Gröndal 2012

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Tyvärr Mackhe, träning Onsdag på Gröndal. Däremot tänkte vi åka upp till Sala o träna på Torsdag.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Träning imorgon 1630-2000, jag kommer nog vara där efter 1500 och är banan ledig kan vi nog börja köra redan då.

Glöm inte depåmatta. Jag själv har slarvat lite med detta men kommer i fortsättningen föregå med gott exempel :gnissla
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Träning Söndag som vanligt 9-13?
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
OK! Kommer om vädret ser bra ut. (men tycker ju fortfarande att SMC mupparna kan ha morgonpasset!) :p
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var & körde på Gröndal banan i helgen dock icke grusdelen men jäklar vad roligt. Är bra sugen på att prova köra på Sala nu i helgen under Open men tycker det är lite knäppt att behöva vara med en klubb för att lösa tillfällig licens, hur är det tänkt att man ska locka dem som har lite gatanpassad ´motard att prova på?
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Ja visst e det kul. :) Det är nog tänkt så att dom som har gatanpassad hoj och inte tävlar aktivt kommer och tränar, är med på läger som anordnas och andra aktiviteter. Sen är det regler om försäkringar och annat som gör att systemet ser ut som det gör. Det är inget som kommer att ändras dom närmaste hundra åren. Så gilla läget. Nästa gång vi ses kan jag förklara utförligt för dig. Men gå med i en klubb undertiden, så utökar du även chansen att motorsporten får mer uppmärksamhet då det blir en medlem till i statistiken. Med påföljden att anslagen till motorsporten från riksidrottsförbundet och komunala anslag ökar. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Om alla klubblösa utövare gick med i en klubb och även köpte en helårslicens så skulle motorcykelsporten tiodubblas uppskattar jag. Det är ungefär 15000 aktiva licenserade utövare idag som syns i statistiken. Och sporten får ekonomisk tilldelning därefter.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur snabbt kan man bli medlem i en klubb, kan man bli det på en vecka? :)
 

Meizu

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 450 EXC/SM -08
Var & körde på Gröndal banan i helgen dock icke grusdelen men jäklar vad roligt. Är bra sugen på att prova köra på Sala nu i helgen under Open men tycker det är lite knäppt att behöva vara med en klubb för att lösa tillfällig licens, hur är det tänkt att man ska locka dem som har lite gatanpassad ´motard att prova på?

Du som har gatanpassad hoj kan besöka SMC's motarddagar. -> http://www.svmc.se/Distrikt/sodermanland/School/Fortbildning/Supermotard/

Men att göra sin gathoj redo för banan är inte så jobbigt ändå :) Jag fixade min hoj på en kväll.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Var & körde på Gröndal banan i helgen dock icke grusdelen men jäklar vad roligt. Är bra sugen på att prova köra på Sala nu i helgen under Open men tycker det är lite knäppt att behöva vara med en klubb för att lösa tillfällig licens, hur är det tänkt att man ska locka dem som har lite gatanpassad ´motard att prova på?

Klart du ska prova! :yoparty

Men mftersom du ej gått licenskurs (än) så är det tyvärr försent för att anmäla sig till Sala då det ej kommer hållas fler kurser innan. Men det lär hållas en kurs innan nästa tävling bara behovet finns. :tummenupp

Att du inte kan lösa en licens om du inte är medlem är väl helt i sin ordning? Inte kan man väl vara licensierad fotbollsspelare utan att vara med i en fotbollsklubb? :tungan
Vad kravet på medlemskap för träning kommer ifrån vet jag inte dock, men det kan säkert någon annan svara på.
Dock tycker jag inte det är något orimligt krav, det ligger en massa jobb bakom alla klubbar och utan deras medlemar skulle det inte finnas några banor alls att åka på.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Klart du ska prova! :yoparty

Men mftersom du ej gått licenskurs (än) så är det tyvärr försent för att anmäla sig till Sala då det ej kommer hållas fler kurser innan. Men det lär hållas en kurs innan nästa tävling bara behovet finns. :tummenupp

Att du inte kan lösa en licens om du inte är medlem är väl helt i sin ordning? Inte kan man väl vara licensierad fotbollsspelare utan att vara med i en fotbollsklubb? :tungan
Vad kravet på medlemskap för träning kommer ifrån vet jag inte dock, men det kan säkert någon annan svara på.
Dock tycker jag inte det är något orimligt krav, det ligger en massa jobb bakom alla klubbar och utan deras medlemar skulle det inte finnas några banor alls att åka på.

Va fasen jag som ska betala in medlemsavgiften till botkyrka ikväll,
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Efter tävlingen på Lördag( i Sala) så är det ett gäng som kommer fortsätta ner till Gröndal Eskilstuna för att träna på Söndagen mellan 0900-1400.

Jag kommer låsa upp och ordna så det finns ström, tillgång till toa/dusch.

Har ni förslag/önskemål om gemensam aktivitet på Lördagskvällen?
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Det är inte klubben som är polisanmäld utan det är en privatperson och det gäller enbart den "nya" grusdelen.

All verksamhet på banan och i Gröndal motorsportklubb kommer fortgå som vanligt.

Ser ut att bli en regnig Söndag, läge att testa regndäcken ;) :/ :(
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Måste man vara medlem i just er förening eller duger Nyköpings MS? Orkar inte upp imorgon. Får bli efter midsommar.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Det räcker med en klubb som är ansluten till Svemo. Vill du bli medlem i Gröndal motorsportklubb är du mer än välkommen och du betalar endast 100kr för det.

Välkommen upp till Sveriges bästa Supermoto-bana.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top