Sketsnack/Allmänt tjöt

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Jag är ute och åker, står med skuren cylinder utanför Torsviks värdshus i Jönköping. :|
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
A fan va tråkigt. PÅ superduken också :(
Går allt bra och det ordnar sig med hjälp?
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Precis hämtat en XT600 söderut, får nog ringa en bärgare så jag får hem skrotet till Skövde.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
FAkk, jag har ingen dragkrok på min bil längre annars hade jag hjälp dig, ska dessutom åka iväg om en timme. Men det är väl enklaste alternativet så länge du inte känner någon hemma som har bil med dragkrok.
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Det hade ju varit om man kunde få ställa den hos någon här i Jönköping så länge. Verkar inte som att jag får hem den idag. :(
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Finns det någon som jag kan bärga den till som kan ha den stående någon dag? Annars kanske jag går överge den utanför shell.
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Den blev stående hos bärgarna i Jönköping, får lösa hur jag får hem den nästa vecka.
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Har jag vægarna førbi jkpg kan jag hjælpa dej, men isf i slutet av veckan.,

Tackar, jag vet dock inte hur länge den får stå hos bärgningsbolaget. Jag ska kontakta dem på måndag och se hur jag ska göra. Funderar på att hyra en lastbil och bränna ned på måndag kanske.

Hoppas motorn går att rädda, det verkar ha varit lite olja i den. Säljaren försäkrade mig om att olja och filter var bytt nyligen, och hojen verkade ju vara i väldigt bra skick. Borde dock ha dubbelkollat innan jag satte av hemåt som en tok. :huvet
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Var hittar man sällskap i Vetlanda trakten?
Har sommarstuga i trakten och vill köra på lite roliga vägar samt fika
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tackar, jag vet dock inte hur länge den får stå hos bärgningsbolaget. Jag ska kontakta dem på måndag och se hur jag ska göra. Funderar på att hyra en lastbil och bränna ned på måndag kanske.

Hoppas motorn går att rädda, det verkar ha varit lite olja i den. Säljaren försäkrade mig om att olja och filter var bytt nyligen, och hojen verkade ju vara i väldigt bra skick. Borde dock ha dubbelkollat innan jag satte av hemåt som en tok. :huvet

Så pass att den skar på vägen hem från säljaren... Fy va surt. Kan inhysa den i mitt garage om du inte känner att lastbil och hämtning på måndag är grejen. Så kan du hämta den när du hinner planera de lite bättre ?!

Var hittar man sällskap i Vetlanda trakten?
Har sommarstuga i trakten och vill köra på lite roliga vägar samt fika

Finns en del folk i Nässjö/Eksjö som kör aktivt, vet inte om de hänger någon här från Vetlanda just. Men är inte så långt till Eksjö... :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag kan släpa mig till Eksjö eller Nässjö om det skulle behövas :banana
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Så pass att den skar på vägen hem från säljaren... Fy va surt. Kan inhysa den i mitt garage om du inte känner att lastbil och hämtning på måndag är grejen. Så kan du hämta den när du hinner planera de lite bättre ?!

Hade varit kalas om den kunde stå hos dig några dagar, frågan är bara hur jag skulle få hem den till dig. Tog bärgningen på försäkringen så kan förmodligen få den fraktad till din dörr. Normalt sett så är det ju till närmsta märkesverkstad den ska fraktas, men det är i Nässjö vilket är lite kontraproduktivt. Jag ska höra med dem på imorgon vilja möjligheter jag har.

P.M:ar dig mitt tfn# i alla fall, så kan vi höras vid. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top