Filmer / Bilder

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011

Läste en rolig kommentar på Tuono V4 tråden angåeende 1290:n

westsidee skrev:
Btw jag tog en sväng till BikeTrollhättan idag. Tänkte testköra lilla panegale 899 men den var så klart utlånad på något pr grej med ducati Sverige. Så då testade jag nya 1290 super duke.

Jag blev totalt besviken. Jag trodde att den skulle vara riktig "beast", men nej då. Jag körde i sport läget (bäst) och visst den var snabb och så, men den kändes totalt tam om man gemfört med Tuonon i T läget. Riktigt konstigt. Till slut undrade jag om jag inte gjorde något fel.

Ska bli kul att testa på banan snart...
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Läste en rolig kommentar på Tuono V4 tråden angåeende 1290:n



Ska bli kul att testa på banan snart...

Ja det är ju upp till var och en. På gata skickar den väl på som vilken hoj som helst antar jag men skillnaden är ju det att den är flera hojar i 1. Otroligt lättkörd(därför säkert han upplever den tam) har tillräckligt med kräm för att wheelie & antispinn ska fladdrar som ett amerikansk hem julpyntat. Och sen kan du lika gärna småfisa till jobbet på den utan problem. Tror inte det finns många hojar som kontrar men min egen högst subjektiva åsikt.

Bana är väl bara Tunon du ska köra på? Och första gången.. ja du lär väl få en försmak möjligtvis men långt ifrån hur hojen VERKLIGEN är på bana. Så ser jag på mina dagar hittils..
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det var ju ett litet SuMo event på xxl-parkeringen i lördags kväll och en av hojarna lät och luktade helt olikt alla de andra :D

SuMoEvent2014-6c.jpgSuMoEvent2014-7c.jpg
Sony112.jpgSony119.jpgSony121.jpgSony130.jpgSony132.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vem redigerar filmen? Saknas ju material från quadkoptern och det jag filmade på 500'an mm. Vi kan ju bidra till ännu bättre film :)
 

D.G

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2014
Ort
Jönköping
Hoj
inget just nu
Det från quadkoptern blev tydligen inte bra, och det du har kan vi använda till nästa film.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Berätta gärna lite om körupplevelsen med KTM Superduke 1290! :kär
Bra toppeffekt. Vibrerade mycket! För mjuk i bak för bana vilket dödade nöjet tyvärr. Standardinställningarna tydligen. Bad dem skruva upp till sportläge men vet inte om de gjorde det.
Jag gillade RC8R bättre
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!

testade att göra en liten rulle :rolleyes:

Najsigt, kul o se den vita tjockisen åka lite :D Men varför 4:3 på bilden..? Vad har du för inställningar på gopron?

Lite mera vinklar skulle inte skada. Klipp ner filmen till dom godbitarna som finns med, 8 minuter är långt när det bara tuffar på rakt fram så att säga =) Början va bra! =)
 

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
Najsigt, kul o se den vita tjockisen åka lite :D Men varför 4:3 på bilden..? Vad har du för inställningar på gopron?

Lite mera vinklar skulle inte skada. Klipp ner filmen till dom godbitarna som finns med, 8 minuter är långt när det bara tuffar på rakt fram så att säga =) Början va bra! =)

vet inte varför det blev 4:3, blev så efter jag skapade filmen. :näsblod
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Na9W6NC.jpg


 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top