaga på folk som fortfarande säger negerboll. Jag är uppväxt med ordet negerboll och säger det fortfarande som oftast, jag försöker att tänka mig för när jag jag beställer en och kallar det havreboll istället, men ibland slinker ordet negerboll ut innan jag hinner att tänka mig för. Ingen av mina invandrarvänner tar illa av ordet negerboll och har aldrig gjort. Dem mörkaste av dom säger även han negerboll. Jag tycket mest det är feta vita medelålders män och kvinnor som aldrig umgåtts med invandrare som tar illa vid av ordet och känner sig KreNGt.

Ni får jättegärna säga negerboll för mig. Jag har inget problem med det. Tror för övrigt att problematiken öht är tämligen upplåst. Jag fascineras bara av att man från pro-negerboll-sidan gör det till största frågan på dagordningen.
Det är då man funderar på om det ligger mer under ytan...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top