Sketsnack/Allmänt tjöt

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Ska ta en titt på det. Kan ju inte vara speciellt dyrt heller. Det gör ju inget om det är litet och lätt att packa ner med. Tar det mycket plats?

500 spänn. Såg att det numera finns dåde tvådelat och helställ. Jag körde med tvådelat då det var det som fanns o välja på.. Tar plats som en träningsoverall typ.
 

JB73

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2014
Ort
Tranås
Hoj
Ingen hoj.
Hej, finns det någon som skulle vilja ta med mig ut på en mc tur, när vädret tillåter i vår sen. Självklart får den som ställer upp betalt, jag kan bjuda på mat med om det önskas. Hoppas på ett trevligt svar från någon.
Mvh
 

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
någon som har reklamerat continental framdäcket som dom har skickat ut via brev? tänkte kolla hur ni har gått tillväga :7peta
 

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
Vart på såsen för tidigt innan helgen eller har ja helt missat nått ? Continental framdäck via brev ?! :confused: :dummer
nä dom har inte skickat hela däcket utan ett brev angående dom däcken, men det verkar gälla dom som sitter på ktm typ smcr. står att dom plötsligt kan tappa lufttrycket
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
nä dom har inte skickat hela däcket utan ett brev angående dom däcken, men det verkar gälla dom som sitter på ktm typ smcr. står att dom plötsligt kan tappa lufttrycket
Ja de kan trasas sönder om man kör för mycket bakhjul. Sluta med det eller testa att ring telefonnumret på utskicket?:hej
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
nä dom har inte skickat hela däcket utan ett brev angående dom däcken, men det verkar gälla dom som sitter på ktm typ smcr. står att dom plötsligt kan tappa lufttrycket

Ah ok, lite otydligt men de handlade om en info brev om att de är problem med den typen av däck du har. :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De är dags för Bilprovningen att hålla sitt årliga öppet hus 25/4 9-15 är datumet/tiden som gäller. Brukar ju vara lite jippo i anslutning till detta med. Kanske man skulle passa på och besiktiga hojen när de ändå är drop-in hela dagen.

Foto 2015-02-13 08 25 02.jpg
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kör en liten brainstorming här, våren/sommaren, tre/fyra dagarsresa, weekend, hotellövernattning, destination norge, trollstigen mm, någon som tidigare gjort något liknande? Erfarenheter? Intresse? Isåfall min första "långresa", ett mål för sommaren :D

Har du inte mer tid skulle jag rekommendera att inte sikta på att komma så långt om du inte vill stressköra motorväg.

Ett utmärkt mål på 3/4dagar är att köra mot Göteborg. Finns bra små vägar och sedan hålla dig väster om e6 och svänga ut på Orust. Det kommer ta en stund innan du tröttnat på vägarna där, riktigt kul med många slingriga vägar med bra standard och förhållandevis öppen sikt på många platser.
Ta dig till västra sidan om Vänern och kör Brudfjällsvägen. Finns bra vägar mellan Mellerud och Vänersborg utmed Vänern. Jag körde norrut och det blev mest grusvägar, osäker på om det finns några bättre asfaltsalternativ att köra norr om sjön. Burger-run sträckningen kan man köra tillbaka ner.
Se till att inte planera för långa avstånd och skaffa marginaler så blir det betydligt roligare när du har tid att utforska istället för att sträckköra motorväg..Ut och kör vilse med dig!

Edit: Bra start om du vill åka åt andra hållet. Kör mot Laxå sedan och Burger-run hem. 2 dagar. Karta Har du ytterligare två dagar sök dig mot tjörn och sedan småvägarna från göteborg och hem.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hur lång tid tar en tripp till Trollstigen och Preikostolen då? Jag funderar på att ta familjen dit i bil i sommar nu när NOK står lite lägre.

PS. Jag är sugen på en AGV Corsa Velocity. Duells vill ha 8999 kr. FC moto tar 4555 kr. Halva priset. Why?!?!?

agv_corsa_velocity_helmet_white_black_blue_zoom.jpg
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Äntligen kommit ut på årets första sväng med hojen, var lite småkyligt men gött att rasta Apan igen. Tjurade lite trots +grader i garaget hela vintern så fick ge den lite laddning. Nu får man väl bara se fram emot bättre väder så man kan böra köra mer regelbundet.

Fick även testat nya hjälmen och den sitter som handen i handsken, känns lättare än XR-1100:an som ja hade förra säsongen. (efter ja kollat upp de konstaterade inte var så konstigt då vikten på XR-1100 är 1500g och NXR 1350g)

Foto%202015-03-14%2012%2022%2037_zpsss1rrkzm.jpg



.
PS. Jag är sugen på en AGV Corsa Velocity. Duells vill ha 8999 kr. FC moto tar 4555 kr. Halva priset. Why?!?!?

Vad ja kan se så är de en 2014 modell och de kanske säljer ut fjolårmodellerna ?! Priset på de flesta siter ligger mellan 5600-4500:- är enda förklaringen ja kan se, Duells kör ju alltid std. nypris Sverige. Tror inte de är nått fuffens så är bara att köpa. :tummenupp
 
Last edited:

Danne_Smedjan

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Tenhult
Hoj
RSV 1000 Factory -04
Hur lång tid tar en tripp till Trollstigen och Preikostolen då? Jag funderar på att ta familjen dit i bil i sommar nu när NOK står lite lägre.

Jag och en polare körde Svinesund - Drammen - Haugesund - Bergen - Ålesund, Trollstigen och sedan hem, på tre dagar. Det var mycket bilåka, rekommenderas inte för en barnfamilj.
Preikestolen ligger väl utanför Stavanger? Räkna med en vecka så hinner ni se mycket, ett tips är att stanna till i hamnen i Bergen och gå runt bland de gamla byggnaderna från Hansatiden, väldigt läckert..!
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Hög tid att få hojarna i rullning i finvädret. Hur går det för er andra? Sett en och annan hoj senaste veckan. Grymt sugen på lite körning nu. Gixxern genomgår däckbyte och diverse översyn. Grisigt värre att rengöra bromsok, skivor osv men fullt nödvändigt. Ebayat hem nya friska Carbon Lorrain SBK5-belägg för säsongen, ska bli spännande att se hur de är jämfört med Galfer 1375.

CBR:en bråkade en hel del för mig, blev helt strömlös när jag tryckte på startknappen. Felsökt och läst en massor på olika forum, bytt alla säkringar, mätt och testat spänning både här och där. Batteriet nytt från förra året och underhållsladdat i vinter. Misstänkte startreläet men till slut hängde jag i Gixxerns batteri och då var problemen som bortblåsta :gnissla. Jäkligt skumt men skönt att det inte var något värre. Blir till att hämta ut ett nytt batteri på garantin.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jorå varit ut på två turer senaste igår, 5-6 mil blev de bara för att de är gött och komma ut igen efter vinterdvalan. Har nu fått beställt ett nyt slutrör till den med så den ska få andas lite bättre samt beställt nya mindre speglar för att org. är tokstora.

Sen får man se, har massa andra planer vad ja vill göra men de får bli pö om pö, en lite större ruta fram med för att komma undan lite mer från fartvinden, sen filarr ja på en balja eller lätt modifierade RSV4 kåpor (är i princip samma passform på V4 och RSV4 ramarna) samt en RSV4 bakdel. Hittade en snubbe som fått till stuket rätt nice på Aprilia's Internationella forum.

Prio lista på saker att göra:

* ny mindre speglar
* Ljudämpare
* RSV4 bakdel
* ruta
* balja/kåpset från RSV4:a

attachment.jpg
 

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
jorå. några smårundor har det blivit. polaren köpte precis en gixxer nu med så det blir nog riktigt trevlig sommar! :yoparty
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
11030832_10152997008560845_1241713261766613955_o.jpg

Satte i ny kolv i bågen igår :) Nu inväntas det klarblå himmel och 20+ :D Ingen som vet om någon som har en gaffel till crf nyare än 04a? :) Gärna en 19" bakfälg med då min sjunger på sista versen:tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top