Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte ja skulle byta stift på hojen, då ja har vissa underliga symptom med misständningar. fick dep å vägen hem igår efter långturen. Då dom inte har bytts under min ägo och troligen inte av förre ägaren då han inte ens hade bytt filtret på hojen så är de nog hög tid för det.

Frågan är vad man ska ha ? Har för mig ja läst i gamla tråden om att de är Iridium stift som gäller om man vill ha "de godaste" ? Ska kolla i Utrustning/Teknik eller övriga delar för att se, har för mig de finns nån tråd där med om vart man ska köpa dom med då de tydligen fanns billiga kina kopior på dessa som allt annat.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fast när Iridium från Ebay är lika billiga/dyra som std. stift inom rikets gränser så är ju frågan... Nån skillnad måste de ju ändå vara. :va
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Sätt dit standard lite snabbt o lätt den är ju till salu med dessutom... Jag har dessutom fått för mig att iridium är bättre när man kör riktigt hårt vilket du inte gör som jag förstått det "nej jag försöker inte vara taskig"
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hahaha först trodde ja du bara hittade på men de fanns fan nått som hette så "Plasma"... :hihi

Bah får blir 4st std NGK pluggar från Great Britan 200:- med frakt.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Hahaha först trodde ja du bara hittade på men de fanns fan nått som hette så "Plasma"... :hihi

Bah får blir 4st std NGK pluggar från Great Britan 200:- med frakt.

Jag skojar aldrig :p

Om det nu stämmer som dom promotar dom så kan det bli najs med riktigt effektiv förbränning utan mod.

Dom lär kosta flis dock. Speciellt hos ÅF i sverige :huvet
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
tänkte tipsa om någon har missat, Manfredsmotor i Burseryd is goin out of business. Rean startade 15/8 och håller på till 1/9 på 30% sen kör dom 40% från 3/9 och framåt. Kanske finns nått att fynda ?!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
På söndag 26/8 ska jag och en polare upp till Karlsborg och kika på Enduro VM som är hela helgen där uppe. Några fler som ska upp eller som är sugna att haka på ?

Enduro VM 2012 :yoparty

dom ska hoppa över Göta Kanal, bara de kan vara värt att se... :hihi
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Idag såg jag min framtida banhoj vid ett pitstop i Värnamo!

apehanger_italy.jpg

Efter ha tipsat den hemsnickarde hojens italienska ägare om småvägarna till linköping så puttrade han iväg. Under resan genom Eruopa hade han bara blivit stoppad en gång av polisen, det var i Tyskland :)
 

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Ort
Tranås
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Lite info om hur de gick. (jag letade verkstad till min suzuki efter en liten vurpa)
De tog imot mig på maskot :banana, och de är bra!
Fick ut kopplingshandtag, blinkers och växelpedal (heter de så?) snabbt och smidigt. (kåpan m.m. ska de laga snenare)
Fick även pengar till ny hjälm av FB och med lite extra pengar ska jag hämta ut en ny Shoei XR 1100 jippi:D
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Någon som vet om ett bilgarage man kan hyra? Behöver plats för att renovera en bil. Helst inte längre bort än 2 mil från jkpg.
Vann på lotto i lördags, grattis till mej.
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Ja vet att de var många som hade garage inne på skanska förr vid jordbron. Tror det var hsb som hade hand om dom.:tummenupp
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Någon som vet om ett bilgarage man kan hyra? Behöver plats för att renovera en bil. Helst inte längre bort än 2 mil från jkpg.
Vann på lotto i lördags, grattis till mej.

Jag tror vi är på g att slänga ut en hyregäst som inte betalat på några månader nu. Vi har stort garage i Bankeryd, bakom Sportlife, finns det mesta utom lyft.

Får återkomma på det, men kostnad är runt 1000:- per månad, är grind och låst dörr m.m, riktigt nice, tvättutrymmen, toa, vatten där inne, får rum hojjar oxå så sätt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top