Gröndal 2012

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Härligt. Avseende hojens färdigställande..det där med uppsamlingskärl. Går det att fixa på plats med någon PET flaska?
Vore bra o få hjälp av någon på plats, så att det blir bra.

Samt kylarvätska, tror att jag har glykol i min. Är det bara att töma o kröa med vatten?
Eller finns det någon annan tillsats?
 

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Självklart blir det inte strul, tvärtom! Vore skitkul om du vill komma och köra med oss.

Medlemskap krävs men det löser vi på plats (100kr) Träningsavgift 200kr per träning eller 1500kr för ett årskort.

Imorgon Onsdag är det träning mellan 1600-2000 och på Söndag är det 0900-1300 som gäller, ev kan vi köra något längre på Söndag om det inte är något bokat efteråt.


Välkommen!

Jag kommer kanske förbi imorrn då och tittar lite och snackar lite skit då :) Vill se hur en träning går till innan jag tar med hojen :)
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Det finns vätskor att köpa så slipper du köra på vatten vilket inte är optimalt, Engine ice är ett alternativ.

Ang uppsamlingskärl så förbered gärna det innan så slipper det ta körtid ifrån dig. Fäst en petflaska i främre delen av ramen nere vid motorn eller om det finns utrymme bak vid svingen dra sedan alla slangar dit. :) buntband/stripes/kattstrypare fungerar utmärkt.

Jag kommer inte vara där imorgon pga arbete. Däremot på Söndag är vi några.

Ska försöka få dit fler förare och köra ett par träningsrejs.

Tankar kring att ta hojen till o från träning: tänk på blinkers lyse osv det går lätt sönder om du går omkull och det är dyrt för dig och dåligt för banan. Du kommer bli trött... Ingen möjlighet att ordna skjuts? Samåkning?
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Det finns vätskor att köpa så slipper du köra på vatten vilket inte är optimalt, Engine ice är ett alternativ.

Ang uppsamlingskärl så förbered gärna det innan så slipper det ta körtid ifrån dig. Fäst en petflaska i främre delen av ramen nere vid motorn eller om det finns utrymme bak vid svingen dra sedan alla slangar dit. :) buntband/stripes/kattstrypare fungerar utmärkt.

Jag kommer inte vara där imorgon pga arbete. Däremot på Söndag är vi några.

Ska försöka få dit fler förare och köra ett par träningsrejs.

Tankar kring att ta hojen till o från träning: tänk på blinkers lyse osv det går lätt sönder om du går omkull och det är dyrt för dig och dåligt för banan. Du kommer bli trött... Ingen möjlighet att ordna skjuts? Samåkning?

Fixar!
Får kolla vad det blir att fixa drag till bilen, och ett billigt släp....
Ang samåkning, om det är någon i Stockholmstrakten som har plats för en hoj till, säg till:tummenupp
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Fixar!
Får kolla vad det blir att fixa drag till bilen, och ett billigt släp....
Ang samåkning, om det är någon i Stockholmstrakten som har plats för en hoj till, säg till:tummenupp

Vart i Sthlm bor du? Jag bor i Tumba under veckorna och i mån av tid brukar jag åka ner Onsdagar. Det är inte alltid jag kör men är träningsledare..
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Bor i Årsta, men jag kan ta mig till dig ifall du har plats.
Får se vädret imorgon, vill köra torrt denna gången (Spöregnade senast jag körde)
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Bor i Årsta, men jag kan ta mig till dig ifall du har plats.
Får se vädret imorgon, vill köra torrt denna gången (Spöregnade senast jag körde)

Jag kommer inte åka ner idag och nästa vecka har jag semester. Kom ner på Söndag, då hoppas jag vi blir ett gäng
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jag och Fagre kommer nog ut på Söndag och drar lite!
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
;5596087 skrev:
Jag och Fagre kommer nog ut på Söndag och drar lite!

Undersöker om det är möjligt att köra längre än till 13:00.

Tänkte vi skulle köra några korta rejs typ 4-5 varv. Om det kommer lite folk och intresse finns.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
N u på Söndag kör vi extra lång träning 0900-1600.

Här finns det utrymme för särskilda önskemål om du vill genomföra ex en specifik övning eller dylikt.

Kanske en gemensam lunch på någon av dom delikata restauranger som finns längs E20?

Vatten, toalett samt dusch finns på området.

Ses där!
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kevin eller? :) Om det är han så måste jag komma förbi och snacka lite skit med han och er andra ;)

Jo precis. Ställ dig och gaffla lite med Tobbe (pappan) så blir du nog fast en stund....resten av dagen! ;)

Bra med heldags träning förresten! Lite heat som vanligt och nåt annat bra kan ju vara sjysst!
 
Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Då alla förmodligen inte vill köra provstarter så kommer det bli det "vanliga" upplägget fram tills 1300. Dvs 20min pass solo/Quad

Sen får vi se hur många som kommer och anpassa oss efter det.

Obligatorisk lunch vid 12 tiden ;)
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
ÄNTLIGEN :banana
Nu har de första 75 metrarna kerbs fyllts med betong, Tommy från SalaRacingPark är här och fixar.
Vi kommer att jobba på Tisdagar o Torsdagar ett tag framöver med att gräva o snickra formar för Kerbs, om ni kan så är all hjälp till nytta för banan.
Kolla med Pelle 0705-908 500
Johan 0702-768 373
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Grymt! Bra jobbat grabbar!
ÄNTLIGEN :banana
Nu har de första 75 metrarna kerbs fyllts med betong, Tommy från SalaRacingPark är här och fixar.
Vi kommer att jobba på Tisdagar o Torsdagar ett tag framöver med att gräva o snickra formar för Kerbs, om ni kan så är all hjälp till nytta för banan.
Kolla med Pelle 0705-908 500
Johan 0702-768 373
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Banan ligger strax norr om Eskilstuna. Från Eskilstuna tar du E20 mot Örebro och sedan avfarten mot Västerås i Rondellen tar du första höger. Från Västerås tar du sista avfarten höger tror det står skyltat "motorstadion" eller dylikt.

var ligger gröndals banan?
är lite sugen att bara fara ner och se när
ni kör.

Edit: Kordinater 59.417106,16.371192
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top