Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Det ska jag göra :D Kan ju säga att när man såg K-man wheela ifrån mig och sen lägga en börnis på elmia parkeringen gjorde mig så sjukt taggad på kortet :yoparty
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Phuu då va man hemma efter 12-dagars konstant alkohol berusning... Känns gode sliten men jösses vad man är hoj åkar sugen!
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
tror de snarare är Nuda 900:an efter våran roadtrip och test igår i bromölla... :hihi
tänkte lägga upp lite film sen från testet när jag klippt färdigt de.

Men man vet aldrig...

Rav3n!! Läste din lilla utvärdering av nudan och skall ju tilläggas att jag står i köpartagen av en 990 SMR (tisdag troligt) så man läste den med nyfikenhet. Du råkar inte ha haft möjligthet o provkör nån annan stor ktm innan? Kan inte påstå att nudan faller mig designmässigt i smaken men körupplevelse väger ju tyngre.. Snäppet lättare är den än ktm programmet & verkar vara lite mera eknomisk i bränsletörsten.. Har du mera o skriva om den så fyll gärna på..;)

//Wicknertz
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har kört SMR 990.n en snabbsväng uppe på MC-Kompaniet försommaren i år då KTM hade sin tour i sverige. Ja gillar den men har svårt att avgöra vilken ja gillar mest. Körde förra året en Superduke 990 efter att jag kört RC8:an och kan säga att RC8:an gillade jag inte alls, visst hade nog uppdaterats en del till dom nyare men njäää. Stog ju i valet och kvalet mellan Gixxern och Superduken och de var tufft vilket man ville ha men vi vet ju hur de slutade.

Gillar både Superduken och SMR:n, SMR känns mer bushoj än Superduken medan SD:n ligger som ett strykjärn på vägen. Men kan tänka mig att SD:n är mer som din tidigare Honda. Jensen på forumet han har full koll på SMR:n då han äger en själv och har väl kört andra KTM:er tidigare med så han har nog än mer input om det. SMT som vi körde var en riktig "kunde alt" maskin, den var bekväm och hade tillräckligt med motor för att vara rolig och sen mer kåpor så man inte kände vinden lika hårt som på Nudan. Sadeln hade svankstöd så man mådde som en prins på den. Men var inte riktigt de jag var ute efter så där var Nudan roligare och busigare som ja nämnde.

De var som Bullen sa, KTM är de förnuftiga alternativet där Nudan var FunBiken av dom... :hihi

Mja kan hålla med om att Nuda/Nuda R:n inte tilltalar alla utseende mässigt men de var mycket körglädje i den, dessutom kunde man få väldigt bra priser på den nere hos Claesson i Bromölla då som säljaren sa "Vi råkade ta hem lite för många, så ja kan nog ge rätt bra lock pris för att göra affär av de" Dessutom fick man 30% rabatt hos bilsport & mc på försäkrings premien om man köpte via dom. Nudan fungerar att offroad försäkra så kom ner på strax under 6K på mig för den i pris, har inte kollat med övriga bolag om hur de ser ut.

Fick blodad tand av hela upplevelsen så ja kollar över lite både SMR/SM/SD/Nuda osv. om man ska byta... :hihi
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Har kört SMR 990.n en snabbsväng uppe på MC-Kompaniet försommaren i år då KTM hade sin tour i sverige. Ja gillar den men har svårt att avgöra vilken ja gillar mest. Körde förra året en Superduke 990 efter att jag kört RC8:an och kan säga att RC8:an gillade jag inte alls, visst hade nog uppdaterats en del till dom nyare men njäää. Stog ju i valet och kvalet mellan Gixxern och Superduken och de var tufft vilket man ville ha men vi vet ju hur de slutade.

TEXT

Fick blodad tand av hela upplevelsen så ja kollar över lite både SMR/SM/SD/Nuda osv. om man ska byta... :hihi

Jo, har allt gett han en omgång med frågor oxå..=) Hondan var snäll o trevlig men det var väl just det som gjorde det hela lite tråkigt kanske.. Vill ha nått som måste tämjas o inte släppas utan tyglar, vilket jag har läst att det krävs..=) Sen är motardträsket något jag gillade och håller definitivt på att halka tillbaka i, grabben handlade en 690 smc -10 så det har ju sitt o säga..

Offroad försäkrar jag sm-r hamnar jag på 4600ish och det är inte farligt även med den saftiga självrisken..

Tack för input! Uppskattat...

//Wicknertz
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
ja vi får vl se, rätt vad de är så står man själv där med en Husky eller en KTM... :hihi
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har övningskört idag med K-Man :) De va lite nervöst först men ändå kul :tummenupp
Det var väl inte så farligt förutom att Bängen stod och lurade i första busken. Körningen gick ju jättebra. Det där klarar du :tummenupp
ja vi får vl se, rätt vad de är så står man själv där med en Husky eller en KTM... :hihi
Byter du Gixxer mot kvasi-italiensk freakshow säger jag upp bekantskapen med dig! Köp en B-King om du vill åka upprätt. Den är manlig+moms!

;)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hahah så pass, men då är KTM ok eftersom de är Österikiskt ? :hihi
Hur är de med Aprilia Tuono 1000R Factory ?! :tungan (är ju helt italienskt)
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
k-man, is, massor av is!

k-man lya var hyfsat väldstädad och allt ligger på kylning, bara att räkna ner tills imorgon.
Är ni tråkiga så har k-man bf3 på sin p:äs3 :fyllisar
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Får man fråga hur ni andra kommer ut till K-man imorgon? Själv tänkte jag cyklat från början men kan bli jobbigare när man ska hem. Om någon åker bil och kör förbi råslätt och har en plats över så kan jag bjuda på en Corona ;)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nån form av transport lär de bli men vet inte riktigt vad ännu... :hihi
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Okey :) Ni får gärna hojta till om ni vill plocka upp mig ;) Kan till och med tänka mig gå bort till busshållplatsen vid Röde påle :tummenupp Allt för att slippa gå :hihi
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Någon som har en adapter till kontakt? Den som sitter på kärran nu har många små stick ist för 7 poler.
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Jahopp idag hände det. Var med om min första mc olycka.

Jag kom fram till en korsning med stopplikt och jag har en bil framför mig som väntar på att kunna köra ut. Bilen kör vidare och jag rullar fram för att stanna vid stoplinjen. Jag kollar så att det är grönt att köra ut när backspeglarna fylls av en vit husbi. 2 röda senare ligger jag och på backen Me mc bredvid. Jag hade en jävla tur att kärringen i husbilen inte tryckte ut mig mer för då hade jag hamnat mitt i vägbanan på E20.

Jag klarade mig utan hyffsat lite stel i nacken men det vet jag inte om det beror på smällen eller de 140mil jag kört denna veckan. Värre är det med mcn som ser ut som en 740 som är sänkt fram och höjd bak. Spruckna kåpor knäckt avgasrör blinkers är pajj och regplåten ser ut som ett skrynkligt papper. + en massa annan småskit som blev när jag la ner hojjen.

Sitter och surar på ett tåg på väg hem till jkpg nu.. 2,5 timmar väntan i Falköping på nästa tåg...
Tack och hej! :huvet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top