Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Orkar inte räkna ut nu hur jag jobbar den helgen. Men jobbar ju natt i vilket fall så vill med skjuta :tummenupp
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Då va man äntligen hojj ägare igen :-D. Lite oväntat faktiskt och plötsligt... Men nu står hon äntligen i garaget... En Yamaha RD 500 från 1984 :-D.
 

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Just nu hojlös!

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Då va man äntligen hojj ägare igen :-D. Lite oväntat faktiskt och plötsligt... Men nu står hon äntligen i garaget... En Yamaha RD 500 från 1984 :-D.

Det är en äkta klassiker med galenheter skrivna överallt! Grattis!
 
Last edited:

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Stort Grattis, :tummenupp :yoparty :banana :fyllisar

Ute hela dagen på hojen nu då när du får köra helt själv ?!

Ja det var jag! Tyvärr har jag inte fått upp hojjen till Jönköping än då jag inte fått tag på något bra ställe att parkera den.. Ingen som har en ledig plats i garage i närheten av Tändsticksområdet? :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Var det inte Bullens bror som hade garage på torpa?
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Lektion nr 1: SÄTT ALDRIG SOPPA KRANEN TILL "PRI" NÄR NI STÄLLER IN HOJJEN FÖR NATTA!! :huvet Herre jäflar vad soppa den läcker nu... får dränera fuggarna och börja om...
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Grillade hos farsan nyss. Kunde inte hålla mig ifrån att ta ut motarden och testa den en gång på bakhjulet :) Sund att man jobbar nu för blivit sugen på ett kvälls åk:rolleyes:
 

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Just nu hojlös!
Skulle kunna tänka mig att bjuda över en trevlig dam för ett kvällsåk :banana

"joke"
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Vädret är ju fint och jag är vaken och pigg. Ser fram emot en garageträff vid 11

Sant att det är fint men jag känner att det är lite för kallt, 6 grader just nu..

Det måste bli lite varmare om jag skall ge mig ut..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vädret är ju fint och jag är vaken och pigg. Ser fram emot en garageträff vid 11

Får tack för trevligt sällskap och all hjälp av både Kalle, Danne och Goffe. Gixxern blev ju som natt och dag nu efter ordentlig inställning av fjädringen fram och bak. Grym skillnad för mig själv, körde en bekant sträckning för mig så jag visst på ett ungefär hur de känns och visst den är hårdare och småbulor känns med men den är inte så svajig som tidigare och slår inte tillbaka så hårt. samt svara snabbar vid nedlägg m.m.

Så än en ggn, tack för hjälpen. Får ta en ordentlig runda i veckan och verkligen känna på den. :Bugar :fakta
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
... Gixxern blevc ju som natt och dag nu efter ordentlig inställning av fjädringen fram och bak. Grym skillnad för mig själv, ... inte så svajig som tidigare och slår inte tillbaka så hårt. samt svara snabbar vid nedlägg m.m.
:Bugar :fakta
Precis vad jag ville höra :) Alla sporthojar har ju fullt justerbar fjädring och alltså stor potential att gå riktigt fint (balans mellan fram och bak - båda hjälps åt och jobbar i harmoni) om man bara skaffar sig kunskapen och tar sig lite tid att ställa in den. Kostar ju inte en krona heller
:tummenupp Mer sån feedback tack! :) :cool:

Bra däck och rätt inställd fjädring gör ju så oändligt mycket mer för väghållningen, upplevelsen och 'varvtiderna' än slip-on och liknande dyra tillbehör. Många får ju stora aha-upplevelser efter en setup, även fast det bara är originalutrustning på hojen.

Det jag inte förstår är hur tillverkarna kan ha så omatchad fjädring i vissa fall. Man kan ju tycka att en bas-setup borde vara för en förare på ca 85 kg inkl utrustning och sen med justermån på 10-15 kg upp och ner. Därefter kanske man får köpa eftermarknadsfjädrar, men vissa nyare hojar går ju knappt att få balans i....

Det här med fjädring kan ju inte vara några nyheter, framförallt inte för en koncern som äger Öhlins :rolleyes:
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Fan va skoj Rav3n! Hann tyvärr inte prova själv, återkommer med feedback så fort jag är hemma igen. Tack K-Man för kunskap, hjälp & plats, tack ni andra oxå. Jag uppskattar det väldigt mkt.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
På min gamla -05 SD skrapade jag kopplingskåpan vid nedlägg när fjädringen inte var riktigt inställd. :död

Så idag har man sålt ena Hertigen också.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top