Sketsnack/Allmänt tjöt

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
jag tycker den låter tillräkligt bra redan nu! sluta jävlas annars kommer jag vara tvungen att lägga ut mer pengar än jag hade tänkt!!
 

Karocko

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen ännu
Tjena gott folk!

Det finns ingen övertrevlig person i Jönköpingsregionen som är sugen på att hjälpa mig felsöka/öppna min Hondamotor?

Har mest mekat 2t-motorer så har inte superkoll på 4t.

Ha de gott!
 

Karocko

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen ännu
Vad är det för hoj/motor/fel?

Det gäller en CBR600F.

Kort och gott: Inför första turen i år byttes olja, oljefilter och luftfilter. Vid premiärturen så körde jag precis som vanligt, med andra ord så varmkörde jag ordentligt innan jag började varva hojen.
När motorn blivit varm så varvade jag ur den på 2:ans växel varvid ett skumt ljud uppstod (trodde först värmefläkten aktiverats). Ljudet påverkades inte av varvtalet och försvann efter ca 15 sekunder.

Efter denna incident så tycker jag mig höra ett svagt vinande missljud som bara hörs när cykeln driver på växel och jag har även hittat lite skit oljan.

Tacksam för svar!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Skit? Metallflagor? Då är ju något riktigt trasigt. Omöjligt att säga vad utan att öppna motorn ordentligt. Lika bra att lämna till verkstad i ett sånt läge är jag rädd.
 

Karocko

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen ännu
Anser inte att det är värt o lämna in på verkstad när hojen köptes för 12 000 kr.. Därför jag hörde mig för.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Kör du med hojen nu eller låter du bli för att missljudet är för kraftigt?

Vinande skulle kanske kunna vara kamkedjesträckaren som gett sig. Kolla den vettja :)
 

Karocko

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen ännu
Just nu står motorn på arbetsbänken. Jag har återigen gjort en visuell bedömning på växellådan & kolv & vevstake osv och allt ser jättefint ut.

Jag tog också bort den gamla kamkedjesträckaren och upptäckte ett litet slitage på glidlagret vilket tyder på att sträckaren är kass. Så nu har jag monterat en ny manuell sträckare och tänkte börja sätta ihop hojen igen & hoppas att inget mer händer.
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Forumet har sin funktion och charm. Tyvärr tycker jag det fungerar dåligt för uppstyrning och träffar och annat snabbt snack. Jag och vännerna startade ju på skoj ninjapolle Riders. Där sker mycket aktivitet med jkpg folk. Alla välkomna om ni vill vara med :). Och ja, det är på facebook :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
För mig icke FB anhängare så får ni om ni orkar posta nått här med så man har koll eller så får du hojta till på en på jobbet Lerutis, iofs får ja snällt SMS av K-man när de händer nått även nått från Bullen. De tackar ja för... :tummenupp

Och innan ni ens tanke på att be mig skaffa FB så... Niet... Funderat på de mången ggn bara för att kunna hålla kolla på dessa SH aktiviteter i Jkpg.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
FB är lite som ett vuxendagis, onödigt tidsfördriv. Du missar inget Raven. Självklart ska det skrivas här också om bandagar, körning mm.
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Jao gamla gubbar och tanter tycker också nya sätt att kommunicera på är jobbigt :) men vem är jag att truga.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jao gamla gubbar och tanter tycker också nya sätt att kommunicera på är jobbigt :) men vem är jag att truga.

Hahaha frågar man kidsen så är FB redan ute sen länge så vet inte om du hakat på för sent på de tåget med att de skulle vara nytt sätt att kommunicera. :tungan

Förstår om de måste vara jobbigt för er att skriva på mer än en plats för att spria information, den yngre generationen har helt enkelt blivit för lata. :fakta
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
:corn

Jag var också anti FB länge men det faktum att jag inte jobbar vid en dator längre och att FB är så oerhört mycket smidigare och tillgängligare har gjort att jag använder det nu. Det är snabbare och enklare men har ju en aning mer resurser för utveckling :rolleyes:

Visst, FB kan missbrukas och utnyttjas, men kloka människor vet att allt på internet är sådant. SH är inget undantag. Jag kan mycket väl tänka mig att både polis och kriminella håller koll på både SH och FB så där är en sluten grupp på FB egentligen smartare :)
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Håller med Kalle, det är definitivt ett snabbare/smidigare sätt att nå ut till mera människor på ett lättare sätt.

Kidsen haha.. FB har nog aldrig varit så stort som det är nu men visst är det viktigt att vara "inne" så... ;)

Du är ju bara barnet själv Micke.. :arsele:D
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top