Aprilia rs 98 125, problem. går dåligt!!

beengtssoN

Ny medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
helsingborg
Hoj
Aprilia rs 98 replica 125
Hej!

Finns här något proffs som kan ta sig an en Aprilia rs 98 replica, då den inte går som den ska. :va

Den är fullpower men går jättedåligt, jag och en polare testade varandras för att se skillnaden, och den var enorm, och våra är i princip identiska. Hans låter mycket renare än vad min gör också.

Så snälla skulle någon kunna hjälpa mig, den har varit inne på yamha canter och hos en annan som kan lite om Aprilia men verkar inte förstå problemet. :(

Tack på förhand :tummenupp
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tror inte att folk kan hjälpa dig ifall du inte utvecklar "jättedåligt" lite, en hoj går jättedåligt ifall den har punktering men jag misstänker att det inte är fallet...?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Den kan antagligen behöva ny kolv, justerad rörlig avgasport, nytt stift, nytt luftfilter, kanske sota ur röret, eventuellt ny vev och ny nikasil osv. Svaret på exakt vad den behöver får du bara genom att plocka isär allt. Skaffa en verkstadsmanual och sätt igång med mekandet. En tvåtaktare innehåller i princip ingenting som en normalbegåvad yngling inte klarar av att byta ut. Börja NU så är du klar tills den riktiga sommaren är här.

En extra bonus är att du förmodligen kör åttor runt din kompis sen.
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Ja men går den dåligt hela tiden, låga varv, höga varv, kall, varm? Sen hur menar du med går dåligt, varvar den inte ur, är den seg... Utveckla ditt problemet lite ;)
 

beengtssoN

Ny medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
helsingborg
Hoj
Aprilia rs 98 replica 125
den gick dåligt på höga varv vid 120, så justera jag upp avgasporten fullt så den alltid är fullt öppen, och då går den bra på höga men på låga och mellanregistret går den dåligt...

Där sitter en 134 mm dollerto(staving)? och högfartsmunstycket är 128, vad ska det sitta original? behöver jag gå upp i munstycke?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
När kollade du över motorn senast?
Hur långt har kolven gått?
Tror precis som Mattias säger att den hade mått bra av en ordentlig genomgång...
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Då fungerar troligtvis inte RAVE-ventilen bra. Det finns antagligen en strypning i den. Är inte så påläst på strypningarna på RS 125 men du kan själv läsa här: http://www.125ccsportsbikes.com/forums/index.php?showtopic=31334&st=0

Du kan säkert hitta info om bestyckning till din förgasare (troligtvis Dellorto VHSB34) i forumet. Kör inte om du inte vet att det är rätt bestyckning. Går den för snålt kan den nypa/skära, vilket den kanske redan gjort.
 

beengtssoN

Ny medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
helsingborg
Hoj
Aprilia rs 98 replica 125
det blir att jag köper en billig cross och köra med så länge och köpa ny cylinder och lite smått och gott
:tungan
 

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
högsäter
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Okej aktuell tråd! Vilken varvtal ligger era hojar på på tomgång? :) grejar med skroten nu så snabba svar uppskattas!!:banana
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Kör på det varv som du känner funkar bra, använd öronen, varmkör innan du ställer tomgångskören, kör en lång vända så hela motorn kommer upp i temp.
2000 och neråt, över 2000 blir för brötigt :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Vart fan hittar du en gatlegal hoj för 1k som fungerar?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top