Sketsnack/Allmänt tjöt

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Nationaldagen spenderar jag mycket troligen med att färda mig (och 1-3 polare) totalt 112 mil ToR (12 timmar resa enligt google-maps) för att köpa och få hem en 675:a :yoparty

Släpkärra!? Njaa fan, roligare att köra hem den :)
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Ska nog köra lite cross på Lingonbanan på Onsdag. Ingen som har en cross ståendes som ska hänga på? :)
Om de är någon av er som vill testa en så kallad "geggmoppe" så kom ut så kan ni få testa min ett par varv :banana
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kanske kan komma ut och plåta lite om inte annat ? Vilken tid ? Lägg upp i körningar om du inte gjort de...
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
I går bet RD:n tillbaka... Skulle ta en snabb sväng te stan å skulle kicka igång den å varm köra medans jag skulle in å byta om... Men att kicka med vanliga pjucks är inte att rekomendera... Slant med foten å kicken besökte mitt smalben och täljde bort en del hud och blodvite uppstod... Bara att bita ihop å ta bilen till stan...
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Kanske kan komma ut och plåta lite om inte annat ? Vilken tid ? Lägg upp i körningar om du inte gjort de...

Sporthoj... För oss som kör snabb motorcykel......................Inte geggmoppe:död

Räven, du e ju för bövelen moderator!:7peta ryt te på lillkillen nu så han tar sig ett mc kort o slutar flumma runt i sandlådan! :fakta *hytter me näven* :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Will do... :skrattaåt :pannkyss


Biddarn för Hällvette... Sätt fart nu med A-kortet. :smasha :7peta :hihi Sporthoj 2 the people.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Var med brorsan idag när han övningskörde på Torsvik och det finns nog lite hopp trots allt. Nu spanas det efter lämplig moppe, kom gärna med förslag. 600 ska re va. Gärna massa trim så den går utav bara h-vete.... hehe ska bli 25kw.
Har kollat på Dannes men den ligger lite i överkant på budget. Riktigt fin annars.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Får man beklaga sig lite? Efter två veckors torrhostande började ett muskelfäste göra sig påmint och då Legolandresan närmade sig gick jag till vårdcentralen för att kolla upp det. De kunde inte säga om det var virus eller bakterieinfektion men jag tjatade till mig Kåvepenin tack vare den stundande utlandsresan så hade man en liten möjlighet att tillfriskna.

No such luck! Penicillinet hade ingen inverkan whatsoever utan hostan tilltog och dessutom fick den sällskap av huvudvärk, feber, snor, slem och stundtals obehaglig hjärtklappning.
I onsdags körde vi 60 mil till Billund för två dar på Legoland och därefter lördagen på Lalandia vattenpark. Kände mig lite bättre på onsdag kväll och torsdag morgon så jag gick med på Legoland men kroknade helt vid 15-tiden. Sängliggande i stugan hela fredagen då minsta ansträngning tycks ge viruset nya krafter. Smög med på Lalandia på lördagen bara för att få se stället (skitfränt) men fick återigen sota för det därefter eftersom det var omöjligt att inte testa de sjuka vattenrutchbanorna.

GOPR9806s.jpg

Idag nådde smärtan i muskelfästet nya höjder och börjar närma sig 'kniv mellan revbenen' vid varje hostning/nysning/snytning. Det verkar dock vara synd att klaga för då får man snart en påminnelse om att det kan vara ännu värre!
Förstår Navy Seals-mottot 'The only easy day was yesterday'...

Tre veckors försämring... när vänder det? :( :död
Nu borjar dottern hosta mer och mer dessutom...
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Bullen: hur mkt får den kosta?

Bullen: ska du 'tvätta' hans fälgar oxå?

Biddarn: hoppas du köper sh, iaf till nästa år. Tror du blir vass på en sån!

K-Man: krya på dej min vän!

Bullen: behöver man verkligen strypa!? Det kommer inte bli kul att köra. Provade en GSXR600 -96, ostrypt, och det var inte spännande alls.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Får man beklaga sig lite? Efter två veckors torrhostande började ett muskelfäste göra sig påmint och då Legolandresan närmade...

Idag nådde smärtan i muskelfästet nya höjder och börjar närma sig 'kniv mellan revbenen' vid varje hostning/nysning/snytning. Det verkar dock vara synd att klaga för då får man snart en påminnelse om att det kan vara ännu värre!
Förstår Navy Seals-mottot 'The only easy day was yesterday'...

Tre veckors försämring... när vänder det? :( :död
Nu borjar dottern hosta mer och mer dessutom...

Usch, sånt är alltid surt att vara sjuk när man ska iväg och göra nått roligt, krya på dig.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Bullen: hur mkt får den kosta?

Bullen: ska du 'tvätta' hans fälgar oxå?

Bullen: behöver man verkligen strypa!? Det kommer inte bli kul att köra. Provade en GSXR600 -96, ostrypt, och det var inte spännande alls.

Upp till 40'
Nej det får han sköta själv.
Han lever på sina körkort och tänker inte chansa.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
För dem pengarna hade jag satsat på en 600RR, -03 & frammåt. Alt en ZX6R, samma år.

Jag behöver mitt körkort i mitt jobb, men ibland är jag en outlaw och gasar upp 10an till 130 på E4an..

Hoppas han hittar ngt han blir nöjd med, men jag tycker att strypa en hoj är att ta bort körglädjen, dyrt och onödigt. Man måste ju regga den bla. Skit.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
För dem pengarna hade jag satsat på en 600RR, -03 & frammåt. Alt en ZX6R, samma år.

Jag behöver mitt körkort i mitt jobb, men ibland är jag en outlaw och gasar upp 10an till 130 på E4an..

Hoppas han hittar ngt han blir nöjd med, men jag tycker att strypa en hoj är att ta bort körglädjen, dyrt och onödigt. Man måste ju regga den bla. Skit.

Det vi kollar efter är cbr600rr eller r6. Strypningen är inte knepigare än din regbes. 2000 kostar det att strypa på firma.

r6.JPG

Surt att han inte hade pengarna i näven idag. Såld..

Du kanske inte har prövotid på behörigheterna på ditt körkort. Billigt att ta om A,B,C,BE,CE
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jo, reg.bes är smidig vid strypning. Oftast räcker det att visa pappret från verkstad men jag tycker det är 3 papp åt helvete. Men sån är jag.. Alla gör ju som dem vill!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sämre ändå idag. Lungröntgen och större penicillinkur. Hoppas denna funkar...

skickat från Tapatalk. Ursäkta ev T9-fel
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top