Filmer / Bilder

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Kinnekulle 2015-08-30

Blev en kanonhelg på Kinnekulle med fin körning. En skvätt regn mitt på lördagen men mestadels sol. Känns som man tar ett litet steg framåt med körningen varje gång. Nästa år blir det helt klart licens så man kan börja köra med smc sport. Det svåra beslutet nu blir på vilken hoj. Kör vidare med gixxern och förse den med kraschkåpor osv eller satsa på en 600/750? Får nog helt enkelt bli lite provkörning nu innan vintern :gnissla

På lördagen körde vi go-kart med alla smc-instruktörer. Le mans-start och förarbyten. Sjukt underhållande att köra och se alla vinnarskallar fightas om pallplatserna.

IMG_5218.jpgIMG_5219.jpgIMG_5239.JPGIMG_5230.JPGgokart0.jpggokart1.jpg



 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fanns visst en 4:a ute nu med och för de som klarar av de går de att få de i 4K upplösning. :D

 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vilka körde du med, SMC? Trivdes du på Kinnekulle? Jag körde där i somras, första ggn på 11 år, säkert 11 sek snabbare per varv (säger mer om hur dåligt jag körde förr, så snabb är jag fortfarande inte).
Har du provat R6 och Triumph 675?
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Vilka körde du med, SMC? Trivdes du på Kinnekulle? Jag körde där i somras, första ggn på 11 år, säkert 11 sek snabbare per varv (säger mer om hur dåligt jag körde förr, så snabb är jag fortfarande inte).
Har du provat R6 och Triumph 675?

Ja det var med SMC väst. Sköna lirare som håller i de kurserna. Klockade aldrig tider nu sista helgen men kändes som jag hittade ett bra flyt i körningen och lite nya spår så det gjorde säkert någon/några sekunder. Finns mycket dock mycket kvar att hämta även med gatdäcken. Nej tyvärr inte haft möjlighet att testa R6:an/Triumphen ännu men det går rätt många av dessa på bandagarna så helt kassa är de nog inte :). Suzukin går ju kanon tillsvidare så sitter inte i sjön. Får bli lite provkörning nu i höst/vår helt enkelt.

Ser gött ut med MiniGP i Skövde. Får komma upp och kolla någon gång :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Köpt i skicket på bilden men beställt kraschpuckar, fotpinnar, digital hastighetsmätare mm till den sen dess. En sån här blir väl aldrig klar :D

Nepp. Inte Gixxer. Gissa igen :)
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Precis, finns väl ingen definition på klar på ett sådant bygge, och det är väl en del av tjusningen antar jag :)

Hmm, får titta lite noggrannare den här gången :va Jag drar till med en CBR 900RR från sent 90-tal. Men då måste nog bakpartiet vara utbytt för att det skall stämma?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011

Helt missat att du hade postat detta,ser väldigt fräsch ut för sin ålder, nice... :tummenupp
Letar efter nått liknande då ja vill ha en Enduro också igen så tror ja dessvärre Apan får gå till någon annan. Får se om man hittar något intressant där ute i landet, är väl rätt säsong att köpa, värre med att sälja.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja de var en trevlig dag och rasta hojen på efter service m.m. i Lördags. :tummenupp

DualWheelies.jpg
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Promon för nya Gixxern som kommer nästa år.


Gaaahh....man blir ju inte mindre sugen på vår, värme och att köra hoj efter den promon.

Ska bli spännande att se hur bra den faktiskt kommer att står sig mot konkurrenterna när den släpps. "The king of sportbikes is back" ?!?
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top