Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Då väntar vi med spänning på vad som ska ta över den tomma platsen i garaget.:hej
Ja nog är det tomt efter Gixxern allt. Känns fel att gå in där nu :(


Fast jag har ju redan handlat en annan blågul hoj :hej


20131227_142654s.jpg

Det blev en 2010 års Husaberg 390 för 32 tkr. Kommer att behöva renoveras i motorn innan höstens tävlingar, därav det låga priset. Fick med dubbdäck, mapswitch (3 lägen), vit plast och lite smått.
Den har en extra bränsletank inbyggd i bakdelen som bygger på 4 liter soppa utöver tankens 8. Bara att åka länge! :)

Elstart är mumma!

Nu har jag en helt ny önskelista:

Warp9 motardfälgar
Bättre ryggskydd
Gore-tex endurokläder
Ännu bättre crosstövlar
Vinterhandskar
Handtagsvärmare
Akra-pipa
Imfria goggles

och jag har bara börjat.... :rolleyes:

Btw... Swish är sjukt smidigt vid affärer. Tar två sekunder att föra över upp till 150 tkr mellan olika banker, inte två bankdagar. Säger bara pling. Cash ain't king
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Grattis, blev en en sån hoj du snacka om, nu blev man inte mindre sugen att fixa en själv, dock behöver man få loss lite cash, så får ge mig till tåls tillsvidare och fortsätta glutta efter en ja med. :huvet :4skrika

Ska de börjas tävlas for real eller mest inbördes tävlan, ja förutom Rännet, GGN m.m. ?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Käringen ska ju springa Gotland Grand National (dagen efter loppet) så jag tänkte 'bereda vägen' lite för henne. Det räknas väl som att tävla? Rännet ligger bra till också. Kommer jag inte efter alla i Vaggerydsmaffian så har jag 'vunnit' :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Grattis, blev en en sån hoj du snacka om, nu blev man inte mindre sugen att fixa en själv, dock behöver man få loss lite cash, så får ge mig till tåls tillsvidare och fortsätta glutta efter en ja med. :huvet :4skrika

Har du kvar K5an? Fler fordon i garaget?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Käringen ska ju springa Gotland Grand National (dagen efter loppet) så jag tänkte 'bereda vägen' lite för henne. Det räknas väl som att tävla? Rännet ligger bra till också. Kommer jag inte efter alla i Vaggerydsmaffian så har jag 'vunnit' :)

Visst räknas de som tävlan då de inte finns någon motion eller öppen klass på GGN, aha men kör alla Vaggerydare Rännet då ? Missat dom helt i så fall när man varit ute och kikat. :hihi

Tänkte mer o de var ambition, KM/DM/SM osv ? :brynad

Har du kvar K5an? Fler fordon i garaget?


Jepp K5:an är kvar fortfarande, får väl snart sällskap av en DR750/800 projekt hoj, hittat en som kan vara en bra grund ska bara haggla om affären så får vi se, men kommer en garage uppdatering i så fall. :D

Sen är målet att införskaffa en Husabergare med ja... Helst en 390 med vinkelmotorn.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Skiljer sej en Husa390 mkt mot KTM350?
350 verkar prisvärd!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vet faktiskt inte har inte testat KTM350 även fast ja varit sugen på en nyare sådan med 2012-2013 modell i så fall. Men de är lite mer slantar, numera går ju bägge märkena under KTM flaggan så sista av 70gradar motorerna var väl sista ropet innan de blev KTM för hela slanten.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Min hoj fick några julklappar, bla en PC3a. Men jag har en kontakt över som jag inte vet vad den är till. Men det löser sej tids nog. Nu väntar några inköp till, sen är den redo för 2014.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tänkte mer o de var ambition, KM/DM/SM osv ? :brynad

Sen är målet att införskaffa en Husabergare med ja... Helst en 390 med vinkelmotorn.
Nä, jag vill bara köra lite freeride, och nån enstaka tävling. Är ju rätt fint för jag kan rulla ut hemifrån och ta mig till NMK / Torsvik utan att lasta upp. Hade svinkul idag tillsammans med Biddarn. 390'n är underbar. Helrätt i skogen! Jag som vilat mig i form och gått på Zuperbulle-diet de senaste åren var ute i 3½ timme idag innan jag kroknade. Snäll hoj med precis lagom med pulver.
Hoppas att Biddarn orkar fiska ut lite action-material ur sin GoPro :)
Ska ut igen imon vid 10 :tummenupp

Field800px.jpgHal_bro800px.jpg

Det finns mycket motardhjul på blocket kman som är till husa/ktm :) Ska det bakhjulslekas sen då? ;)
PM'a eller skicka gärna länkar via FB. Helst skulle jag vilja ha blåa 17"-fälgar som originalen.

Lite 390-reklam
http://www.youtube.com/watch?v=pQIcjBPBulU
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Usch ja, inte alls avis.. :Bugar
Låter inte alls gött att ge sig ut på hoj nu, vara ute och köra lite Freeriding. :yoparty

Har naturen bakom hörnet här uppe med, kanske inte så nära till NMK som du har, men när man väl skaffat en har ja en känsla av att kommer bli ett par turer dit med.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Tack själv kompis, hade kul ihop med dig med :). Tar du också med dig kameran imorgon kanske? :) Ska gå in och se om jag kan fiska fram ett par bilder från kameran. Lovar inte att de finns nåt bra men gör ett försök :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag hoppas den är lika bra som han gnällde efter racen för DET va han duktig på =)

Läst lite mer än halva nu, jävla uppoffring hans familj gjorde för att han skulle få tävla! Synd man inte får se han tävla på en MotoGP hoj igen, gärna på Ducatin bara för att visa alla hur bra han är!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag har en bekant som kan blästra och pulverlacka på sitt jobb. Han har lackat mina fälgar och det har hållit bra. Om du tar loss fälgarna, kränger av däcken och tar ur ventiler och hjullager så får du ett riktigt bra pris. Jag ska träffa honom på fredag om du vill ha det gjort snabbt.

PM'a mig för detaljer. Allmänna frågor kan vi ta här i tråden

Jag har ett par guldfälgar som behöver svart färg, går det att lösa? Ska kränga av däcken dessa dagar.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag har ett par guldfälgar som behöver svart färg, går det att lösa? Ska kränga av däcken dessa dagar.
Det gör det nog. Sist tog han 700 för två fälgar. Se till att maskera alla skruvhål och hjullagerlägen. Ventilerna ska ur. Vanliga gummiventiler brukar gå sönder men jag har svarta vinkelventiler hemma på hyllan om du vill ha.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
btw ska du bygga sporthoj av den igen eller? Vi hann ju aldrig köra på torpet ihop!


2014 blir med clipon, lampa/front från SD, och tank/bak från ZX10a -09a. Vi körde inte ihop på Falkenberg heller.. Siktar på att köra (så mkt som möjligt efter tid/plånbok) på Anderstorp och Mantorp, Falkenberg efter det. Lite kort bana men jag gillade andra halvan av den!
Tid blir det kanske mindre av, eller iaf mer åt familjen som utökas med en liten i maj.

God kväll!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Får väl gratulera i förskott då, återkommer igen när den lille tittat ut. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top