Sketsnack/Allmänt tjöt

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
kan kanske vara värt en läkarkoll om du känner av nacken framöver.
hoppas det löser sig med hojen också, surt som fan :död
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Surt som fan.. Kolla upp för att ha det på papper ifall du får problem frammåt.. Krya på dig!
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Finaste bebishojen... Den har varit med om mycket iallafall och tjänat oss väl :(
Tur att du är ok iallafall!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Shit, tur att de inte var värre, hoppas de löser sig med både nacke och hoj.
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Skönt att det gick bra! Vad skylldes det på? Hon tänkte väl ändå stanna för linjen eller?

Tja, kärringen verkade allmänt förvirrad. Hon var mer chockad än vad jag var iallafall... Hon snackade något om att hon trodde att jag skulle köra ut eftersom jag redan stannat en gång bakom den andra bilen. :3freak

20120722_172602.jpg
Sådär ser det ut bakifrån, den är betydligt högre bak än den var innan smällen...
Nu är det upp till FB att komma fram till vad den är värd. Jag utgår ifrån att det inte är lönt att laga den..
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fan va tråkigt, men skönt att du verkat klara dig fint från det hela!

(Ja det var ju några år sedan det var okej för de tre första vid en stopp-skylt fick köra på en och samma gång)
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Surt som fan. Bra att du är ok.

Men ska du köra något mer i år så köp en ny hoj nu. Du får räkna med att det tar 2-3 månader att få ut pengarna
från FF. Det tog det för mig förra året med bilsportochmc som bolag. De flesta som besiktigar för FF är på semster nu
och de som inte är är överbelastade.
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Surt som fan. Bra att du är ok.

Men ska du köra något mer i år så köp en ny hoj nu. Du får räkna med att det tar 2-3 månader att få ut pengarna
från FF. Det tog det för mig förra året med bilsportochmc som bolag. De flesta som besiktigar för FF är på semester nu
och de som inte är är överbelastade.

Jag vet ju inte än om de kommer att lösa in hojjen, jag antar dock det. Försöker få tag på verkstaden men det är helt omöjligt att komma fram..
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Fick tag på nissarna på verkstaden nu. Det lät som det blev skrot till 99% säkerhet, med tanke på åldern på mc:n. Så nu vill jag ha tips på lite fina räcers!

Budgeten är väll inte överdrivet stor 35K är nog max vad jag kan lägga utan att behöva käka nudlar resten av året.
Jag sitter och tittar på CBR 600 F3-F4 då jag trivdes bra med den jag hade och att försäkringen inte springer iväg till fantasi summor heller. (Denna gången ska det dock bli med plastskalet kvar på, det var ganska dragigt att åka naken hoj).

Vad finns det mer för liknande hojar i denna prisklassen?
Ge mig lite roliga förslag så jag kan köpa och åka! :yoparty
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja du kan får rätt mycket beg. sporthoj för dom pengarna. Frågan är bara vilken prisklass i försäkring de ger. Finns ju både R6:Er och GSXR 600:er för en bra peng, får till och med en bra 750 om du kollar GSXR (Suzuki) skulle de knipa finns de även R1:eek:r och Gixxer 1000 för dom pengarna. men siktar du på 600 klassen så är de väl R6/GSXR 750 i så fall.

Här finns en GSXR 600 K5 (2005 års modell) för strax över den summan du har.

GSXR 750 med få mil på mätaren och stora servicen gjord precis.

Så visst finns de en bra bibba med hojar för rätt peng. :tummenupp
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så denna nyhet:

Motorcyklist till sjukhus

Jönköping 23 jul 09:50

På söndagskvällen fick en man föras till sjukhus, sedan han kört av vägen med sin motorcykel, uppger SR Jönköping.
Olyckan inträffade vid 21-tiden på söndagen, på länsväg 132 i höjd med Aneby, öster om Jönköping.
Av okänd anledning tappade mannen kontrollen över sitt fordon och åkte av vägen.
Mannen, som är i 40-årsåldern, hamnade ute på en åker. Han fördes med ambulans till sjukhuset i Eksjö. Motorcykeln fick bärgas från platsen.
Motorcyklisten ska inte ha fått livshotande skador.


Antar de inte är nån som hänger här inne men man vet ju aldrig.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja se denna olycka som ett sätt för gudarna att tala om att du bör köra yamaha istället... seså åk o handla dig en yamaha nu !
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Imon gäller det. Då vaknar jag upp efter ett par timmars sömn som 21 åring och teoriprov 08,30 :D
Nu får jag hoppas allt går som det ska inatt för då slutar jag jobbet strax efter tre och hinner sova lite. Så ni får önska mig lycka till imorgon och hoppas på att jag kan få boka uppkörning :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Tack ChrisX. Nu är jag ännu mer rådvill

Nån som vet av någon 990 smr i närheten? Lycka till imorgon biddarn
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så nu har du testat 990 SMT, 950 SM, 990 SM så du har 990 SMR och Super Duke 990 kvar då i de segmentet.. :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top