Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De ja fick rekommenderat till mig när jag körde 2-t 250 var Motoex 2-takts olja skulle vara de GODASTE enligt många. Men smaken är som baken, funkade fin fint för mig. MC Sport Aren i Jkpg har denna olja hemma. :tummenupp
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Känner en också fresten som har en fet kamera och är duktig på att fota. Han ställer säkert upp också på att fota lite någon dag. Hittade en liten intressant video på ytube. Vattentäta kameror dom där GoPro ;)

 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Äntligen! nu låg lappen i Hallen! stål i härliga former från tyskland ! Nytt drivpaket så blank och fint. K-man när kan man komma över och leka med din sprintnitkedjesak?

jag kan nu tex.. och varje kväll i veckan osäker på helgen
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vet ni vad det är för mått på röret innan sliponet? 2 tum?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Äntligen! nu låg lappen i Hallen! stål i härliga former från tyskland ! Nytt drivpaket så blank och fint. K-man när kan man komma över och leka med din sprintnitkedjesak?

jag kan nu tex.. och varje kväll i veckan osäker på helgen
Gott. Jag jobbar en massa och skjutsar ungar till allehanda aktiviteter däremellan de närmaste dagarna. Inte lugnt förrän fredag kväll. Du kan låna nitverktyget av mig om du vill göra det tidigare

Vet ni vad det är för mått på röret innan sliponet? 2 tum?
Mellanröret brukar öka i storlek bakåt och de varierar mellan varje modell. Du måste nog tyvärr mäta på ditt eget rör för att få exakt på tiondelen.

Folk, vad blev slutsatsen av paintball? Slog det fast nåt datum eller?
Jag ska boka söndagseftermiddagen v 21, dvs 27e maj, nånstans. Återkommer

Just hemkommen från en kvällskörning på Anderstorp. Öppen depå och tre timmar körning kostade närmare 30 liter blyfritt. Trött i kroppen men adrenalinpirret vill fortfarande inte ge med sig (eller så är det för att jag druckit en liter Monster energy, haha) Fick inte till nåt supergott varv men det gick fort ändå. Nytt personbästa på 1.48.7 men det ska putsas rejält i sommar. NÖJD :tummenupp

Riktigt roligt att köra ifrån flera racehojar med en gathoj! :D Körde upp bredvid en race-R1 med en bekant i sadeln på långrakan, vinkade och gasade ifrån :hihi Han hade helt klart för hög drevning

Gratisappen 'GPS Laps' till android funkade bra idag med :)
LaptimesAtorp300.jpg
 
Last edited:

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Ort
jönköping
Hoj
cbr 954 -03
K-man hinner du boka/kolla runt? säg till om du behöver hjälp med att ringa runt till olika banor osv. så kan jag ta på mig lite, för att avlasta.

Fasen vad kul med bana och helt klart godkänt väder idag, i jkpg ialla fall. Jag längtar nåt så kopiöst till att få testa o köra på banan. Hur gick det med godiset som du köpt till hojen??? funkar allt som det ska?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag har gjort en bokningsförfrågan på A6 paintball för den 27e kl 14. Bör få svar ons-tors.

Quickshiftern var nice på Anderstorp. Nya kittet dröjer lite innan montering. Ganska omfattande jobb och en bromsbänkskörning behövs nog också då.
Titta i Kalendern på fiver.se efter en tisdagskörning som passar dig och åk dit!
 

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Just nu hojlös!
http://www.battlecamp.se/

Drättinge Battlecamp (ligger strax efter kaxholmen)

Ägaren var inne som kund till mig, så jag bad om ett visitkort. Verkade inte som att priserna var helt skrivna i sten.

Hoppas det inte stjälper i alla fall!
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Min härliga vecka fortsätter.

Byter däck på volvon i kväll.
Får punktering hö bak.
Kör i däck på burk.
Kör igenom stan för att det ska "fördela sig jämt" som det står på burken.
Halvvägs "Liljeholmen" tokslut på luft, stannar.
Kastar ut alla vinterdäck och skit för att upptäcka att jag köpt en bil utan fälgkors...
Står 20min och väntar på att valfri volvo 140 - v70 ska komma förbi.
Orkar inte vänta klockan är mycket, kör sakta 2km? till jet-macken. Hoppas att inte däcket ska ta för mycket stryk
Träffar en trevlig kvinna i v70 på macken får låna fälgkors. Däcket är nog bara att kasta.
Kom hem klockan 23.20

F A N tar det aldrig slut?? Jag ska inte gå upp i morgon.


För er som missat det så kvaddade jag r1an i söndags och Bilen är på Haralds för att fixa till en skärmkant. En kakelplatta på köksgolvet sprack igår. Micron dog i lördags. Inga samtal på annonsen på blocket. Datorn har dödsryckningar
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Va fan Bullen, kämpa på! Till slut har du fått ordning på allt :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Min härliga vecka fortsätter.
Bilen är på Haralds för att fixa till en skärmkant. En kakelplatta på köksgolvet sprack igår. Micron dog i lördags. Inga samtal på annonsen på blocket. Datorn har dödsryckningar[/SIZE][/I]

Jasså du var ute på äventyr igår kväll efter vi snackat ?!

----------------------------------------------------------------------------------

Tja appropå olyckor kommer sällan ensam, så var jag ute på NMK banan och körde Enduro. Lyckades med konststycket att krasha in två mindre tallar utanför banan då jag fått ett kast med bakändan över ett gupp. Mest mörbiltad och uppskrapad, men dock mår inte vänster näven bra och speciellt tummen. ska och kolla upp den nu på förmiddagen så ska vi se, hoppas bara fan inget är allvarligt så man missar större delen av säsongen.

If so, har ja svurit på att avyttra CRF:en och fixa mig en FET "half sleve" på höger armen... Men får hoppas de inte kommer till de. Just ja måste byta bromskiva fram med på CRF:n. :tummenupp
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Min härliga vecka fortsätter.
Det här är för att du ska påminnas om hur bra du har det annars. 'Det är en fas' ;)
:krama

Drättinge Battlecamp (ligger strax efter kaxholmen)

Ägaren var inne som kund till mig, så jag bad om ett visitkort. Verkade inte som att priserna var helt skrivna i sten.
Om banan verkar schysst så får du gärna kontakta honom och kolla pris. På A6 var det 250 kr/pers inkl 200 boll
och 50 kr/100 extra boll
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
På A6 var det 250 kr/pers inkl 200 boll
och 50 kr/100 extra boll

Såhär står de på battlecamps hemsida

Grundpaket

I priset ingår hyra av vapen, mask, skyddsoverall
halsskydd, bana, fri drivgas samt 100 st bollar och instruktion.
Pris 200:-/person
Stora paketet

I priset ingår hyra av vapen, mask, skyddsoverall
halsskydd, bana, fri drivgas samt 600 st bollar och instruktion.
Pris 450:-/person

Extra bollar: 60 öre/boll
Vid köp av låda med 2000 bollar:
50 öre/boll
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
PAINTBALL :kulspruta
funny_paintball_picture_9.jpg


Nu har jag bokat 8 platser på A6 Paintball söndagen den 27e maj kl 14.30 Häng på nu!

Anmälningslista Paintball
1. K-man
2. Biddarn
3. Cliftabiff
4. Madass
5. Goffe
6.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top